طرز تهیه کلوچه نادری به روش سنتی شمال

به گزارش سفر به مالزی، کلوچه نادری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد

طرز تهیه کلوچه نادری به روش سنتی شمال

مواد لازم خمیر کلوچه نادری

کره42 گرم

آرد سفید160 گرم

بکینگ پودر⅓ قاشق چایخوری

پودر قند55 گرم

زرده تخم مرغ1 عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

شیر40 گرم

روغن مایع10 گرم

مواد لازم درون کلوچه

کره10 گرم

آرد سفید8 گرم

پودر قند5 گرم

پودر گردو25 گرم

روغن مایع10 گرم

پودر دارچین به میزان کافی

طرز تهیه کلوچه نادری

مرحله اول

برای تهیه کلوچه نادری به روش خانگی در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از 30 دقیقه قبل از یخچال خارج نموده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ گردد. حالا کره نرم شده را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه روغن مایع را به همراه زرده تخم مرغ، وانیل و پودر قند به کاسه اضافه نموده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست و یکنواخت شوند، سپس شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد را در حد مخلوط شدن هم زده، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و 3 مرتبه الک می کنیم. حالا مواد آردی را کم کم به کاسه اضافه نموده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل گردد.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر به مدت 30 دقیقه استراحت کند. در این فاصله فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم گردد.

مرحله پنجم

در ادامه به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع و پودر گردو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را به همراه آرد سفید درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مواد خشک را درون کاسه الک نموده و با قاشق هم می زنیم تا مایه میانی یکدست گردد. پس از اتمام استراحت خمیر آنرا از یخچال خارج نموده و به میزان یک گردو جدا می کنیم، سپس میزانی از مایه میانی وسط آن می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را جمع نموده و با فاصله از هم درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه مهره دلخواه را به آرد آغشته نموده و روی خمیرها را مهر می کنیم، و میزانی پودر دارچین روی آنها الک می کنیم.

مرحله هشتم

حالاسینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت 20 تا 25 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج نموده و اجازه می دهیم کلوچه ها خنک شوند. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1673

به "طرز تهیه کلوچه نادری به روش سنتی شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کلوچه نادری به روش سنتی شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید