افراد سالمند و آسیب پذیر در اولویت اصلی ما در بحث واکسیناسیون هستند

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: افراد سالمند بالای 70 سال و آسیب پذیر اولویت اصلی ما در بحث واکسیناسیون هستند.

افراد سالمند و آسیب پذیر در اولویت اصلی ما در بحث واکسیناسیون هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا رئیسی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که به صورت وبینار حضور داشت، درباره تامین واکسن اضافه کرد: درباره واکسن همه می دانند که با چه مسئله ای و با چه بدعهدی روبرو شدیم، اما خبر خوب این است که واکسن نو در فراوری داخل به دست ما می رسد و البته برای تامین احتیاج های مورد هدفمان چند ماهی طول می کشد در حالی که احتیاج ما برای سه چهار هفته پیش رو است و دست ما در این مدت سه چهار هفته ای بسته است.

وی اضافه کرد: هدف نخست ما در این خصوص واکسیناسیون 70 سال به بالا برای تزریق دوز دوم است و بعلاوه 70 سال به بالای جامانده هستند، بنابراین از فردا 15 هزار دوز واکسن به دانشگاه شهید بهشتی و 11 هزار دوز هم به هر کدام از دانشگاه های تهران و ایران تحویل می گردد و انتظار داریم بعد از آن تمام کمبود ها را در بحث واکسیناسیون 70 سال به بالا به ما بدهید تا هر آنچه در این خصوص کم دارید، جبران گردد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که دیگر اسپوتنیک تحویل نگیریم چرا که اگر بگیریم باید دوز یک و دو را با هم تحویل بگیریم، در غیر این صورت کار خراب می گردد.

رئیسی گفت: بحث واکسیناسیون تهران خیلی مهم است و باید مراکز تجمیعی را برای تزریق واکسن جامعه هدف با همان اندازه واکسنی که توزیع می گردد سریع بازگشایی و آغاز کنیم تا معطلی پیش نیاید.

آقای رئیسی اضافه کرد: اکنون دو موضوع اصلی پیش رو داریم یکی واکسیناسیون افراد سالمند و دیگری آسیب پذیر است که باید واکسیناسیون آن ها انجام گردد.

وی گفت: بعلاوه واکسیناسیون افراد بالای 50 سال که 86 درصد بیماری های زمینه ای را دارند در اولویت قرار گیرند، بعلاوه واکسیناسیون 18 سال به پایین هم برای ما خیلی مهم است و نباید از آن غافل شویم چرا که بحث بازگشایی مدارس را پیش رو داریم و مسلما مدارس خیلی آسیب بالایی دارند و بازگشایی مدارس دغدغه خیلی بزرگی است.

وی اضافه کرد: ما در این خصوص احتیاجمند یک بسته هستیم و معلمان را باید واکسینه کنیم و بعلاوه سرویس مدارس هم باید واکسینه شوند و والدین هم آموزش های لازم را ببیند، اما باید توجه داشته باشیم زیرساخت های ما خیلی مناسب نیست.

رئیسی گفت: ایکاش 10 تا 12 میلیون واکسن از چین برای دانش آموزان می خریدیم اگر هم ده میلیون شدنی نبود حداقل 5 میلیون احتیاج داریم تا دانش آموزان در معرض خطر و آسیب پذیر را واکسینه کنیم و مدارس را باز کنیم و در واقع اصل را بر بازگشایی مدارس بگذاریم کما اینکه در آمریکا و کانادا دانش آموزان واکسینه می شوند.

وی گفت: در واقع 50 سال به بالا و زیر 18 سال دغدغه بعدی ماست و 20 سال به بالا و 40 سال به بالا خیلی دغدغه و مشکل نداریم، البته بیماری های زمینه ای جزء اولویت هاست، اما از بازگشایی نشدن مدارس خیلی آسیب دیده ایم.

رئیسی اضافه کرد: به هرحال برای افراد 65 سال به بالا یک میلیون و 800 هزار واکسن احتیاج داریم که یک میلیون آن باید با واکسن برکت و 800 هزار تا هم با واکسن وارداتی انجام گردد، اما 60 تا 65 سال عدد بالایی است و بالای دو میلیون و 600 هزار واکسن احتیاج داریم بنابراین برترین راه این است که به جای 5 سال (فاصله سنی) دو سال به دو سال فراخوان داده گردد.

وی گفت: توصیه من این است که مراکز تجمیعی را زیاد کنیم و جا هایی که تراکم جمعیت دارد، نیرو ها را بیشتر کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1235

به "افراد سالمند و آسیب پذیر در اولویت اصلی ما در بحث واکسیناسیون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد سالمند و آسیب پذیر در اولویت اصلی ما در بحث واکسیناسیون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید