جزئیات اعمال بسته بیماران صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک

به گزارش سفر به مالزی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، درباره جزئیات اعمال بسته بیماران صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک توضیحاتی را بیان نمود.

جزئیات اعمال بسته بیماران صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک

مهدی رضایی در مورد اعمال بسته صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک گفت: در مرحله اول بسته خدمات مرتبط با نشان سیستیک فیبروزیس، مولتیپل اسکلروزیس، اوتیسم، بال پروانه ای، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی در سامانه پیاده سازی شده است و سایر بیماری های ابلاغی در اساسنامه متعاقباً اجرایی خواهد شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: در صورتی که بیمه شدگان دارای نشان های مذکور باشند، محاسبات سامانه بر اساس بسته صندوق صعب العلاج و خاص صورت می گیرد. این محاسبات بر اساس مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، کد خدمت و نشان بیمه شده متفاوت بوده و لازم است مراکز بر اساس سهم پرداختی بیمه شده از بیمار فرانشیز را دریافت نمایند.

وی گفت: از آنجایی که متناسب با کد خدمت ارائه شده و نشان بیمه شده، کاهش فرانشیز بیمار در بخش خصوصی نیز احتمال دارد توضیح داد: لازم است نظارت کافی جهت عدم اخذ هزینه اضافی از بیمه شدگان در این راستا به عمل آید.

رضایی تاکید نمود: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و خدمات توانبخشی می باشد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس توافقات اجرا شده، مرجع ثبت بیماری ها برای دریافت تسهیلات صندوق، سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (RDA) می باشد که در این راستا سامانه مدیریت نشان با اطلاعات مرجع مذکور به روز شد و بیماران مشمول نشان دار شدند؛ لازم است بیماران نو با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی و یا طبق فرآیندی که در سامانه شهروندی تعبیه شده است، جهت دریافت نشان و برخورداری از مزایای صندوق اقدام نمایند.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1668

به "جزئیات اعمال بسته بیماران صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اعمال بسته بیماران صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید