وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می فرایند

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با مایک پومپئو در واشینگتن ملاقات می نمایند.

وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می فرایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش العالم از رویترز، جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کردند وزیران خارجه این دو کشور روز آدینه در واشینگتن با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات می نمایند.

این ملاقات در راستای توقف دور تازه درگیری بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ صورت می گیرد.

روسیه تا به امروز کوشش های میانجیگری بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ را به عهده داشته است، اما دوبار توافق آتش بس با واسطه مسکو در یک ماه اخیر باعث توقف درگیری در این منطقه نشده است. به رغم نقض آتش بس، درگیری بین دو کشور در منطقه ناگورنو- قره باغ روز سه شنبه ادامه داشت و ارمنستان می گوید دستکم در این روز 43 نفر در این منطقه کشته شدند. نبرد قره باغ کوهستانی از 27 سپتامبر، حدود سه هفته پیش شروع شد و تا به امروز ده ها غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است.

تداوم درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان نگرانی ها در مورد تشدید جنگ و احتمالا باز شدن پای سایر کشورها را به آن افزایش داده است. در همین حال، وزارت خارجه آمریکا به پرسش خبرگزاری رویترز در این زمینه پاسخ نداده است و معین نیست که آیا وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشستی مشترک با مایک پومپئو برگزار خواهند کرد یا نه.

جمهوری آذربایجان اعلام نموده است که جیحون بایرام اف٬ وزیر امور خارجه این کشور با نمایندگان گروه مینسک نیز ملاقات خواهد نمود. فرانسه، روسیه و آمریکا به عنوان رؤسای گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا سال هاست در کوششند به درگیری و بحران ناحیه ناگورنو -قره باغ سرانجام دهند.

با این حال ارمنستان جزئیاتی از سفر زهراب مناتساکانیان ، وزیر امور خارجه این کشور به آمریکا ارائه ننموده است.

ترکیه نیز عضو گروه مینسک است، اما نقشی در مذاکرات میانجیگرانه ندارد و گسترش درگیری در منطقه ناگورنو- قره باغ باعث تشدید اختلافات این کشور با دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 716

به "وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به آمریکا می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید