ماسکی که 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد

به گزارش سفر به مالزی، یک محقق ماسکی 5 لایه ساخته که یک لایه آن از ذرات نانو مس ساخته شده و 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد.

ماسکی که 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از دیلی میل، تا انتها امسال میلادی ماسک هایی مخصوص برای پزشکان انگلیسی عرضه می گردد که مجهز به یک لایه نانو مس است تا ویروس کرونا را از بین ببرد.

در حال حاضر ماسک های طبی 3 لایه فعلی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا استفاده می گردد. اما اگر ماسک به طور صحیح ضدعفونی یا دور انداخته نگردد، ویروس مذکور روی سطح آن باقی می ماند.

به همین دلیل گارت کیو یک محقق دانشگاه نانتینگهام ترنت ماسکی طراحی نموده که دارای گواهینامه Type IIR است که 99.98 درصد ذرات را فیلتر می نماید. همچنین ماسک از موادی تهیه شده که 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد.

او برای توسعه ماسک، یک لایه از ذرات نانو مس را بین دو لایه فیلتر و 2 لایه ضد آب قرار داده است. لایه نانو مس در مواجهه با ویروس کرونا فعال می گردد و آن را از بین می برد.

به گفته این کارشناسان فناوری نانو در این ماسک از نانوذرات مس استفاده شده که ویروس کرونا را نابود می نماید. ماسک مذکور در شرکت Pharm 2 Farm در حال فراوری است و احتمالا از ماه دسامبر در بازار عرضه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 822

به "ماسکی که 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسکی که 90 درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید