تور ارمنستان ارزان: گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ملاقات کرد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در حاشیه نشست مجمع عمومی این سازمان، دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشت.

تور ارمنستان ارزان: گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ملاقات کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

طبق اعلام دفتر گوترش، وی در ملاقات با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان، در باب همکاری های ایروان و سازمان ملل، شرایط حاکم بر مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان و کوشش ها در راستای پیشبرد همکاری های منطقه ای و صلح پایدار صحبت کرد.

در ملاقات با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان هم، همکاری های باکو با سازمان ملل و شرایط منطقه ای، از موضوعات بحث طرفین بود.

طبق بیانیه سازمان ملل، گوترش بر حمایت از مذاکرات جاری و کوشش ها در راستای برقراری صلح میان باکو-ایروان تاکید نموده و از آمادگی سازمان ملل برای یاری به مردمی گفته است که تحت تاثیر جنگ قره باغ بوده اند.

پیشتر، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به بحران قره باغ گفته بود: در قفقاز جنوبی، من آنچه را که من ابتکار همسایگی صلح آمیز می نامم، برای ایجاد ثبات در منطقه مان پیشنهاد می کنم.

وی بعلاوه از آمادگی کشورش برای میزبانی طرف های درگیر در مناقشه قره باغ سخن گفته و اضافه کرد: گرجستان آماده میزبانی گردهمایی بین المللی در تفلیس برای بحث در خصوص منظره طرح همسایگی صلح آمیز ما، شامل همسایگان قفقاز جنوبی و شرکای بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1318

به "تور ارمنستان ارزان: گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: گوترش با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید