قرنطینه مسافران در هتل های فرودگاهی

به گزارش سفر به مالزی، ایسنا/ براساس سخنان رئیس جامعه هتلداران ایران، قرنطینه مسافران در هتل های فرودگاهی صورت می گیرد.

قرنطینه مسافران در هتل های فرودگاهی

قضیه چیست؟

به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و کمبود فضای نگهداری از بیماران و استفاده از سالن های ورزشی و احداث بیمارستان های صحرایی، جمشید حمزه زاده از اعلام آمادگی دوباره هتل ها برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی اطلاع داد و گفت: این آمادگی در هتل ها وجود دارد که در هر یک از استان ها، حداقل یک هتل به وزارت بهداشت معرفی گردد تا در صورت احتیاج نقاهتگاه گردد.

او درباره هزینه استفاده از هتل به عنوان نقاهتگاه اظهار کرد: قرار شد این هزینه با توافق مدیر هتل با دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان معین گردد.

حمزه زاده همچنین درباره محل نگهداری مسافران ورودی به کشور گفت: درحال حاضر مسافرانی که وارد ایران می شوند با نظارت وزارت بهداشت و در صورت احتیاج در دو هتل مقابل فرودگاه بین المللی تهران قرنطینه می شوند.

پیشنهاد تبدیل هتل به نقاهتگاه بیماران کرونایی یا مکانی برای قرنطینه ناقلان احتمالی، نخستین بار از سوی وزیر بهداشت در اسفند 98 مطرح شد؛ این روش در چین و بعضی کشورهای اروپایی تجربه شده بود. سعید نمکی افت درآمد گردشگری را علت این ایده قرار داده بود. هرچند این پیشنهاد در ابتدا با استقبال هتلدارها روبرو نشد، به ویژه پس از تجربه یکی از هتل های مجموعه ای دولتی که با بدعهدی دانشگاه علوم بهداشتی آن منطقه در پرداخت هزینه نقاهتگاه روبرو شد.

پیشنهاد استفاده از هتل ها به عنوان نقاهتگاه کرونا در آبان 99 دوباره از سوی بعضی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآوری شد. اما هتلدارها با وجود تحمل 9 ماه بیکاری و تعطیلی همچنان نگران مخدوش شدن برند و اعتبارشان در سایه تبدیل به نقاهتگاه یا قرنطینه بیماران و یا ناقلان ویروس کرونا بودند، برای همین شروطی را معین کردند؛ از جمله اینکه طرح داوطلبانه و اختیاری باشد، هتل های دولتی پیش قدم شوند و هزینه های نقاهتگاه یا قرنطینه را نیز دولت یا وزارت بهداشت بپردازد. مدتی بعد هم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل های یک، دو و سه ستاره به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی اطلاع داد.

در آذر رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت که فهرستی از 33 هتل خصوصی را به وزارت بهداشت و دانشکده های علوم پزشکی هر استان ارائه نموده است. پیش از آن، رئیس بنیاد مستضعفان از به خط شدن هتل های این مجموعه برای اسکان و تامین غذای گرم مدافعان سلامت اطلاع داده بود. حتی حرف از آمادگی هتل های ایرانگردی و جهانگردی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری یا اقامتگاه های قوه قضاییه، سالن های ورزشی و مهمانسراهای دولتی به میان آمد. اما جمشید حمزه زاده در بهمن اطلاع داد که وزارت بهداشت سراغ هیچ یک از هتل ها نیامده است.

اکنون با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و نگرانی هایی از بابت کمبود فضای نگهداری بیماران در بیمارستان ها و اقداماتی که برای احداث بیمارستان صحرایی یا تبدیل سالن های وزرشی به محل نگهداری بیماران شده است، هتل ها نیز برای تبدیل به نقاهتگاه کرونا البته به شکل محدود اعلام آمادگی نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1179

به "قرنطینه مسافران در هتل های فرودگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه مسافران در هتل های فرودگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید