چین پیشنهاد میزبانی از مذاکرات بین الافغانی را بیان کرد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ ئی وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، پیشنهاد میزبانی کشورش از مذاکرات بین الافغانی را بیان کرد.

چین پیشنهاد میزبانی از مذاکرات بین الافغانی را بیان کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره گفت: طرف چینی آماده تسهیل فرایند مذاکرات بین الافغانی از جمله ایجاد شرایطی است که به انجام گفتگوها در چین منجر گردد.

به گفته این مقام چینی، تصمیم آمریکا برای خارج ساختن نیروهایش از افغانستان در خصوص شرایط این کشور تردیدهایی ایجاد نموده است. با این حال، صلح فرایندی عمومی و برمبنای منافع اساسی و بلندمدت مردم افغانستان است و جامعه بین الملل نیز آرزوی مشترکی برای تحقق آن دارد.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا مدعی است که تمام نظامیان این کشور تا 11 سپتامبر، خاک افغانستان را ترک خواهند کرد. این در حالی است که اختلاف میان دولت کابل و طالبان همچنان برقرار است و شواهد نشان می دهد که واشنگتن از تداوم ناامنی در افغانستان در راستای تثبیت حضور خود در آسیای میانه استقبال می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1154

به "چین پیشنهاد میزبانی از مذاکرات بین الافغانی را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین پیشنهاد میزبانی از مذاکرات بین الافغانی را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید