توصیه یک مقام اروپایی، در خانه هم ماسک بزنید

به گزارش سفر به مالزی، همزمان با به صدا درآمدن زنگ هشدار شیوع موج دوم کرونا در اروپا، مقامات بر ضرورت استفاده بیش از پیش از ماسک بویژه در اماکن عمومی اعم از مراکز خرید، بانک ها، اغذیه فروشی ها و سوپرمارکت ها تاکید دارند. یک مقام اروپایی می گوید حتی در خانه ماسک بهره ببرید.

توصیه یک مقام اروپایی، در خانه هم ماسک بزنید

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اروپا تا به امروز بیشترین فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا را داشته است. بیش از سه میلیون نفر در اروپا تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند که افزون بر نیمی از آنها مربوط به روسیه، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا است.

سخنگوی بخش اروپای سازمان دنیای بهداشت روز شنبه با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در این قاره در دو هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: خیز دوباره موارد مبتلا به کووید -19 در بعضی از کشورها به دنبال تسهیل مقررات فاصله اجتماعی بروز نموده که دلیل اصلی نگرانی ها در این زمینه را تشکیل می دهد. اگر شرایط ایجاب کند که مقررات سختگیرانه تری اعمال گردد شاید لازم باشد اقدامات سختگیرانه تر و هدفمندتری با مشارکت کامل مردم اجرا گردد.

سازمان دنیای بهداشت نیز آدینه شب نسبت به خیر دوباره کرونا در اروپا هشدار داد. بازگشت موج کرونا به بعضی کشورها که کمتر از دیگران درگیر این ویروس بوده اند نگرانی های بیشتری را ایجاد نموده است.

روزنامه لو موند فرانسه می نویسد: با پوشیدن ماسک اجباری، قرنطینه مجدد محلی، لغو برنامه ها، محدودیت های جدید در بسیاری از کشورها به دلیل بیماری همه گیر اعمال می گردد.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: سازمان دنیای بهداشت از کشورهای اروپایی خواسته که جوابگو باشند و محدودیت ها را با دقت بیشتری بردارند و در صورت لزوم آنها را دوباره اعمال نمایند.

لو موند اضافه کرد: چندین کشور در اروپا کنترل مسافران را سخت تر نموده اند. آلمان آزمایش های رایگان را به مسافرانی که به این کشور بازمی گردند ارائه می نماید. نروژ دوباره محدودیت هایی را در ارتباط با سفر به اسپانیا اعمال نموده است.

به نوشته این روزنامه، فرانسه هم انجام آزمایش کرونا بر روی مسافرانی که از 16 کشور از جمله آمریکا و الجزایر به آن کشور باز می گردند اجباری نموده است.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه ماه مارس(اسفند) بیان کرد که بیش از سه و نیم میلیون نفر از فرانسوی ها در خارج از این کشور زندگی می نمایند. اکنون این رقم به دو و نیم میلیون نفر رسیده است. بحران بهداشتی که هم اینک اروپا را متاثر از خود نموده است، هم در تعداد جمعیت فرانسویان مقیم خارج از کشور و هم موقعیت جغرافیایی آنها تاثیر گذاشته است.

نخست وزیر فرانسه به فرانسوی ها توصیه نموده از سفر به کاتالونیا در شمال شرقی اسپانیا که در آنجا دولت به دلیل افزایش بیماری دستور تعطیلی کلوپ های شبانه و کافه ها را داده است خودداری نمایند. انگلیس هم به نوبه خود بیان کرد مسافرانی که وارد این کشور می شوند باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

همچنین به نوشته لا تریبون فرانسه، ماسک و معاینه مسافران برای مقابله با کووید -19 در اروپا گسترش یافته است. سازمان دنیای بهداشت بیان کرد که از احیای مجدد این بیماری همه گیر در اروپا نگران است.

بریتانیا از روز آدینه استفاده از پوشش صورت در مراحل خرید، بانک ها، اغذیه فروشی ها و سوپرمارکت ها را به پیروی از اسکاتلند اجباری کرد. به استثناء بچه ها زیر 11 سال دارای مسائل تنفسی افرادی که از پوشاندن بینی و دهان خود خودداری نمایند 11 پوند جریمه می شوند.

بارزترین و یا شاید اصلی ترین سیاست دولت انگلیس برای مهار کرونا استفاده از ماسک صورت در همه اماکن عمومی سرپوشیده است.

بر اساس برنامه دولت استفاده از ماسک صورت اجباری شد تا افرادی که این مقررات را نادیده می گیرند صد پوند و در صورت تکرار و بی توجهی تا هزار پوند جریمه شوند. دانشمندان دانشکده علوم پزشکی انگلیس نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا در این کشور هشدار داده و تصریح نموده اند که این دور در بدترین سناریو می تواند مرگبارتر از قبل باشد.

براساس این گزارش عمر ویروس کرونا در سرما تا 10 برابر افزایش می یابد و اوج گیری دوباره همه گیری این ویروس، ممکن است منجر به قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده در فصل زمستان گردد.

در اتریش نیز بار دیگر استفاده از ماسک صورت در فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، دفاتر پستی، بانک ها و مراکز بهداشتی و در حمل و نقل عمومی و داروخانه ها اجباری شده است.

استفاده از ماسک در فرانسه در حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها و اماکن سرپوشیده اجباری است و نگرانی هایی درباره تعطیلات تابستان و افزایش مبتلایان با حضور مردم در سواحل و اماکن توریستی وجود دارد.

شبکه خبر فرانسه گزارش کرد: با توجه به این که بیماری همه گیر کووید-19 در سراسر دنیا بویژه آمریکا همچنان قربانی می ِگیرد، فرانسه در کوشش است با اجبار افراد به پوشیدن ماسک در اماکن بسته و عمومی از شیوع هر چه بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

علاوه بر استفاده از ماسک، همچنین در آلمان آزمایش کرونا برای همه مسافرانی که به این کشور وارد می شوند ارائه می گردد.

به نوشته هافینگتون پست، مقامات آلمانی قصد دارند ایستگاه های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه های این کشور ایجاد نمایند تا افرادی که از کشورهای پرخطر وارد می شوند ابتدا مورد آزمایش قرار گیرند.

این آزمایش به صورت رایگان انجام می گردد و همچنین به افراد اجازه داده می گردد تا طی سه روز آینده به صورت رایگان در جای دیگری خارج از فرودگاه مورد آزمایش تشخیص کرونا قرار گیرند.

تصمیم وزیران بهداشت 16 ایالت آلمان بعد از آن گرفته شد که نگرانی ها در مورد احتمال انتقال ویروس از سوی مسافرانی که به کشورهای پرخطر کرونایی سفر نموده اند افزایش یافته است. بسیاری از محققان اعلام نموده اند که بعد از انتها سفرهای تابستانی ممکن است موج تازه ای از ابتلا به ویروس کرونا شکل گیرد.

آلمان از جمله کشورهایی به شمار می رود که توانست عملکردی نسبتا موفقیت آمیز در قبال موج نخست ابتلا به این بیماری داشته باشد. تمهدیدات جدید در آلمان با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر و به راه افتادن موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در دستورکار مقام های دولتی آلمان قرار گرفته است.

در روزهای گذشته از بعضی ایالت های آلمان افزایش موارد ابتلا به کرونا به وسیله مسافرانی که به کشور بازگشته اند گزارش شده است. انستیتو روبرت کخ هم تائید نموده که موارد ابتلا به کرونا در میان مسافران افزایش یافته است.

روزنامه لا لیبر بلژیک به نقل از انیستیتو کوخ آلمان نوشت: اگر موارد جدید رو به افزایش باشد این امر تا حد زیادی به دلیل افزایش آلودگی ها در دو ایالت نوردراین-وستفالن - Rhénanie du Nord-Westphalie هم مرز با بلژیک و بادن-وورتمبرگ - Bade-Wurtemberg در مرز فرانسه و سوئیس است.

طبق نتایج یک تحقیق در آلمان که روز آدینه منتشر شد، شیوع ویروس کرونا در آلمان زندگی مردم را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، محدودیت رفت وآمدها و تغییر نحوه کار و غیره دچار تغییر نموده که بسیاری این تغییرات را مثبت ارزیابی می نمایند.

به نوشته دویچه وله، از تقریبا پنج ماه پیش، پس از شیوع ناگهانی ویروس کرونا در آلمان، زندگی روزمره مردم در این کشور مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا دچار تحولات و تغییرات زیادی شده است؛ از جمله این که مهمانی های عظیم برگزار نمی شوند، در فروشگاه ها و مراکز عمومی زدن ماسک اجباری شده، فاصله اجتماعی باید رعایت گردد و دفتر کار بسیاری به خانه ها منتقل شده است و غیره. این نوع از الزامات محدودیت های ساده تری هستند، اما نگرانی های عمده ای نیز در باره احتمال از دست دادن شغل و منبع درآمد زندگی وجود دارد.

در بلژیک، یک دختر سه ساله، کم سن ترین قربانی کرونا است که زنگ هشدار را بیش از پیش برای اروپا که به تازگی قرنطینه را لغو نموده به صدا در آورده است.

در این ارتباط یک اپیدمیولوژیست فرانسوی به رادیو اوروپ 1 می گوید: متمرکز شدن بر روی شیوع بیماری های شناسایی شده اشتباه عظیمی است. ضروری است. کاترین هیل - Catherine Hill گفت: روزانه در فرانسه 20 نفر به دلیل ابتلا به کرونا کشته می شوند و این رقم در اسپانیا دو نفر است. آنها چه کاری انجام می دهند که ما در اینجا انجام نمی دهیم؟ او تاکید نمود: باید روی اقدام هایی که آنها برای کنترل بیماری انجام می دهند تمرکز کرد. آنها مدیریت و بیشتر آزمایش می نمایند.

او می گوید: فرانسه، بدون توجه صرف به منابع آلوده شناسایی شده، باید جمعیت خود را به طور گسترده تری آزمایش کند تا ناقلان ویروس را پیدا کنیم.

اسپانیا در حال حاضر سختگیرانه ترین قوانین را برای استفاده از ماسک در اروپا دارد. افراد در اغلب نقاط اسپانیا بدون توجه به فاصله گذاری اجتماعی، در فضاهای عمومی بیرون از خانه باید از ماسک استفاده نمایند اما هیچ قانونی درباره استفاده از ماسک در خانه وجود ندارد.

یک مقام اسپانیایی به مردم توصیه کرد: اگر حتی در خانه همراه با کسانی هستید که با آن ها زندگی نمی کنید، به صورت خود ماسک بزنید. هیچ راهی برای اجرای چنین توصیه ای وجود ندارد.

انریکه روئیز اسکودرو رئیس اداره بهداشت مادرید در یک نشست خبری گفت: ما به عنوان احتیاط، استفاده از ماسک را در فضاهای خصوصی هنگام برگزاری جلسات یا دورهمی ها در خانه بین افرادی که با هم زندگی نمی نمایند توصیه می کنیم.

مادرید در موج نخست همه گیری ویروس کرونا در اسپانیا بیشترین آسیب را دید اما در هفته های گذشته که کاتالونیا بار دیگر درگیر شیوع کرونا شده است، موارد ابتلا در این محدوده کاهش یافته است.

او گفت: ما به عنوان احتیاط، استفاده از ماسک را در فضاهای خصوصی هنگام برگزاری جلسات یا دورهمی ها در خانه بین افرادی که با هم زندگی نمی نمایند توصیه می کنیم.

روئیز اسکودرو با تاکید به اهمیت این موضوع گفت: از آنجا که اکثرا شیوع بیماری در مهمانی های خانوادگی یا دوستان یا برگزاری جشن ها رخ می دهد باید از ماسک استفاده کرد. او مسئولیت اخلاقی زدن ماسک در فضاهای خصوصی را بر عهده هر یک از شهروندان توصیف کرد و گفت: اغلب شهروندان مادریدی زمانی که ماسک اجباری نبود، در بیرون از خانه ماسک می زدند.

چهار روز بحث و گفت وگو و رایزنی رهبران اروپایی در بروکسل در نهایت بامداد سه شنبه گذشته به توافقی برای پرداخت بسته مالی 750 میلیارد یورویی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن به کشورهای عضو منجر شد؛ توافقی که مقام های اروپایی از آن به عنوان شناسنامه تولد اروپای جدید نام می برند.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 599

به "توصیه یک مقام اروپایی، در خانه هم ماسک بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه یک مقام اروپایی، در خانه هم ماسک بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید