راه اندازی راسته کتابخوانی در مجاورت دانشگاه های تهران ، این طرح در کدام دانشگاه کلید خواهد خورد؟

به گزارش سفر به مالزی، سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از شروع مطالعه و طراحی ایجاد راسته های کتابخوانی در قالب فضاسازی پیاده روها و مجاورت فضاهای دانشگاهی اطلاع داد.

راه اندازی راسته کتابخوانی در مجاورت دانشگاه های تهران ، این طرح در کدام دانشگاه کلید خواهد خورد؟

محمد مویدی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره جزئیات طرح پارکلت در معابر مجاور فضاهای دانشگاهی تهران گفت: این شرکت در پی آن است تا پس از مطالعه و طراحی ایجاد پارکلت های فرهنگی، مکان هایی در مجاورت مراکز آموزشی شهر تهران را به راسته های فرهنگی- کتابخوانی تبدیل کند و این طرح تا اواخر مهرماه نهایی و محل اجرا هم مکان یابی می گردد.

  • کتابفروشی معروف خیابان انقلاب تبدیل به بانک شد

پارکلت یک فضای اضافی در پیاده رو است که برای عابران امکان توقف، نشستن و استراحت را هنگام عبور و مرور در خیابان ها فراهم می نماید.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری در ادامه شرح داد: در این طرح با پیش بینی مخازن کتاب در حاشیه معابر، امکان مکث و استفاده شهروندان اعم از دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان از کتاب فراهم خواهد شد. از سوی دیگر در این فضا، امکان رونمایی از آخرین کتاب های منتشر شده برای مشتاقان عرصه کتاب و کتابخوانی وجود خواهد داشت.

او اضافه کرد: اکنون نقاطی از شهر در حال شناسایی هستند تا ابعاد ترافیکی، ایمنی و امنیتی اجرای طرح مورد آنالیز و مطالعه قرار گیرد، بنابراین پس از دریافت مجوزهای لازم از حوزه های فنی،ترافیک و با انتخاب پیمانکار فرایندهای اجرایی مربوطه انجام می گردد. اجرای این قبیل طرح ها موجب تقویت و توسعه فضاهای فرهنگی شهر است و اگر با رضایت و استقبال شهروندان روبرو گردد در سایر معابر دانشگاهی که پتانسیل اجرای طرح را دارند، تکرار خواهد شد.

مویدی گفت: اکنون یکی از مکان های معین شده، خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران است که به وسیله کارشناسان در دست آنالیز و مطالعه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1635

به "راه اندازی راسته کتابخوانی در مجاورت دانشگاه های تهران ، این طرح در کدام دانشگاه کلید خواهد خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی راسته کتابخوانی در مجاورت دانشگاه های تهران ، این طرح در کدام دانشگاه کلید خواهد خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید