ساده ترین راه حل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش سفر به مالزی، علاوه بر رعایت بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی، بهترین کاری که می توان برای تقویت سیستم ایمنی انجام داد مصرف غذا های سالم و مغذی است تا اگر به هر دلیلی با ویروس در تماس بودید، بدن تان قادر به مقابله با آن باشد.

ساده ترین راه حل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش ایسنا، غذا ها و نوشیدنی های مختلفی ممکن است به تقویت ایمنی و مبارزه با باکتری ها و ویروس های بیماری زا یاری کند. در کمال تعجب، نوشیدن آب نیز می تواند به تقویت ایمنی بدن یاری زیادی کند.

در ادامه در مطلبی به نقل از تایمز آو ایندیا اهمیت آب برای تقویت سیستم ایمنی بدن آورده شده است:

اهمیت و ضرورت آب:

آب از عناصر اصلی و ضروری برای حفظ حیات است که مواد مغذی و مواد معدنی را به قسمت های مختلف بدن منتقل نموده و سموم و مواد دفعی را خارج می نماید.

جدا از این ها، آب به تنظیم دمای بدن نیز یاری می نماید.

آب و ایمنی:

به طور کلی هنگامی که فردی مریض می گردد یا تب می نماید، توصیه می گردد بدن خود را هیدراته نگه دارد، زیرا آب به بدن یاری می نماید تا به طور طبیعی سموم و باکتری های ایجادکننده بیماری را از بین ببرد.

آب هم چنین به انتقال اکسیژن به سلول های مختلف بدن یاری می نماید که به نوبه خود عملکرد صحیح بدن را بهبود می بخشد.

توصیه می گردد افراد روزانه دست کم دو لیتر آب بنوشند تا سالم و سرحال بمانند. در زمان بیماری باید سعی کنید میزان مصرف آب خود را افزایش دهید.

آب آشامیدنی ساده بهترین گزینه است، اما اگر نوشیدن هشت لیوان آب را در روز برای شما سخت است، می توانید ترکیب آب و لیموی تازه یا نعنا را نیز امتحان کنید. این ترکیب ها نیز به همان اندازه آب آشامیدنی برای سلامتی مفید هستند.

آب و لیمو:

مقدار زیاد ویتامین سی، فولات و پتاسیم موجود در لیمو نیز می تواند در کنار آب به تقویت ایمنی بدن یاری کند. آغاز روز با ترکیب یک لیوان آب گرم و آب لیمو می تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

آب و نعنا:

نعنا گیاهی با ارزش است که در دارو های آیورودا (طب سنتی هند) نقش مهمی دارد. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان نعنا به جلوگیری از فعالیت رادیکال های آزاد یاری می نماید. این امر می تواند به سم زدایی بدن یاری کند و حتی برای پوست نیز مفید است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 729

به "ساده ترین راه حل برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین راه حل برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید