تورهای ماجراجویانه پرواز

به گزارش سفر به مالزی، از لحظه ای که پرواز را تجربه کنید، بر روی زمین با چشمانی دوخته به آسمان قدم خواهید برداشت، جایی که آنجا بودید و مشتاق بازگشت به آنجا هستید (لئوناردو داوینچی)

تورهای ماجراجویانه پرواز

جهت مشاهده لیست قیمت های پکیج تور ترکمن صحرا +پرواز با هواپیمای فوق سبک ویژه شب یلدا کلیک کنید

بهار سال گذشته شاهد معرفی پکیج پاراگلایدر برای اولین بار در ایران توسط شرکت پارتیان گشت بودیم، در پرواز های پاراگلایدر کمی ها و کاستی های در طی مدت اجرا مشاهده می شد، اعم از اینکه اجرایی شدن این گونه پرواز ها منوط به شرایط هوایی مناسب بوده و مهارت خلبان در کنترل شرایط پیش بینی نشده بسیار مهم بوده، در مواردی به دلیل تغیرات لحظه ای در شرایط آب و هوایی زمان بندی پرواز مسافران یا خیلی کم می شد و یا خیلی زیاد که خود باعث اعتراض دیگر گردشگران می شد و مهمتر اینکه هر روزه بر تعداد خلبانان تندم به دلیل مباحث مالی آن و فراهم شدن شرایط جدید کسب و کار در این رشته افزوده شده و پیرو همین موضوع شاهد تنزل سطح کیفیت پرواز های تندم از طرف خلبانان بی تجربه بودیم و از طرفی پر خطر شدن این گونه تور ها خارج از هرگونه استاندارد تحت نظارت سازمان های گردشگری هستیم.

سعی شرکت پارتیان گشت همیشه بر این بوده که سطح کیفیت و امنیت پکیج پرواز را برای دوست داران و علاقمندان به تجربه لذت پرواز های تفریحی مطابق استاندارد های گردشگری با معرفی برنامه های جدید افزایش دهد و رضایت مسافران خود را جلب نماید.

شرکت پارتیان گشت ضمن اهمیت دادن به سلایق مسافران و گردشگران خود در تجربه پرواز های تفریحی، پکیج هواپیمای فوق سبک را در کنار دیگر پکیج ها و امکاناتی که در اختیار این شرکت می باشد را ارائه می دهد که مطابق متن زیر جزئیات آن ارائه می شود.

در باره هواپیمای فوق سبک

آرزوی پرواز همیشه با انسان بوده مدتی است فرصت و فضای ایجاد شده که علاقه مندان حقیقی یا حقوقی بتوانند وسیله پروازی جهت تفریح ، گردشگری با امتیاز داشتن هواپیمایی خصوصی و تردد در سطح کشور داشته باشند و همچینین گواهی نامه خلبانی دریافت نمایند.

تصورات عام بر این است که امکان خرید هواپیما و امکان پرواز برای همگان وجود ندارد و قیمت یک دستگاه هواپیما سر به فلک می کشد باید گفت نقشه هر منطقه مثل خود منطقه نیست تفاوت های نیز وجود دارد و همه چیز در حال تغیر است در برخی از مدل های هواپیمای فوق سبک و سبک قیمت حتی کمتر از قیمت یک دستگاه ماشین گران قیمت است.

شرکتها ، هتل ها ، اکثر سازمانهای دولتی، شهرداریها و افراد شخصی نیز می توانند داری هواپیمایی خصوصی باشند کاررد این نوع هواپیمای فوق سبک با توجه به وزن کم آموزش سریع امکان صدردصدی دریافت گواهی نامه خلبانی بسیار قابل توجه است این وسیله ضمن امکان مسافرت می تواند در زمینهای گردشگری ، تبلیغاتی ، تحقیقاتی ، تاکسی هوایی ، فعالیت های کشاورزی ، گشت زنی برای بررسی و حفاظت از محیط زیست و جنگل ها ، کنترل ترافیک ، بنادر ، مرزها، آموزش خلبانی فوق سبک و اسپورت و غیره کاربرد داشته باشد.

این هواپیماها عمدتاً با ابزارها و مواد بسیار سبک اما به اندازه کافی مقاوم مانند انواع کامپوزیت ها، چوب های مقاوم، مواد پلاستیکی و فلزات سبک ساخته می شوند که در نتیجه قیمت تمام شده هر فروند از آنها نیز در قیاس با هواپیماهای بزرگتر به میزان قابل توجهی کمتر است. پائین بودن هزینه های تعمیرات و مصرف سوخت کم در عمده هواپیماهای این رده نکته ای قابل تامل است. نیاز به باندهای کوچک و برخورداری از تجهیزات ناوبری عمومی اما پیشرفته نیز با توجه به دسترسی آسان به آنها در این وسائل دیده می شود.

ظرفیت باک سوخت این هواپیما ها حدود 120 لیتر و نوع سوخت آن بنزین معمولی و قادر است تا 6 ساعت پرواز نماید. حداکثر وزن این هواپیما ها به هنگام برخات آن حدود 600کیلوگرم (وزن هواپیما با باک پر و سرنشینان) است.

پرواز با هواپیمای فوق سبک

پرواز با هواپیمای فوق سبک، مهیج، ارزان و از پر طرفدار ترین پرواز های توریستی در جهانست که در آن کلیه استاندارد های توریستی و استاندارد های بین المللی هوایی در آن رعایت شده. این پرواز بدون نیاز به آمادگی یا مهارت خاص تنها نیاز به آرامش دارد تا شما را به اوج لذت و آرزوی دیرینه بشریت یعنی پرواز برساند.

مسافرین عزیز می توانند با اتکا به مهارت خلبانان زبده این هواپیما ها و با آرامش در صندلی پرواز خود نشسته و همچون عقابی پرواز را بطور ملموس حس کرده و احساس پرنده ای آزاد را تجربه نمایند، این احساس توام با تجربه پرواز در کابین خلبان و در کنار خلبان این هواپیما لذتی دو چندان را در کنار احساس پرواز به مسافر می بخشد.

امنیت پرواز با هواپیمای فوق سبک

امروزه در جهان بحث (safe) امن بودن وسایل نقلیه از اهمیت خاصی بر خوردار می باشد. در این هواپیماها سیستم طوری طراحی شده که توانسته احتمال خطرات را به صفر برساند. از آنجایی که ما میدانیم موتور هواپیما فقط برای ارتفاع دریافت و رانش به کار می رود و هواپیما بدون موتور می تواند مانند هواپیمایی گلایدر ساعتها بر روی آسمان بماند تا محل و موقعیت مناسبی را برای فرود اضطراری خود مهیا سازد.

اگر در مواقع خاصی هواپیما ازناحیه طرفین (بالها) با مانعی برخورد کند و بال هواپیما آسیب ببیند و شرایط پرواز را برای خلبان سخت کند برای این هواپیما چترهایی تعبیه شده که در صورت سوئیچ کردن به روی Eject چتری باز می شود که هواپیما را در محل مناسبی که خلبان انتخاب کرده بدون هیچ آسیبی بر روی زمین می نشاند. اهمیت با این هواپیما می توان در زمینهای مسطح به طول 300 متر نشست و برخاست کرد و این خود نشان دهنده مانور بالای این هواپیماها در کارایی می باشد.

تمامی وسیله های پروازی مورد استفاده در اهداف توریستی و گردشگری از بهترین و امن ترین مارک های جهان و همچنین از بالاترین مدل های سال و دارای سیستم کمکی چتر نجات بوده با امنیت فوق العاده بالا می باشد. کلیه خلبانان و مجریان پرواز این موسسه دارای گواهینامه معتبر و بین المللی از سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین دوره های تخصصی خلبانی هواپیما را گذرانده اند.

استان گلستان با توجه به طبیعت و زیبایی های خدادادی از امن ترین مناطق به جهت برگذاری این گونه تور ها می باشد، جهت استفاده از خدمات پروازهای تفریحی با هواپیمای فوق سبک از سایت های پروازی فرودگاهی استان گلستان به خصوص فرودگاه کلاله در شرق استان گلستان استفاده می شود.

جهت مشاهده لیست قیمت های پکیج تور ترکمن صحرا +پرواز با هواپیمای فوق سبک ویژه شب یلدا کلیک کنید

جاذبه های مشهور شهرستان گنبد کاووس

گنبد کاووس یا گنبد قابوس یک بنای تاریخی متعلق به بیش از هزار سال پیش است که درشهر گنبد کاووس ،در شمال شرقی ایران واقع شده است.

این برج یکی از آثار باستانی ایران است که در شمار بزرگترین مفاخر معماری سده چهارم هجری است. این بنای معروف که یکی از بلندترین بناهای آجری جهان به شمار می آید بر فراز تپه خاکی که قریب پانزده متر از سطح زمین بلندتر است واقع شده است. این بنا در سال (397 هجری قمری برابر با و 375 هجری خورشیدی) و در زمان سلطنت شمس المعالی قابوس بن وشمگیر و در شهر جرجان که پایتخت پادشاهان آن دیار بوده ، بنا شده است.

پروفسور آرتور پوپ در خصوص این بنا چنین نوشته است :

در زیر سمت شرق کوه های البرز و در برابر صحراهای پهناور آسیا یکی از بزرگ ترین شاهکارهای معماری ایران با تمام شکوه و عظمت خود قد بر افراشته است.

این بنا گنبد قابوس بقعه آرامگاه قابوس بن وشمگیر می باشد و برج آرامگاه از هر گونه آرایش مبرا است.

مجموعه گورستان و زیاتگاه خالد نبی

مجموعه گورستان و زیاتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و در فاصله 90 کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و 55 کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله و 6 کیلومتری روستای گچی سو - نزدیک آی تمر از توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده است.

قله کوه گوگجه داغ که در بین مردم به قله قدرت نیز معروف است، حدود 700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. رشته کوه گوگجه داغ از مشرق به کوه های بابا شملک و از شمال و غرب و جنوب به هزار دره اطراف پیوسته است.

چشم انداز طبیعت بکر و وحشی این منطقه یک آن بیننده را مبهوت و مسحور می کند، تا چشم کار می کند صحرا است ، صحرا و کوه های هزار دره، این نقطه از استان گلستان حتی برای خیلی از گلستانی ها نیز ناشناخته مانده است.

در اینجا همه چیز از زمین ، طبیعت و جغرافیا گرفته تا خاک ، سنگ و گیاه از نظر شکل و رنگ با جاهای دیگر فرق دارد، زیبایی اش آرامش بخش و غیرقابل توصیف است، تمام این حس با وزش گردبادی تند و سرد که زوزه کشان محکم بر سر و صورتت می کوبد، تکمیل می شود.

راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی کوهستانی بوده، ولی از طریق جاده ارتباطی واقع در شمال گنبد کاووس به تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. در این جهت جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد از جمله سد گلستان، بقایای قلعه ای مربوط به دوره ساسانیان در سد گلستان، تپه های باستانی بسیار زیبا ، بقایای دژ و دیوار دفاعی گرگان در روستای حاجی قوشان و همچنین در ادامه جهت به این منطقه شگفت انگیز مراتع اسب، شتر و دام ها و مزارع زیبای کشاورزی که در هر فصل تنوع خاص خود را دارد می توان مشاهده کرد.

در نزدیکی و پایین تر از بقعه خالد نبی، بقعه های عالم بابا و چوپان عطا و دره ای بنام پنج شیر و همچنین چشمه خضر دندان قرار دارند. طبق روایات رایج بین اهالی، عالم بابا پدر همسر خالد نبی و چوپان عطا، شبان خالد نبی یا یکی از اولیای گمنام و یا یکی از همرا هان وی بوده است، که همگی آنها مورد توجه واحترام ترکمن ها می باشند.

در قسمت شرق بقعه چوپان عطا و پیوسته به آن و بر روی یک رشته تپه ماهورهای خاکی که ارتفاع آنها به مراتب کمتر از ارتفاع محل مرقد خالد نبی است، گورستان عظیمی دیده می شود که حدود 600 سنگ مزارهای استوانه ای تا ارتفاع حداکثر 2 متر در آن دیده می شود.

مجموعه اقامتی و سوئیت های ویلای سد گلستان

سد مخزنی گلستان در 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گنبد کاووس با مختصات 30-19-37 و 30-16-55 بر روی رودخانه گرگانرود احداث شده است رودخانه گرگانرود از ارتفاعات شرقی کوههای البرز ، کورخر ، گلیداغ و آلاداغ سرچشمه گرفته و پس از طی جهتی کوهستانی وارد دشت گنبد و گرگان می شود . این رودخانه از سرشاخه های متعددی شده است که اکثریت آنها دائمی و برخی از آنها نیز فصلی می باشند . حوضه آبریز این رودخانه به عنوان یکی از اصلی ترین منابع آبهای سطحی در استان گلستان مطرح می باشد که از شمال به حوضه آبریز رودخانه اترک ، و از جنوب به رشته کوههای البرز و از شرق به کوههای آلاداغ و بینالود و از غرب به دریای خزر محدود می شود.

این سد در سال 1379 به بهره برداری رسیده و با بارش های شدید نوزدهم و بیستم مرداد ماه 1380 و بیستم مرداد 1381 در حوضه های آبخیز شرق استان گلستان موجب بروز سیلاب مناطق چشمه خان، قیزقلعه، کلمن دره و دشت شیخ شد و با عبور از پارک ملی گلستان موجب تخریب قسمت هایی از پارک ملی گلستان، اراضی کشاورزی و اماکن مسکونی شد که وجود سد گلستان باعث مهار این سیلاب در این ایام گشت.

سد گلستان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است که می توان از آنها در راستای برنامه های تفریحی و توریستی بهره برداری کرد. این سد با چشم اندازی بسیار زیبا دارای مخزنی به طول 8.6 کلیومتر و عرض آن در تاج سد 1.5 کلیومتر و در نقاط میانی و عریض تر حدود 2.5 کیلومتر می باشد و قابلیت استفاده ورزش های آبی همچون جت اسکی، قایقرانی، جت بوت ، اسکی روی آب و پاراسل را دارد. این مجموعه با داشتن فضای بسیار زیبای خاکی و طبیعی مکانی آرام و طبیعی برای دوچرخه سواری، موتور چهار چرخ ATV، فضای بسیار زیبا برای پینت بال با موانع طبیعی و جنگلی و محیطی دنج برای اقامت برای گردشگران می باشد و چشم انداز بسیار زیبا با امکانات موجود برای عکاسی می باشد.

ماهیان موجود در آب این سد که می توان صید نمود ماهیانی همچون آمور، کپور، فیتوفاک و غیره می باشد و همچنین ماهی قزل آلا به صورت آزمایشی در قفس پرورش داده می شود که آمادگی پذیرایی از گردشگرانی که تمایل به ماهیگیری در فضای آبی این سد را دارند فراهم آورده است. سیستم پذیرایی و اقامتی این مجموعه با استفاده از محصولات ارگانیک و محلی و قابلیت برپا شدن چادر ها و سیستم سنتی قوم ترکمن با توجه به درخواست شرکت ها و موسسات گردشگری و متناسب با برنامه های همکاران را دارد.

این مجموعه دارای فضای اقامتی گردشگران به صورت مهمانسرا با ظرفیت 20 نفر و 3 سوئیت اقامتی ویلایی 3 خوابه را دارد که آماده بهره برداری می باشد.

سد گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و زیبایی خاصی که دارد از سال 1391 با توجه به اهداف و سیاست های تعریف شده در این پروژه در خصوص گردشگری و توسعه گردشگری و توریسم در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و شرکت پارتیان گشت قابوس با ورود به عرصه سرمایه گذاری در پروژه های تفریحی و توریستی مجری اجرای طرح تفریحی توریستی در این نقطه گشت.

این مجموعه با داشتن فضای آبی، تفریحات آبی، اقامتی و همچنین موقعیت کاملا محصور و خصوصی آمادگی اجرای تور های گردشگری و توریستی با همکاری دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی را دارد.

گشت ها: بازدید از برج آجری و تاریخی قابوس با قدمت بیش از هزار سال - دیدار از گورستان خارق العاده خالد نبی، بازدید از روستای توریستی زیارت و آبشار آن، عبور از جاده چشم نواز ناهار خوران، پیاده روی در طبیعت زیبای روستای زیارت، بر پایی مراسم ویژه شب یلدا، شب نشینی در کنار آتش و پذیرایی با نوشیدنی های سنتی قوم ترکمن به همراه میان وعده ها و شیرینی های سنتی، اجرای موسیقی اصیل و سنتی ترکمن توسط نوازنده بین المللی، اجرای پایکوبی خنجر (ذکر خنجر) ، آیین پُر خوانی ترکمنی، شب نشینی در آلاچیق(اوی) ترکمن ، طبخ غذای محلی و سنتی ترکمن در محل اجرای تور دیدار و معرفی صنایع دستی و پوشاک ترکمن، عکسبرداری ویژه در آلاچیق های ترکمنی و اهدای یادگاری ویژه ترکمنی. پرواز به هواپیماهای فوق سبک (UV) نیر به صورت جداگانه میباشد و در صورت درخواست متقاصی با اخذ هزینه 70000 تومان قابل اجرا میباشد.

منبع: لست سکند
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 73

به "تورهای ماجراجویانه پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای ماجراجویانه پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید