برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به بعضی آثار تاریخی

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان بر ضرورت دوری جستن وزارت میراث فرهنگی از آنچه نگاه کاسب کارانه به بعضی آثار تاریخی می خواند تاکید نمود و گفت: اجاره بهای بالا و مقررات دست و پاگیر مانع جذب سرمایه گذاری در این بناهای تاریخی شده است.

برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به بعضی آثار تاریخی

علیرضا آشناگر در ملاقات با مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره گروه هتل های ایرانگردی و گردشگری کشور اظهار کرد: ایجاد مرکز آموزش هتلداری، گامی موثر در توسعه گردشگری در این استان پهناور است.

استاندار سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت های پیشگیرانه و درمانی به منظور مهار این ویروس در کشور گفت: برای فعالیت مجدد مراکز گردشگری و مسافر پذیر باید همچنان منتظر مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود و تنها با تایید این ستاد، امکان فعالیت اینگونه مراکز فراهم خواهد شد.

آشناگر با تاکید بر وجود صدها ظرفیت و پتانسیل گردشگری در سطح استان سمنان بر ضرورت تبدیل این استان از معبر به مقصد تاکید نمود و افزود: سالانه میلیون ها مسافر و زائر حضرت امام رضا علیه السلام حداقل یکی از مسیرهای رفت یا برگشت خود را از این استان انتخاب می نمایند و لذا این استان می تواند به جای معبر، تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری کشور گردد.

این مقام ارشد اجرایی افزود: مجموعه مدیریت استان آمادگی دارد تا با ارائه برنامه های مختلف و تامین زیر ساخت های لازم، کوشش کند تا گردشگران و مسافران، این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده و یا حداقل میزان ماندگاری خود را در این استان افزایش دهند.

آشناگر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و بیان آثار مخرب و خسارات مالی ناشی از این بیماری گفت: یکی از گروه های مرجع که به شدت از این محل دچار آسیب جدی شده است مجموعه هتلداران و ارائه دهندگان خدمات اقامتی و گردشگری است و از این رو انتظار می رود که پس از ریشهکنی این بیماری و به منظور فعالیت مجدد و پویای این صنف، مساعدت های لازم و حمایت جدی از آنها صورت گیرد.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به وجود چهار هتل ایرانگردی و گردشگری در سطح استان بر ضرورت رسیدگی و توجه به این مراکز تاکید نمود و گفت: باید نوسازی مبلمان مناسب و بازسازی نمای ورودی این مراکز در اسرع وقت صورت گیرد.

آشناگر همچنین بیان نمود: یکی از مزیتهای استان سمنان، داشتن زمینهای فراوان است و در مجموعه هتل های گردشگری استان و بویژه شهرستان سمنان نیز شاهد وجود زمین های بلا استفاده زیادی هستیم که ضروری است با ایجاد مراکز خاص همچون مرکز آموزش هتل داری از این ظرفیت استفاده بیشتری گردد.

استاندار افزود: در استان سمنان، کاروانسراهای زیادی وجود دارد که ظرفیتی بسیار مناسبی برای افزایش میزان گردشگر و فراوری ثروت هستند اما متاسفانه در بعضی موارد به دلیل اجاره بهای بالا و قوانین دست و پاگیر وضع شده، عملا بدون سرمایه گذار و علاقمند رها شده و از همین رو انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آسان سازی قوانین و مقررات و نیز کاهش اجاره بهای اینگونه اماکن تاریخی، زمینه استفاده مناسب و سرمایه گذاری توجیه پذیر در این مراکز را بیش از پیش فراهم کند.

آشناگر بر لزوم پرهیز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نگاه کاسب کارانه تاکید نمود و گفت: انتظار می رود وزارت میراث فرهنگی به همین دلیل حتی در بعضی موارد از خودش نیز برای اعتلای اهداف این وزارتخانه هزینه کند.

استاندار سمنان همچنین در این ملاقات با اظهار نارضایتی از فرایند ایجاد مرکز فرهنگی شهرستان سرخه گفت: استانداری سمنان با قبول تمامی مسئولیت ها دو بار پیاپی با صدور دستور ترک تشریفات کوشش کرد تا زمینه لازم جهت جذب سرمایه گذار و شروع فرایند ساخت این مرکز را فراهم آورد اما به نظر می آید این وزارتخانه می بایست به صورت جدیتر به این مقوله ورود نموده و تکلیف را روشن سازد .

استاندار همچنین با اظهار رضایت از کوشش مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مدیرکل جوان و با انگیزه میراث فرهنگی استان، تحرک خوبی ایجاد نموده اما اگر حمایت و پشتیبانی لازم از سوی مرکز انجام نگردد این کوشش ها به فرجام نخواهد رسید لذا ضروری است تا وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با اتخاذ تمهیدات لازم و تامین اعتبارات مورد احتیاج، زمینه بسط و توسعه گردشگری و تکمیل مراکز فرهنگی و اقامتی استان را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 462

به "برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به بعضی آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برحذرداشتن وزارت میراث فرهنگی از نگاه کاسب کارانه به بعضی آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید