رشد اشتغال تخصصی با حمایت از دانش آموختگان سرعت گرفت

به گزارش سفر به مالزی، مرکز رشد فناوری نخبگان با حمایت هایی که از کارآفرینی تخصصی دارد، زمینه را برای رشد نرخ اشتغال متخصصان فراهم نموده است.

رشد اشتغال تخصصی با حمایت از دانش آموختگان سرعت گرفت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ مرکز رشد فناوری نخبگان با حمایت هایی که از کارآفرینی تخصصی دارد، زمینه را برای رشد نرخ اشتغال متخصصان فراهم نموده است. این مرکز ذیل حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ایجاد فضایی برای تجاری سازی نتایج پژوهش ها راه را برای کارآفرینی و نوآوری تخصصی نیروی انسانی دانش آموخته هموار می نماید.

یکی از اهداف محوری این مرکز رشد فناوری، رونق اقتصاد با ایجاد فرصت های شغلی تخصصی و توسعه محصولات قابل عرضه به بازاراست.

یاری به توسعه واحد های دانش بنیان و خلاق

با توجه به این که شرکت های دانش بنیان و خلاق نقش موثری در رونق اقتصادی، توسعه فناوری و به تبع آن کارآفرینی دارند. توسعه این شرکت ها در گروی ایجاد زیرساخت های لازم برای کاهش خطرپذیری آن ها در دوران آغاز فعالیت خود است. بر همین اسا مرکز رشد فناوری نخبگان تا کنون ده ها تیم و هسته نوآور و خلاق را مورد حمایت و راهبری قرار داده است.

یکی از این زیرساخت ها، مراکز رشد واحد های فناوری یا انکوباتور ها است. واحد هایی برای کارآفرینان و واحد های فناور و حلاق که با تکیه بر علم، تخصص و فناوری دارای ایده های قابل تجاری شدن هستند، مشاوره های ضروری و نیز خدمات و تجهیزات مناسب را ارائه داده و آن ها را برای حضور مستقل و موثر در صحنه فناوری آماده می نماید.

ارائه خدمات پشتیبانی

واحد های فناور و خلاق، در دوره حضور در مرکز رشد با استفاده از دستاورد های پژوهشی دانش فنی و آمادگی برای فراوری محصول یا خدمات را کسب می نمایند. در این دوره، مرکز رشد علاوه بر ارائه امکانات و خدمات پشتیبانی، راهنمایی و نظارت بر فرایند پیشرفت این واحد های فناوری را نیز به عهده خواهد داشت.

ارائه خدمات تخصصی، امکانات فضا و استقرار، وجود شبکه گسترده همکاران خصوصی و دولتی، بخشی از مزایای ویژه این مرکز است.

این مرکز با ارائه خدمات پشتیبانی عمومی، اطلاع رسانی و بعلاوه خدمات اقتصادی و اعتباری، یاریٰ رسان عرصه فناوری کشور است. از جمله این خدمات می توان به خدمات پشتیبانی اجاره فضا، کارپردازی و خدمات دبیرخانه ای و امکان استفاده از اتاق های جلسات و کنفرانس و تجهیزات سمعی و بصری اشاره نمود.

مجموعه خدمات پشتیبانی اطلاع رسانی نیز شامل دسترسی به اینترنت، کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی و نرم افزار های رایانه ای می گردد.

از مجموعه پشتیبانی خدمات اقتصادی و اعتباری نیز می توان به امکان استفاده از اعتبار خدماتی و تحقیقاتی، یاری به دسترسی به منابع اقتصادی و جذب سرمایه گذاران، تسهیل در جذب طرح ها و پروژه های تحقیقاتی اشاره نمود.

این مرکز بعلاوه از خدمات تخصصی کسب و کار نیز حمایت هایی به عمل می آورد که از مهمترین این خدمات می توان به منیتورینگ و راهبری، نظارت، خدمات مشاوره ای و آموزشی و خدمات پشیبانی فنی اشاره نمود

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1410

به "رشد اشتغال تخصصی با حمایت از دانش آموختگان سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد اشتغال تخصصی با حمایت از دانش آموختگان سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید