افزایش خشونت علیه زنان در قرنطینه کرونا مشکل روز لبنان

به گزارش سفر به مالزی، با افزایش حوادث و درگیری های خانوادگی در لبنان بر اثر اعمال قرنطینه کرونایی، کمیسیون مبارزه با خشونت علیه زنان این کشور با محکوم کردن این اعمال خواستار اقدام دولت برای کمک به جلوگیری از تکرار اینگونه موارد شد و از خانواده ها نیز خواست با مدارای بیشتر به مسائل این روزهای جامعه دامن نزنند.

افزایش خشونت علیه زنان در قرنطینه کرونا مشکل روز لبنان

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ملی لبنان، بیانیه این کمیسیون پس از آن منتشر می شود که طی دو حادثه درگیری خانوادگی در مناطق جدیتا و بقاع (شرق لبنان) یک مادر و یک دختر با خشونت پسر خانواده جان باختند و یک دختر دیگر بر اثر جراحات وارده در بیمارستان بین مرگ و زندگی قرار گرفته است.

گفته شده این نزاع ها در پی قرنطینه خانگی برای در امان ماندن از شیوع ویروس کرونا رخ داده است.

کمیسیون لبنانی مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرده است : این جنایت ها در شرایطی رخ می دهد که بحران کرونا در سراسر جهان پیچیده تر می شود و قرنطینه خانگی به یک نیاز فوری تبدیل شده تا از شیوع این بیماری بکاهد اما این موضوع متاسفانه امنیت و بخصوص امنیت اجتماعی و آن هم در کانون جامعه یعنی خانواده را در خطر قرار داده و میزان خشونت در خانواده ها را به طرز نگران کننده ای بالا برده است.

در حال حاضر بیش از 2 میلیون 252 هزار و 596 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 154 هزار و 330 نفر تا این لحظه فوت کرده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز تا زمان مخابره خبر 574 هزار و 818 نفر است.

این کمیسیون از دولت خواسته است تا پفراینده خشونت های خانگی را به عنوان یک مسئله مهم و یافتن راه حل های سریع و مؤثر از جمله تدوین یک برنامه اقتصادی در حین و پس از قرنطینه خانگی با هدف کمک به معیشت خانواده ها برای کاهش اثرات آن را در اولویت قرار دهد.

این کمیسیون تاکید کرده است همزمان با این اقدامات باید به جرایم متجاوزان به حقوق زنان در این شرایط بحرانی نیز در سریع ترین زمان رسیدگی قضایی شود.

پیش از این خانم دکتر عنایت عزالدین رئیس کمیته زنان و بچه ها مجلس لبنان هم اعلام کرده بود که در همه بحران ها، زنان بیشترین هزینه ها را متحمل می شوند و به موازات همه گیرشدن ویروس کرونا در لبنان و برقراری مقررات قرنطینه خانگی، شاهد یک بیماری همه گیر جدی تر هستیم و آن بیماری افزایش سطح خشونت خانگی علیه زنان است.

رئیس کمیته زنان و بچه ها مجلس لبنان ابراز امیدواری کرده است که قانون مجازات خشونت آمیز و کار بر روی یک فرهنگ اجتماعی مانع از تداوم این اقدامات شرم آور شود.

وی همچنین از اعضای خانواده ها و به ویژه مردان خواسته است بر مرارت ها و نگرانی های ناشی از بیماری کووید 19 که هم اینک جامعه لبنان را به شدت درگیر کرده است، مسائل دیگری نظیر اختلافات و درگیری های خانوادگی و خشونت علیه همسران را نیافزایند.

در لبنان تا به امروز بر اساس گزارش های رسمی منتشره 668 نفر به کرونا مبتلا که 21 نفر از آنان فوت کرده اند.

شمار بهبودیافتگان در لبنان نیز 94 نفر اعلام شده است.

پیش از این نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با جهانی شدن قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کرونا اعلام کرده است طی هفته های گذشته، در حالی که فشارهای اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته و هراس و ترس فزونی گرفته، ما شاهد فرایند وحشتناکی از تشدید خشونت های خانگی در سطح جهان و افزایش خشونت علیه زنان هستیم.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرده قرنطینه خانگی و ماندن در محل زندگی روش مهمی برای مقابله با شیوع کرونا است، اما این نباید سبب زندانی شدن زنان با کسانی شود که شریک زندگیشان هستند و به آن ها ستم می کنند.

این اظهارات در حالی بیان شده که گزارش ها از گوشه و کنار جهان حاکی از افزایش آماری خشونت های خانگی و بالا دریافت نگرانی ها در این مورد است.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 452

به "افزایش خشونت علیه زنان در قرنطینه کرونا مشکل روز لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خشونت علیه زنان در قرنطینه کرونا مشکل روز لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید