مسئول پاسخگویی به پرونده ویلموتس وزارت ورزش نیست

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگار مهر، ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع اقتصادی و انسانی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست خبری برگزار کرد تا در خصوص این حوزه و برنامه های مرتبط با آن شرح دهد.

مسئول پاسخگویی به پرونده ویلموتس وزارت ورزش نیست

فرامرزیان در آغاز این نشست با تبریک فرارسیدن سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از انسان های شریفی که به سمت توسعه کشور اقدام کردند، گفت: یکی از بخش های فعالیت این حوزه تامین منابع از ردیف اصلی بودجه است، 461 میلیارد و 656 میلیارد بودجه ای است که از ردیف اصلی برای بودجه 1399 و 1400 داریم.

وی با بیان اینکه در این بخش رشد دو برابری داشتیم، اعلام کرد. افزایش بودجه ردیف متفرقه دیگر فعالیت ما به حساب می آید. اگر شرایط کشور عادی تر بود شاید امروز گزارش بهتری در این زمینه ارائه می کردیم اما به خاطر مسائل موجود این طور که باید عمل نشد.

معاون توسعه منابع اقتصادی و انسانی وزارت ورزش اعلام کرد: افزایش ردیف های متفرقه در اعتبار بیش از 200 برابر بودجه ورزش را افزایش داده اما در تخصیص افزایش بیش از 30 درصدی داشته است. ماحصل منابع افزایش یافته منجر به نتایجی شده مانند افزایش زمین چمن های مصنوعی سراسر کشور طوری که تا به امروز 3 هزار زمین چمن مصنوعی افتتاح شده است.

فرامرزیان توضیح داد: به باشگاه هایی که فعالیت ورزشی دارند وام هایی را اختصاص دادیم که یکی از اقدامات برای توسعه باشگاه های ورزشی بوده است.

این معاون وزیر ورزش در ادامه در رابطه با بودجه تخصیصی به فدراسیون ها گفت: افزایش 5 برابری منابع را از سال 95 در پرداخت به فدراسیون ها داشتیم. بیش از 200 میلیارد تومان پرداخت وزارت ورزش به فدراسیون هاست که 70 درصد این مبلغ پرداخت شده که بستگی به شرایط فدراسیون ها توزیع شده است.

معاون توسعه منابع اقتصادی و انسانی وزارت ورزش تاکید نمود: تا سرانجام سال دو مرحله دیگر پرداختی به فدراسیون ها خواهیم داشت، محتمل است سقف پرداختی به بعضی به فدراسیون ها صد درصد گردد، در هر صورت اینکه بر اساس تخصیصی که خواهیم داشت، به فدراسیون ها بودجه می دهیم.

وی ادامه داد: مجموع پرداخت های وزارت ورزش هم در اساس برنامه آنها بوده و هم پرداخت قابل توجهی برای پاداش ورزشکاران شان بوده است، بر این اساس سال برای سال 96 مبلغ 52 میلیارد، برای سال 97 مبلغ 82 میلیارد پرداخت کردیم، برای پاداش سال 98 هم 22 میلیارد و 800 میلیون اعتبار ضروری است که تا سرانجام سال به طور کامل پرداخت می گردد.

معاون وزیر ورزش در بخش دیگری از این نشست خبری خود گفت: طی این مدت از مجموع برنامه هایی که منجر به استعدادیابی می شد حمایت اقتصادی لازم را داشتیم، شاید کم کاری هایی بود اما در کل از آنچه به عنوان برنامه پیشنهادی مطرح می شد، در حد توان حمایت اقتصادی داشتیم.

وی با تاکید لزوم ورزش همگانی و اجرای برنامه های سراسری در این حوزه گفت: 27 صدم از کل بودجه کشور سهم سلامت می گردد اما اگر کشور می خواهد آینده تضمینی در این زمینه داشته باشد باید تناسب بهتری میان سلامت و درصد بودجه تخصیصی وجود داشته باشد.

فرامرزیان در مورد آیین نامه تجلیل از ورزشکاران گفت: پیش نویس آیین نامه تنظیم شده است، متناسب با بودجه ای که سازمان برنامه ریزی و بودجه می پذیرد تغییرات داشته ایم و در کل امتیاز را مبنا قرار داده ایم.

وی تاکید نمود: کوشش می کنیم برای المپیک رقم بودجه را افزایش دهیم تا اینگونه باعث انگیزه ورزشکاران شویم.

فرامرزیان همچنین در مورد بدهی اقتصادیاتی فدراسیون ها اینگونه شرح داد: شخص وزیر پیگیر بود و جلساتی را با سازمان اقتصادیاتی برگزار گردید. بعضی از فدراسیون ها اظهارنامه پر ننموده بودند علی الراس شدند. اصل اقتصادیات تکلیفی باید پرداخت گردد، جرایم اما باید بخشیده گردد. فدراسیون ها اول باید شرایط اقتصادیات را معین می کردند، فدراسیون کشتی آغاز نموده و پیروز بوده است. سعی می کنیم بر اساس دستور دژپسند مشکل را حل کنیم.

.معاون توسعه منابع اقتصادی وزارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد پرونده مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: مسئول پاسخگویی به مسائل اقتصادی فدراسیون ها خودشان هستند چون نهادهای مستقل هستند. ممکن است روی منابعی که ما اختصاص می دهیم یا پاداش بین المللی حساب باز نمایند اما وزارت ورزش نه فقط درباره فوتبال بلکه در هیچ رشته ای دخالتی ندارد.

فرامرزیان ادامه داد: وزارت ورزش در مورد همه فدراسیون ها از جمله فوتبال، الزامات قانونی و حقوقی را معین نموده مبنی بر اینکه موارد مطرح در قراردادها ضمانت اجرایی داشته باشند. این موضوع به فدراسیون ها هم ابلاغ شده است.

وی تاکید نمود: اینکه وزارت بگوید با این شخص قرارداد ببندید یا خیر بحث دخالت دولت محسوب می گردد. بحث ویلموتس هم یک واحد مستقل حقوقی است اما ممکن است تصمیم بگیرند از محل منابع وزارت ورزش آن را پرداخت نمایند. البته اینکه برای منبع در اختیار وزارت ورزش خودِ ما باید معین کنیم چقدر به قراردادها، چقدر بانوان، چقدر همگانی و … اختصاص یابد.

در ادامه نشست خبری ژاله فرامرزیان که در محل وزارت ورزش برگزار گردید، وی شرحاتی در رابطه با آخرین شرایط خصوصی سازی سرخابی ها ارائه کرد.

وی در این بخش گفت: تصورم این بود امروز که می گویند یک ماه دیگر کار انجام گردد اما وقتی وارد کار شدیم، دیدیم با باشگاه هایی روبه رو هستیم که نظام اقتصادی آنها در ساختار دولتی تشکیل شده اما فعالیت در بخش خصوصی بوده است. یک باشگاه وقتی می خواهد بازیکن بگیرد در ظرف مناقصه نمی گنجد. خصوصی سازی کارهای زیادی داشت. کوشش کردیم از روش های متعددی که نمی توانست قانونی باشد دفاع نموده و تخلفات را رسیدگی کنیم. سعی کردیم بندهای مشروط را به حداقل برسانیم.

فرامرزیان با بیان اینکه یکی از مسائل جدی اموال بود که به راحتی نمی توانستند اثبات نمایند برای این دو باشگاه است، توضیح داد: در این فرایند یکسری معارض پیدا شد. تا این اموال را درست و شناسایی کنیم 4 ماه زمان برده است. ما 2 سال است که همه درگیر هستیم و به خاطر اهمیت موضوع کوشش های زیادی هم انجام شده است. هر هفته 3 جلسه در عملیات مادی انجام می گردد که این عملیات شباهتی به وظایف یک دستگاه ندارد. اشتباه اصلی این بود 2 باشگاه به عنوان شرکت فرهنگی زیر نظر یک دستگاه فعالیت نموده است.

وی ادامه داد: کم لطفی است اگر کسی بگوید دولت برای اینکه تبلیغ کند این زحمت را متحمل شده است. این کار لطف بزرگی به جریان سرمایه اجتماعی دارد. همه پای کار هستیم و 22 بهمن قول وزیر اقتصاد بوده است. دنبال این هستیم ابهامات را برای کسی که می خواهد سهام را بخرد برطرف کنیم. امروز افزایش سرمایه های 2 باشگاه به 700 میلیارد رسیده و کوشش ما این است در بهترین و قانونی ترین شکل سرخابی ها را وارد بورس کنیم. این مهم در ایام دهه فجر انجام می گردد. 10 درصد و کشف قیمتی که صورت می گیرد باعث می گردد علاقه مندان جذب شوند.

معاون وزیر ورزش همچنین در مورد مسائل ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال اقداماتی را انجام داده و تعهداتی ایجاد نموده است. ما کوشش می کنیم در جریانی که آبروی کشور هم مورد توجه است، مساعدت هایی داشته باشیم که در فصل یاری های ماست. اجازه می دهیم در منابعی که فدراسیون دارد آن را بسته به شرایط توزیع کند. ما در وزارت ورزش چیزی را الزام نمی کنیم مثلاً فدراسیونی مسابقه ای را میزبانی می نماید؛ ممکن است مبلغ ارز افزایش یابد. در این خصوص می توانیم طبق توافق نامه اختصاص هایی را داشته باشیم.

فرامرزیان در بخش سرانجامی این نشست با بیان اینکه بخش عمده ای از اماکن ورزشی در سال 98 و 99 تعطیل بوده، گفت: البته بر اساس بعضی تخفیف هایی درباره اجاره و … اختصاص پیدا کرد. درباره پرداخت وام به باشگاه ها هم همه باشگاه داران نتوانستند وارد سامانه شوند و اطلاعات را وارد نمایند. ما به کمیته مربوطه تقاضا دادیم که ما را در قالب بنگاه سرمایه ای ببیند و به وسیله هیات ها اطلاعات را بگیریم. حداکثر یک میلیارد و حداقل 180 میلیون تومان بود. درصد سود هم 12 درصد است که احتمالاً تخفیف جدی داده می گردد. 480 میلیارد مبلغ اولیه بود که در این جهت جدید مبلغی را برای مشاوران جوانان در نظر گرفتیم. تا امروز 380 میلیارد گزارش دریافت وام و 420 میلیارد تقاضای ثبت شده داریم. البته مهلت درخواست تمدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 995

به "مسئول پاسخگویی به پرونده ویلموتس وزارت ورزش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول پاسخگویی به پرونده ویلموتس وزارت ورزش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید