وزیر خارجه بلاروس: اتحادیه اروپا با جار و جنجال در پی منفور جلوه دادن ماست

به گزارش سفر به مالزی، وزیر خارجه بلاروس از کوشش های اتحادیه اروپا در سیاسی کردن روابط معمول مینسک با همسایگان خود از جمله روسیه انتقاد کرد.

وزیر خارجه بلاروس: اتحادیه اروپا با جار و جنجال در پی منفور جلوه دادن ماست

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس دوشنبه در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت گفت، اتحادیه اروپا می خواهد بلاروس را به یک کشور منفور مبدل کند و کوشش دارد اقتصاد کشور ما را خفه کند.

به گزارش خبرگزاری بلتا ولادیمیر ماکی در خصوص واکنش سران کشورهای اروپایی در زمینه فرود هواپیمای خطوط هوایی رایان ایر در فرودگاه مینسک و تروریستی خواندن آن گفت: من می ترسم که این اقدامات برای تبدیل بلاروس به یک کشور منفور باشد. آن ها کوشش دارند که اقتصاد کشور را کاملا خفه نمایند.

ولادیمیر مکی اعلام نمود، روسیه نمونه خوبی است. مقام های این کشور همیشه از سوی غرب و متحدانش به ارتکاب بعضی جنایات ضد بشری متهم می شوند. به اسم مثال، لهستان، روسیه را یک کشور غیر عادی می خواند، در حالی که لهستان اقداماتی را خود انجام می دهد که با محدودیت ها ومنطق انسانی در تضاد است.

وزیر امور خارجه بلاروس اضافه کرد، کشورهای غربی همیشه در مواردی که مطابق میلشان نباشد، سر و صدا به راه می اندازند. به اسم مثال، همکاری بین اتحادیه اروپا و بلاروس یا اتحادیه اروپا و روسیه در هر زمینه سیاسی است و این برای ما غیرقابل قبول است.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته با اعمال مجموعه ای از تحریم ها علیه بلاروس به علت اقدام این کشور در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری موافقت کردند. از جمله تحریم هایی که قرار است اعمال گردد ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه های اتحادیه اروپا است.

این تصمیم گیری بعد از آن رخ داد که یکشنبه گذشته یک فروند میگ-29 هواپیمای مسافربری شرکت رایان ایر را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک کرد. مقامات نظامی بلاروس گفتند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-29 بلاروس آن را مجبور به فرود اضطراری کرد. در همین حال رسانه ها گزارش دادند یکی از مسافران این هواپیما از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانال های تلگرامی بوده و علت فرود هواپیما نیزهمین بوده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس فضاسازی ها درباره علت نشاندن این هواپیما را رد و آنها را دروغ محض توصیف کرد. او در یک سخنرانی در جمع مقام های ارشد بلاروس از دستور به فرود هواپیمای رایان ایر دفاع کرد و گفت که تهدید بمب گذاری علت فرود این هواپیما بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1270

به "وزیر خارجه بلاروس: اتحادیه اروپا با جار و جنجال در پی منفور جلوه دادن ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه بلاروس: اتحادیه اروپا با جار و جنجال در پی منفور جلوه دادن ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید