دموکرات ها و جمهوری خواستار با اتهام زنی به ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا به دنبال چه چیزی هستند؟

به گزارش سفر به مالزی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی علت اتهام زنی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مورد دخالت ایران در انتخابات آمریکا را مورد آنالیز قرار داد.

دموکرات ها و جمهوری خواستار با اتهام زنی به ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا به دنبال چه چیزی هستند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا فرجی راد در این خصوص گفت: در ابتدا گروه ترامپ و جمهوری خواستار بودند که مساله دخالت در انتخابات را مطرح کردند. آنها از کشورهایی چون چین،روسیه و ایران نام برده و مدام تکرار می کردند که این سه کشور قصد دخالت دارند.حالا هم نوبت دموکرات ها رسیده وشخص بایدن در مناظره با ترامپ می گوید که این سه کشور قصد دخالت دارند و او بعد از انتخاب شدن با آنها برخورد خواهد نمود.به نظر من دلیل اینکه دموکرات ها هم وارد این بازی شده اند، این است که می خواهند اتهامات را از سر خود باز نمایند تا جمهوری خواستار نتوانند مدعی شوند که دخالت خارجی ها برای انتخاب بایدن اتفاق افتاده است. ما دیدیم که حتی نانسی پلوسی هم به تازگی وارد این گود شده و ادعاهای مشابهی را مطرح می نماید. این بیشتر به همین خاطر است که می خواهند مورد اتهام جمهوری خواستار قرار نگیرند و مردم هم به آنها و عملکردشان شک ننمایند.

این کارشناس همچنین ادامه داد: ایران اتهاماتی که علیه ما زده شده است را رسما رد نموده. هم نماینده ایران در سازمان ملل و هم سخنگوی وزارت خارجه گفته اند که چنین چیزی نیست و برای ایران اینکه چه کسی در انتخابات ایالات متحده برنده باشد، اهمیتی ندارد. با این وجود این مسائل در خصوص کشورهایی که حساسیت بیشتری روی آنهاست مطرح می گردد. به هر حال آمریکایی ها روی روسیه بیشتر از چین حساسند و در سابقه ذهنی شان ماجرای دخالت روس ها هم وجود دارد.ایران بارها اعلام نموده، برایش فرقی ندارد که چه کسی در انتخابات آمریکا برنده خواهد شد. ممکن است بعضی گروه ها به یکی از دو کاندیدا تمایل بیشتری داشته باشند. اما سیاست نهایی ایران این است که فرقی بین آن دو وجود نخواهد داشت. هر کدام از این دو نفر که وارد کاخ سفید گردد، برای مساله تحریم ها راه سختی در پیش خواهد بود که احتیاج به رسیدگی ویژه دارد. ایران از سوی دستگاه های مرتبط با وزارت خارجه اتهامات را قویا رد نموده است. به نظر من این سیاستی که انتخاب شده و اینکه تهران اعلام می نماید اهمیتی به نتیجه انتخابات در ایالات متحده نمی دهد و سیاست خود و برنامه های خود را جلو خواهد برد، رفتار درستی در مقابل این اتهام زنی هاست که بهتر است ادامه یابد و تهران همین موضع را حفظ کند. آنچه در داخل آمریکا گفته می گردد متکی به مسائل داخلی آنهاست.

مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 782

به "دموکرات ها و جمهوری خواستار با اتهام زنی به ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا به دنبال چه چیزی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها و جمهوری خواستار با اتهام زنی به ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا به دنبال چه چیزی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید