سازمان جهانی بهداشت ادعاهای پامپئو را رد کرد

به گزارش سفر به مالزی، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه ادعاهای وزیر خارجه آمریکا که استقلال این سازمان را زیر سٔئوال برده بود رد کرد.

سازمان جهانی بهداشت ادعاهای پامپئو را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه به ادعاهای مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره استقلال این سازمان پاسخ داد.

به نوشته رویترز مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت اظهارات مایک پامپئو درباره زیر سئوال بردن استقلال این سازمان صحت ندارد، اما باعث منحرف شدن سازمان جهانی بهداشت از وظیفه اش برای مبارزه با ویروس کرونا نخواهد شد.

مایک پامپئو روز سه شنبه در ملاقاتی غیرعمومی با مقامات انگلیس اظهارات تندی را علیه سازمان جهانی بهداشت بیان نمود.

به نوشته روزنامه گاردین، افراد حاضر در این جلسه خصوصی گفته اند، پامپئو مدعی شد سازمان جهانی بهداشت تحت اختیار چین بوده و مقصر اصلیمرگ انگلیسی ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا است.

تدروس آدهانوم گبرسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره اظهارات مقام های آمریکا گفت: این اظهارات نادرست، بی اساس و غیرقابل قبول هستند.

او اضافه نمود: تمرکز اصلی ما و تمرکز کل این سازمان روی نجات جان انسان ها است و این اظهارات باعث منحرف شدن حواس سازمان جهانی بهداشت نخواهد شد.

پامپئو روز سه شنبه در جلسه ای که با حضور کنندگان مجلس انگلیس برگزار شد، ضمن بیان این ادعا که سازمان جهانی بهداشت یک نهاد سیاسی است نه یک نهاد علمی، مدعی شد که بر اساس اطلاعات موثق، تدروس آدانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت در سال 2017 با چینی ها معامله ای داشته تا به او اجازه دهند در انتخابات ریاست این نهاد پیروز شود.

پامپئو همچنین در این جلسه از سیاست مداران انگلیسی درخواست کرد در قبال سازمان جهانی بهداشت، موضعی مشابه با آمریکا اتخاذ کنند.

چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به جانب داری از چین، خروج کشورش از این نهاد را گفت. او و پامپئو بارها این ادعا را مطرح کرده اند که ویروس کرونا از آزمایشگاه های شهر ووهان چین منتشر شده است اما تا کنون شواهدی برای آن ارائه نکرده اند.

آمریکا در حالی از سازمان جهانی بهداشت خارج شده است که بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 637

به "سازمان جهانی بهداشت ادعاهای پامپئو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت ادعاهای پامپئو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید