راهنمای انتخاب لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس

به گزارش سفر به مالزی، انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه، یکی از سخت ترین و زمان بهترین قسمت های خرید جهیزیه عروس است. انتخاب لوازم ضروری و غیر ضروری، تشخیص کیفیت محصولات، انتخاب برند معتبر، رنگ مناسب و… همگی جزو مواردی هستند که فرآیند انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه را کمی پیچیده می نمایند. ولی اگر هدایت وجود داشته باشد که ضروری ترین اقلام آشپزخانه را به همراه برندهای معتبر و محبوب بازار به نوعروسان معرفی کند، این کار سخت به یک برنامه شاد و دلچسب تبدیل می گردد!

راهنمای انتخاب لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس

اگر به زودی قرار است به خانه بخت بروید، و در حال برنامه ریزی برای خرید جهیزیه هستید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. زیرا می خواهیم یک فهرست عالی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم آشپزخانه را به شما معرفی کنیم، و نکاتی را یادآور شویم که در خرید حتماً به شما یاری خواهد نمود.

فهرست وسائل ضروری جهیزیه عروس

هیچ چیز به مقدار یک آشپزخانه شلوغ و پر از وسیله آن را زشت نمی کند. برای پیشگیری از این اتفاق باید قبل از خرید یک فهرست از لوازم ضروری و کاربردی آشپزخانه را با خود داشته باشید. اگر خودتان قبلاً این فهرست را آماده نموده اید، که عالی است. ولی اگر هنوز در این خصوص اقدامی ننموده اید، فهرستی که ما برایتان آماده نموده ایم را ببینید!

وسائل مربوط به میز آشپزخانه عروس

میز پذیرایی و چیدمان آن در زیبایی آشپزخانه تأثیر چشمگیری دارد. انتخاب مناسب رومیزی، دستمال سفره، سفره، دستمال و سرویس غذاخوری نمای جذابی به میز آشپزخانه شما می دهد. پس بهتر است این لوازم در فهرست لوازم ضروری جهیزیه آشپزخانه لحاظ گردد. ضروری ترین وسائل مربوط به میز آشپزخانه عبارتند از:

میز و جایگاه آشپزخانه، سفره مهمان، رومیزی، سرویس غذاخوری، سرویس صبحانه خوری، فنجان چایخوری، فنجان قهوه خوری، قوری چینی، سرویس کارد چنگال، سرویس قاشق و چنگال، سینی، سرویس پارچ و لیوان و جادستمالی.

وسائل برقی آشپزخانه

وسائل برقی مهم ترین و کاربردی ترین ملزومات آشپزخانه هستند، که تصور زندگی کردن بدون آنها غیر ممکن است. این لوازم علاوه بر افزایش سرعت زندگی، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت کار در خانه و آشپزخانه نیز دارند. مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه این موارد هستند:

اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو، سولاردوم، توستر، آبمیوه گیری، مخلوط کن، همزن برقی، چرخ گوشت، پلوپز، زودپز، آرام پز، بخار پز، کتری برقی، قهوه ساز، چای ساز، سرخ کن، غذاساز، گوشت کوب برقی، آب مرکبات گیری، ساندویچ ساز، سبزی خرد کن، آسیاب و همزن.

ظروف مخصوص پخت و پز آشپزخانه

مهم ترین کاری که در آشپزخانه انجام می گردد پخت و پز است، و شما برای پخت غذاها، احتیاج به برترین ظروف دارید، که مهم ترین آنها سرویس قابلمه و ماهیتابه است. چون تقاضا و تنوع این کالاها در بازار زیاد است، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، حتماً قیمت قابلمه، ماهیتابه و سرویس پخت و پز را در فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه اینترنتی هوم پارسی آنالیز کنید.

اما برویم سراغ معرفی کامل ظروف پخت و پز آشپزخانه عروس، که عبارتند از: سرویس قابلمه سرامیکی یا گرانیتی، سرویس قابلمه استیل، زودپز، کباب پز، قوری و کتری، قالب کیک، سرویس آبکش، سرویس کفگیر و ملاقه، سرویس چاقو، زیر قابلمه ای، رنده و تخته آشپزی.

لوازم پلاستیکی آشپزخانه

لوازم پلاستیکی که لازم خواهد شد، شامل سبدهای پلاستیکی در سایزهای مختلف، سطل زباله، انواع ظرف های پلاستیکی نگه دارنده غذا، دسر، شیرینی، قالب های ژله، انواع پیاله و ظروف حبوبات هستند.

وسائل پذیرایی آشپزخانه

وسائل پذیرایی نیز جزو الویت های مهم خرید لوازم آشپزخانه و پذیرایی نوعروسان هستند. اینکه جنس این لوازم بلور و کریستال باشد، یا چینی، یا چوبی به سلیقه شما بستگی دارد، ولی بهتر است شامل این اقلام باشد:

ظروف غذاخوری، سالادخوری، شیرینی خوری، کیک خوری، شکلات خوری، میوه خوری، آجیل خوری، لیوان ، فنجان، کندی باکس ، ست صبحانه خوری، بشقاب پلوخوری، خورشت خوری، سوپ خوری، پیش دستی، دیس برنج، کاسه بزرگ سوپ خوری، ست دیس مرغ و ماهی، یخدان رو میزی، چای خوری، قهوه خوری و شربت خوری.

دیگر ملزومات کاربردی آشپزخانه

این لوازم را بسته به احتیاجتان می توانید بخرید، و اغلب آنها جزو لوازم کاربردی و روزمره هستند:

سرویس حبوبات، سطل برنج، ست جا ادویه، سبد سیب زمینی پیاز، نمکدان، قندان، جای آبلیمو و آبغوره، ترازو، الک، صافی، ظروف فریزری و مایکروفری، وسائل نظافتی، وردنه، درباز کن، پوست کن، گوشت کوب، هاون، وسائل سفری، کاور وسائل برقی، جای حوله، فلاسک چای، پیش بند، ظروف شیشه ای درب دار، بطری آب، جای مایع ظرف شویی و پد ظرف شویی و همزن دستی.

نکاتی که برای خرید جهیزیه عروس باید به آنها دقت کنید

اکنون که با ضروری ترین وسائل مورد احتیاج برای آشپزخانه تان آشنا شدید، نوبت آن رسیده که چند نکته مهم را برای شما بازگو کنیم، تا خریدتان را به شکلی حرفه ای انجام دهید:

  • حتماً برای خرید جهیزیه با شخصی که قدرت چانه زنی خوبی دارد، به بازار بروید تا مجبور به پرداخت مبالغ غیر منصفانه نباشید.
  • از تجربیات دوستان و آشنایان قبل از خرید جهیزیه مشورت بگیرید، تا وسائل غیر ضروری یا از برندهای نامعتبر خرید نکنید.
  • مقدار بودجه و قدرت خرید خود را معین کنید.
  • قبل از خرید کالای مورد احتیاج از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • حتماً قیمت ها را در فروشگاه های اینترنتی مختلف مقایسه کنید؛ مانند قیمت تابه، سرویس قابلمه، ظروف چینی، آرکوپال و مواردی از این دست که قیمت های متفاوتی دارند.
  • از مقایسه برندهای مختلف لوازم به شکل حضوری و آنلاین غافل نشوید.
  • متناسب با متراژ خانه خود جهیزیه بخرید.
  • لوازم برقی بزرگ آشپزخانه را چند ماه زودتر و از نمایندگی های فروش اصلی آنها بخرید.
  • از خرید لوازم کوچک و غیر ضروری آشپزخانه پرهیز کنید.
  • سعی کنید برای خرید جهیزیه، به سراغ فروشگاه های لوکس و گران قیمت نروید.

هوم پارسی؛ معتبرترین فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه

هوم پارسی یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی لوازم و ظروف آشپزخانه است. کلیه محصولات این فروشگاه آنلاین، جزو محبوب ترین و معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی هستند، که با قیمت هایی مناسب و ضمانت اصل بودن کالا به مشتریان ارائه می شوند. اگر قصد خرید لوازم آشپزخانه دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی هوم پارسی است. محصولات این فروشگاه بسیار متنوع هستند، و تمامی کالاهای آن با ضمانت اصل بودن کالا، گارانتی بازگشت، ارسال سریع و مشاوره و پشتیبانی پس از فروش ارائه می شوند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1500

به "راهنمای انتخاب لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب لوازم آشپزخانه برای جهیزیه عروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید