طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی خیلی خوشمزه و کافی شاپی

به گزارش سفر به مالزی، چیز کیک نیویورکی از آن دسرهای خامه ای است که کمتر کسی را می توان دید که به آن نه بگوید. این دسر خوشمزه از کوچه پس کوچه های یونان راه خودش را به دیگر کشورها مانند نیویورک باز نموده است. چیزکیک نیویورکی مانند دیگر چیزکیک ها بر پایه بیسکویت و پنیر خامه ای است تنها با این تفاوت که در فر درست می گردد. در این مطلب می توانید طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی را خواهیم گفت تا آن را به روش خیلی خوشمزه و کافی شاپی درست کنید.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی خیلی خوشمزه و کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه چیزکیک نیویورکی

  • بیسکویت پتی بور دو بسته
  • کره ذوب شده دو قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای چهار بسته
  • شکر سفید یک و یک دوم فنجان
  • شیر سه چهارم فنجان
  • تخم مرغ چهار عدد
  • خامه ترش یک فنجان
  • آرد همه منظوره یک چهارم فنجان
  • وانیل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

1. فر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی باید مانند مراحل تهیه کیک اسفنجی عمل کرد؛ فر را در دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد سپس مواد لازم را در دمای محیط بگذارید تا با دمای محیط یکسان گردد. حال به سراغ دیگر مراحل تهیه این دسر خوشمزه بروید.

2. کراست را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی باید به سراغ بیسکویت و کره بروید. بیسکویت را با یاری گوشت کوب یا مخلوط کن کامل خرد کنید. حال اندازه کره را به روش بن ماری ذوب کنید. در ادامه این مرحله یک ظرف مناسب انتخاب کنید تا بیسکویت های خردشده و کره را با یکدیگر ترکیب کنید. در نهایت آن را در قالب کمربندی بریزید. مخلوط را کامل در قالب فشار دهید. قالب را به مدت 30 دقیقه داخل فریزر بگذارید.

3. مایه پنیری را آماده کنید

سومین مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی مانند دیگر دستورهای تهیه چیز کیک است که باید مایه پنیری آن را درست کنید. پس یک کاسه مناسب در نظر بگیرید تا در آن پنیر خامه ای و شکر را مخلوط با یاری هم زن مخلوط کنید تا کامل یک دست گردد. در ادامه شیر را هم اضافه و خوب با یکدیگر هم بزنید. حال نوبت به تخم مرغ ها می رسد که باید یکی یکی آن ها را به کاسه اضافه نموده و با هم زن مخلوط شان کنید. در ادامه خامه ترش، آرد و وانیل را هم اضافه و مخلوط کنید.

4. مایه پنیری را داخل قالب بریزید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه چیزکیک نیویورکی یخچالی مایه پنیری را داخل قالب بریزید. قالب را به مدت یک ساعت داخل فر از قبل گرم شده بگذارید. چیزکیک پخته شده را برای شش ساعت در فر نگه دارید تا خنک گردد. در آخر آن را تا قبل از زمان سرو داخل یخچال نگه دارید.

نکات تکمیلی پخت چیز کیک نیویورکی

چیزکیک دسر شور و شیرین با بافتی ابریشمی است که کمتر کسی به آن نه می گوید پس اگر شما هم می خواهید آن را در میهمانی هایتان داشته باشید نکات تکمیلی زیر را بخوانید.

خام ماندن چیز کیک نیویورکی

چیزکیک نیویورکی یخچالی پس از خارج شدن از فر کمی خام به نظر می رسد که اصلا جای نگرانی نیست چراکه این حالت طبیعی است. شما تنها باید چیزکیک را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا درست گردد.

بیسکویت چیز کیک نیویورکی یخچالی

در طرز تهیه چیزکیک انتخاب بیسکویت را می توانید با توجه به ذائقه تان انجام دهید، یا بیسکویت پتی بور وانیلی را انتخاب کنید یا شکلاتی. از سویی دیگر بیسکویت ساقه طلایی ساده و کراکر هم به علت بافت تردشان گزینه خوبی محسوب می شوند. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید در صورت استفاده از بیسکویت کرم دار یا اورئو حتما لایه کرم آن را بردارید.

پنیر چیز کیک نیویورکی

در دستور تهیه چیزکیک از پنیر ماسکارپونه، لبنه یا ویلی کاله بهره ببرید. هم چنین برای زیبایی بیشتر چیز کیک یخچالی تان اسانس و رنگ خوراکی هم می توانید به آن بزنید. پنیر عطر و طعم فوق العاده ای به چیزکیک تان می دهد. برای بافت بهتر دسرتان، پنیر خامه ای را باید آن قدر بزنید تا یک دست گردد. برای جلوگیری از سفت و گلوله گلوله شدن پنیر خامه ای تان حتما قبل از استفاده آن را به دمای محیط برسانید. طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه را هم می توانید امتحان کنید.

تفاوت چیز کیک یخچالی و نیویورکی

چیزکیک به هر روشی که درست گردد معمولا دستورهای مشابهی دارد چراکه پایه همگی آن ها بیسکویت و پنیر خامه ای است. مهم ترین تفاوتی که برای آن ها می توان قائل شد استفاده از انواع بیسکویت، خامه و پنیر است. مهم ترین تفاوت بین چیز کیک یخچالی و نیویورکی که می توان به آن اشاره نمود استفاده از خامه ترش در چیزکیک نیویورکی و قرار دادن آن در فر است. در بیشتر دستورهای چیزکیک باید آن را برای چند ساعت در یخچال گذاشت تا آماده سرو گردد.

تزئین چیز کیک نیویورکی

در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی برای تزئین و تاپینگ روی آن راه های بسیاری در اختیارتان واقع شده است. برش های میوه، خامه، سس کارامل یا مارمالاد توت فرنگی مواردی هستند که می توانید آن ها را با سلیقه و ذائقه خودتان به کار ببرید.

تاریخچه چیز کیک

ردپای چیزکیک را می توان در فرهنگ غذایی یونان و جزیره ساموس دید که با آن پنیرهای خوشمزه و گندم شان کیک پنیری درست می کردند. یونانی های باستان کیک پنیری را برای سرو در عروسی ها و پذیرایی از ورزشکاران المپیکی می پختند. رومی ها با فتح یونان، دستور چیزکیک را یک غنیمت بزرگ به حساب آوردند و به تمام نقاط اروپا و آمریکا پخش کردند.

نحوه بیرون آوردن چیز کیک یخچالی از قالب کمربندی

برترین قالب در تهیه چیزکیک، قالب های کمربندی است که مواد از آن بیرون نریزد. شما قالب را که از یخچال بیرون آوردید از پالت قنادی یا یک چاقوی عریض یاری بگیرید. چاقو را از قسمت کناره چیزکیک به پایین فرو ببرید. کناره های آن را با یاری چاقو آزاد کنید. سپس کمربند قالب را باز کنید تا کنار ه های چیزکیک از قالب جدا شوند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 19 تیر 1403 بروزرسانی: 19 تیر 1403 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1820

به "طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی خیلی خوشمزه و کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک نیویورکی یخچالی خیلی خوشمزه و کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید