معافیت مالیاتی در ازای فراوری محتوای گردشگری 5 سال دیگر تمدید گردد

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، معافیت مالیاتی در ازای فراوری محتوای گردشگری 5 سال دیگر تمدید گردد.

معافیت مالیاتی در ازای فراوری محتوای گردشگری 5 سال دیگر تمدید گردد

نشست توسعه راهبردهای صنعت گردشگری و آنالیز موانع موجود با حضور 18 نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای تشکل های گردشگری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و مدیران این معاونت در هتل اوین تهران برگزار گردید.

در این نشست نیما آذری، رئیس هیئت مدیره انجمن مؤسسات آموزش گردشگری کشور گفت: کشورمان همواره صنعت زده بوده است. یا همواره وابسته به صنعت نفت بوده ایم یا سعی می کردیم صنایع خودمان را پیش ببریم. اگر می خواهیم صنعت گردشگری رشد کند باید به آن نگاه پیش ران داشته باشیم. وقتی به آن پیشران می گوئیم دیگر نمیتوان گفت به تنهایی با صنعت دیگر مثل نفت رقابت کند. پس باید قوانین هم پیشران باشد و شانیت پیشرانی داشته باشد. مثلا قانون مالیات، تسهیلات و مقررات زدایی باید پیشران باشند.

وی گفت: وقتی در جهان ایران هراسی وجود داشته باشد هیچ اتفاقی در گردشگری ایران نمی افتد. شما طرح خوبی را تصویب نموده بودید که می گفت اگر کسی در حوزه فراوری محتوای گردشگری کاری انجام دهد ما به ازای آن از مالیاتش کسر می گردد. ولی این طرح تا سرانجام سال 1401 قابل اجراست چه خوب بود اگر این طرح برای یک دوره 5 ساله دیگر تمدید میشد.

آذری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما واسطه بین بخش خصوصی و حاکمیت باشید باید نگاه حاکمیت به گردشگری تغییر کند تا این صنعت رشد کند. اگرچه در ده سال گذشته این نگاه تا حدی تغییر کرد اما همچنان باید این تغییر نگاه در مسائلی مانند بودجه گذاری و تسهیل قوانین و نگاه های امنیتی نیز وجود داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1667

به "معافیت مالیاتی در ازای فراوری محتوای گردشگری 5 سال دیگر تمدید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی در ازای فراوری محتوای گردشگری 5 سال دیگر تمدید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید