تور استرالیا ارزان: ماجرای حمله لیزری چین به یک هواپیمای نظامی استرالیا

به گزارش سفر به مالزی، استرالیا مدعی است که چین با استفاده از فناوری لیزر برای یکی از هواپیماهای نظامی این کشور خطری جدی ایجاد نموده است.

تور استرالیا ارزان: ماجرای حمله لیزری چین به یک هواپیمای نظامی استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدتهاست که رابطه میان چین و استرالیا به عنوان دو شریک تجاری بزرگ دستخوش تغییرات زیادی شده است. در دوره ریاست جمهوری ترامپ، استرالیا به عنوان متحد آمریکا تصمیم گرفت که به ائتلاف ضد چین ایالات متحده و غرب بپیوندد. با روی کار آمدن بایدن نیز راهبرد ضد چین واشنگتن تغییری نکرد و دولت دموکرات آمریکا همچنان بر مواضع خود برای کاهش نفوذ پکن پافشاری می نماید.

بالطبع متحدان آمریکا بخصوص کشوری مانند استرالیا که در همسایگی چین واقع شده است در تقابل با چین نقش مهمی ایفا نموده و آمریکا با ارائه پیشنهادات اغواگرایانه ای مانند (قرارداد زیردریایی اتمی که باعث ناراحتی فرانسه نیز شد) در پی حفظ فشار از سوی کانبرا به سمت پکن است.

دولت استرالیا از هر فرصتی برای انتقاد از چین به نفع خود استفاده می نماید و به همین دلیل رویترز در گزارشی نوشت وزارت دفاع استرالیا امروز (شنبه) خاطرنشان کرد که یک کشتی نیروی دریایی چین اقدام به شلیک اشعه لیزر به سمت یک هواپیمای نظامی استرالیا در مرزهای شمالی این کشور نموده که این اقدام میتوانسته جان سرنشینان این هواپیما را با خطر روبرو سازد.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه ای خاطرنشان کرد یک کشتی گشت زنی P-8A Poseidon نیروی دریایی پیروز به شناسایی اشعه لیزر تابیده شده از سوی یک کشتی نیروی دریایی ارتش چین شده است.

در بیانیه وزارت دفاع استرالیا آمده است: تاباندن لیزر به وسیله کشتی چینی یک اقدام مخاطره آمیز جدی بوده است. اقدامات اینچنینی پتانسیل به خطر انداختن جان افراد را دارد. ما شدیدا این حرکت غیرحرفه ای و خطرناک نظامی را محکوم میکنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1488

به "تور استرالیا ارزان: ماجرای حمله لیزری چین به یک هواپیمای نظامی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: ماجرای حمله لیزری چین به یک هواپیمای نظامی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید