ضرورت گزینش صنایع غیرآلاینده و کم آب بر در گرمسار

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان با اشاره به اقبال سرمایه گذاران به شهرستان گرمسار، بر ضرورت گزینش صنایع صنایع غیرآلاینده و با نیاز آبی کم تاکید کرد و گفت: از این پس استقرار صنایع در شهرستان گرمسار صرفا باید در شهرک ها و منطقه ها اقتصادی بوده و به هیچ وجه پراکندگی صنعتی ایجاد نشود.

ضرورت گزینش صنایع غیرآلاینده و کم آب بر در گرمسار

علیرضا آشناگر در آیین افتتاح و بهره برداری همزمان از پروژه ها و طرح های اقتصادی و عمرانی شهرستان گرمسار با اشاره به آغاز بکار دولت سیزدهم اظهار کرد: همزمانی استقرار دولت سیزدهم را با هفته دولت به فال نیک گرفته و امیدواریم به مدد خداوند سبحان و به برکت خون شهدا ، دولت تازه بتواند گره های موجود اقتصادی و ... را باز نماید.

استاندار سمنان شرح داد: برای ما بنام یکی از مسئولان این نظام ارزشمند ، کجای صف بودن دارای اهمیت نیست بلکه آنچه اهمیت دارد آنکه در داخل صف و خدمتگزار مردم باشیم ، فلذا همه ما باید تلاش نماییم تا با همان انگیزه و توان قبل کارها را دنبال کرده و به فرجام برسانیم.

استاندار سمنان با تقدیر از امام جمعه و فرماندار گرمسار نام کرد: خوشبختانه ما در شهرستان گرمسار شاهد تحولی جدی در امور اجرایی هستیم و بر اساس اعلام وزارت کشور، مدیریت اجرایی و فرمانداری این شهرستان بر خلاف دوره قبل، رتبه عالی را کسب کرده است و لذا این موفقیت را تبریک گفته و امیدوارم با ابلاغ رسمی این رتبه بندی ، شاهد افزایش تلاش در جهت خدمت بیشتر به مردم باشیم.

آشناگر همچنین با قدردانی از کننده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک با وحدت و همدلی تمامی امور ، سامان بهتری یافته و با این انسجام و وحدت مسایل شهرستان با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

استاندار سمنان شرح داد: پراکندگی و تفرقه موجب سستی می شود و قطعا برای مردم خیر و برکتی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: انسجام و یکدستی قدرت، انتظار عامه مردم از مسئولان بوده و پر واضح است که با همکاری و همراهی مسائل حل خواهد شد، فلذا امیدوارم وحدت و همدلی بنام مطالبه عمومی در همه زمینه ها تعمیم یابد

آشناگر با اشاره به اهمیت وحدت در بین مردم و مسوولان گفت: بی تردید در محیط پر التهاب، بهره ای از آن مردم نخواهد شد و قطعا کارهای بزرگ در محیطی آرام و محبت آمیز به فرجام خواهد رسید.

رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: خوشبختانه در هفته دولت امسال، رشد جهشی و قابل توجهی در پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان گرمسار ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: رشد قابل توجه اعتبارات عمرانی استان و شهرستان گرمسار حاصل توجه جدی دولت به استانهاست اما این اعتبارات در مقایسه با منابع اعتباری بخش خصوصی بسیار ناچیز است و بدون تردید هر مدیری که قادر به کشف این ظرفیت ها در سطح شهرستان شود ، حتما توفیقات بیشتری را کسب خواهد نمود .

استاندار سمنان با بیان اینکه اگر استراتژی تعیین با چشم انداز چند ساله داشته و بدنبال تامین منابع ، عناصر و کارآفرینان باشیم ، یقینا این اقدام منجر به توسعه پایدار خواهد شد ، اضافه کرد: بیش از 50 درصد از ظرفیت صنایع استان در شهرستان گرمسار واقع شده و در کنار این ظرفیت بزرگ، نزدیکی به مرکز و همچنین همجواری با چند استان دیگر کشور قابلیت رشد و توسعه بزرگی را برای این شهرستان فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های بسیارخوب گرمسار، وجود صنایع خوب و مختلف در این شهرستان است به نحوی که از این پس مدیران ارشد این شهرستان برای استقرار صنایع به ناچار باید انتخاب گزینشی داشته و ترجیحا به صنایع تازهی اجازه استقرار دهند که اولا موجب آلودگی محیط زیست نبوده و ثانیا کم آب بر باشند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه از این پس استقرار صنایع در شهرستان گرمسار صرفا باید در شهرکها و منطقه ها اقتصادی بوده و به هیچ وجه پراکندگی صنعتی قابل پذیرش نیست، گفت: وجود غارهای نمکی و کویر در شهرستان گرمسار به جذب گردشگر در شهرستان کمک می کند و باید به این ظرفیت بزرگ گردشگری شهرستان توجه شود.

وی اظهار کرد: توسعه هر شهرستان سبب جلب توجه آن از طریق نیروی کار خواهد شد و این مهم در خصوص شهرستان گرمسار محقق شده است.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه و حفاظت از فضای سبز اضافه کرد: باید تا حد امکان فضای سبز را در شهرستان گرمسار توسعه داد.فضای سبز ریه های شهرها هستند و وجود آنها ضروری و لازم است.

استاندار سمنان به شهرداران دستور داد با استفاده از آب ، رنگ ، نور و فضای سبز چهره شهرها را تغییر داده و از فرمانداران استان هم درخواست کرد این موضوع را مد نظر قرار داده و از شهرداری ها مطالبه کنند.

اشناگر با تاکید بر اینکه توجه به بخش خصوصی وجذب اعتبارات این بخش اتفاق بسیار مبارکی برای گرمسار است ،گفت: سعی و تلاش ما تسهیل گری برای فعالیت بخش خصوصی در استان است و نمونه های آن را در می توان در منطقه ویژه اقتصادی و سایر بخش های شهرستان گرمسار به وضوح مشاهده نمود.

آشناگر با بیان اینکه باید تلاش شود تا متناسب با نرخ رشد جمعیت در شهرستان گرمسار، نرخ ارائه خدمات هم ارتقا یابد ، گفت: بی تردید گرمسار در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت به شرط آنکه زیرساختها در این شهرستان تقویت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1288

به "ضرورت گزینش صنایع غیرآلاینده و کم آب بر در گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت گزینش صنایع غیرآلاینده و کم آب بر در گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید