خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به 669 نفر افزایش یافت

به گزارش سفر به مالزی، شیراز - خبرنگاران- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 29 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد و بیان داشت: با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در این استان به 669 نفر افزایش یافت.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به 669 نفر افزایش یافت

عبدالرسول همتی روز شنبه با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس گزارش نشده است، افزود: تا به امروز 27 نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تا به امروز 254 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و 202 نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر همتی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند و با عدم توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کرونا به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

وی همچنین نقش موثر داوطلبان سلامت در کنترل ابتلا به کرونا را ستود و ابراز داشت : مشارکت داوطلبان سلامت و جلب مشارکت مردم در رعایت فاصله اجتماعی برای توسعه سلامتی در جامعه انکارناپذیر است.

دکتر همتی افزود: چهار اصل در مراقبت ها مورد توجه جامعه بین المللی قرار گرفته است که عدالت و برابری، مشارکت مردم، همکاری بین بخشی و بهره گیری از فناوری مناسب را شامل می شود.

وی ادامه داد: در دو اصل مشارکت مردمی و همکاری بین بخشی، مردم محور قلمداد می شوند و در تاریخ نظام و انقلاب نیز هرجا مردم نقش بیشتری داشته اند، در عرصه هایی مانند پیروزی انقلاب، جنگ، سازندگی توفیقات چشمگیر و غیرقابل باوری نیز حاصل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اگر مردم به عنوان محور سلامت قلمداد شوند و مشارکت آنها جلب شود، سلامت افراد، خانوارها و جامعه تضمین می شود.

دکتر همتی بیان کرد: داوطلبان ما در محلات، ادارات، ارگان ها، سازمان های مردم نهاد، سازمان های مردم نهاد و خیرین حضور همیشگی دارند و می توانند برای پیشگیری از بسکمک از بیماری ها که ناشی از عوامل خطر رفتاری هستند، کمک شایانی انجام دهند.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا و با مدیریت واحد جلب مشارکت های مردمی معاونت بهداشت، داوطلبان سلامت نقش پُر رنگی در کنار نیروهای تلاشگر حوزه بهداشت دانشگاه که به حق شایسته عنوان سربازان گمنام سلامت را یدک می کشند، ایفا کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آموزش خانوارهای زیر پوشش، آموزش همکاران در ادارات از سوی داوطلبان متخصص، نصب پوسترهای آموزشی در محلات و ادارات، آموزش نحوه گندزدایی به مردم و توزیع بسته های آموزشی از اقدامات داوطلبان سلامت در این مدت است.

همتی افزود: این افراد بدون هیچ چشمداشت و به صورت داوطلبانه در کارگاه های تولید ماسک مشارکت دارند. مشارکت در ایستگاه های غربالگری و تب سنجی افراد و مراجعان از دیگر اقدامات داوطلبان سلامت در راستای مقابله با کرونا است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 399

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به 669 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به 669 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید