روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند

به گزارش سفر به مالزی، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به کشور های اروپایی توصیه کرد که از تکرار سناریوی ونزوئلا و اوکراین در خصوص بلاروس خودداری نمایند.

روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران،ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از کشور های اروپایی خواست از تجربه اوکراین سازی و ونزوئلا سازیِ شرایط در بلاروس خودداری نمایند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، چیزوف در مصاحبه با کانال 24 روسیه اضافه نمود: اگر می خواهید تجربه دیگر کشور ها یا حتی قاره ها را در نظر بگیریم من پیشنهاد می کنم که به ونزوئلا نگاه کنیم. جاییکه بعضی از کشور ها یک رهبر خودخوانده (خوان گوایدو) را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت شناختند و موانع بیشمار دیگری را در راستا حل سیاسی بحران در یک کشور ایجاد کردند.

وی اضافه نمود، من به اتحادیه اروپا توصیه می کنم که از در پیش دریافت این دو راستا (راستا اوکراین و ونزوئلا) دوری نمایند.

روسیه از کشور های حامی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس است و اخیرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سوچی با رئیس جمهور بلاروس ملاقات و از وی حمایت کرد.

اظهارات چیزوف در حالی منتشر می گردد که مجلس اروپا روز گذشته با انتشار بیانیه ای تهدید کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بعد از انتها دوره ریاست جمهوری اش در پنجم نوامبر 2020 دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور شناخته نخواهد شد.

مجلس اروپا در این بیانیه همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های مالی را علیه لوکاشنکو اعمال کند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز نهم اوت (19 مرداد ماه) برگزار گردید و الکساندر لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا پیروز شد.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات تنها 10.12 درصد آرا را به دست آورد، اما تا به امروز نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو از زمان استقلال بلاروس از شوروی 5 دوره متوالی به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 725

به "روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اتحادیه اروپا از ونزوئلا سازیِ بلاروس خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید