مصرف کدام خوراکی ها منجر به زرد شدن دندان ها می گردد؟

به گزارش سفر به مالزی، مصرف برخی از خوراکی ها با آسیب زدن به مینای دندان باعث زرد شدن دندان ها می شوند.

مصرف کدام خوراکی ها منجر به زرد شدن دندان ها می گردد؟

به گزارش خبرنگاردندان های سفید و مرتب در برقراری ارتباط ما با دیگران نقش موثری دارند و می توانند رابطه ما را تقویت بخشند. از این رو بعضی افراد همیشه از داشتن دندان های زرد رنگ عذاب می برند و با وقت گذاشتن در کلینیک های دندان پزشکی وقت زیادی را صرف زیبایی و سفید کردن دندان های خود می نمایند، اما می توان با کنار گذاشتن مصرف بعضی مواد غذایی و الگو برداری از تغذیه مناسب خودتان پزشک دندان هایتان باشید. در ادامه به موادغذایی که منجر به زرد شدن دندان ها می شوند پرداخته ایم.

گوشت های قرمز، ماهی ها، غذا هایی دریایی، لبنیات، گوجه فرنگی، مرکبات، غلات، میوه جات، سبزیجات و نوشیدنی ها حاوی مقدار زیادی خاصیت اسیدی هستند که می توانند با تغییر حالت اسیدیته بدن مینای دندان را پوشاده و عاج دندان را زرد نمایند.

ماده ای که باعث می گردد وقتی میوه های کال و نرسیده را مصرف می کنیم در دهانمان احساس گسی کنیم با نام تانن شناخته شده است. نقش تانن ها حفاظت از گیاهان در مقابل آفات است چرا که با ایجاد طعم گس در میوه ها می تواند آفات را از گیاه دور کند. مقدار زیادی تانن در قهوه نهفته است که با گذر زمان باعث به وجود آمدن لکه شده و آسیب پذیری بیشتر دندان ها را در مقابل مواد اسیدی افزایش می دهد.

جالب است بدانید که رنگدانه هایی که رنگ سیری به توت هایی مانند تمشک، تمشک آبی، تمشک سیاه و انار می دهند باعث لکه دار شدن دندان ها می شوند.

فرمول های معجزه آسای طب سنتی برای سفید کردن دندان ها

مطالعات نشان می دهد که این نوشیدنی های حروم و غیرمجاز باعث ایجاد سایه ای خاکستری رنگ روی دندان ها می شوند و هنگام تمیز کردن از لکه های زرد هم سخت تر پاک می شوند.

آب نبات، شکلات، نوشیدنی های ورزشی و نمک های غذایی با رنگ های خوراکی می توانند به مینای دندان آسیب رسانده و ریشه ها را آسیب پذیر نمایند. بلافاصله بعد از مصرف مواد غذایی حاوی رنگدانه های خوراکی حتما مسواک بزنید و برای داشتن دندان های زیبا و مناسب مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 282

به "مصرف کدام خوراکی ها منجر به زرد شدن دندان ها می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کدام خوراکی ها منجر به زرد شدن دندان ها می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید