خبرنگاران پیک افزایشی و سپس فرایند ثابت کرونا در قم

به گزارش سفر به مالزی، قم - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در هفته اخیر شاهد یک پیک افزایشی مبتلایان به کووید 19 بودیم که میزان مراجعان و بستری ها را بیشتر کرد، اما طی 2 روز گذشته فرایند ثابتی را داریم.

خبرنگاران پیک افزایشی و سپس فرایند ثابت کرونا در قم

محمدرضا قدیر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، مقابله و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اغلب افرادی که در دوران شیوع دوباره ویروس کرونا به مرکزهای درمانی مراجعه کردند یا مسافرت رفته و یا از مسافران مناطق قرمز استقبال کرده بودند.

وی بیان نمود: پاییزی که معمولا بیماری آنفلوآنزا نوع A و B را داشتیم، در پیش رو داریم که متاسفانه امسال باید همراه با بیماری کووید 19 آن را تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: شست وشوی کامل دست، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مجامع عمومی همواره توصیه می شود و از شهروندان انتظار داریم، رعایت کنند.

قدیر شرح داد: در فاصله گذاری اجتماعی استان قم، یکی از استان های پیروز در کشور بود که انتظار داریم همواره مردم رعایت کنند و رسانه ها نیز در این راستا کمک جامعه سلامت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هر بیمارستانی باید بخشی از بیمارستان را به بیماران کووید 19 اختصاص دهد تا در صورت بروز هر گونه شیوع مجددی، بتوانیم کنترل بیماری را داشته باشیم.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شهروندان قمی برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 595

به "خبرنگاران پیک افزایشی و سپس فرایند ثابت کرونا در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیک افزایشی و سپس فرایند ثابت کرونا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید