خبرنگاران سرقت های نوروزی در کرمانشاه سه درصد کاهش یافت

به گزارش سفر به مالزی، کرمانشاه - خبرنگاران - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح نوروزی پلیس، گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش سه درصدی انواع سرقت های مهم و جزیی و در مقابل رشد 15 درصدی کشفیات در این حوزه نسبت به نوروز 1399 بودیم.

خبرنگاران سرقت های نوروزی در کرمانشاه سه درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در آخرین جلسه قرارگاه نوروزی انتظامی استان گفت: از 28 اسفند که طرح نوروزی پلیس شروع شد تا انتها روز 13 فروردین در مجموع یک هزار و 370 فقره سرقت در این استان کشف شده است.

وی بیشترین کشفیات سرقت را متعلق به شهرستان کرمانشاه با یک هزار و 15 مورد مطرح نمود و اضافه نمود: اسلام آبادغرب با 98 مورد و صحنه با 67 مورد کشفیات در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

سردار جاویدان همچنین بیشترین کاهش وقوع سرقت را متعلق به سرپل ذهاب با 46 درصد، قصرشیرین با 41 درصد و کنگاور با 40 درصد دانست.

رییس پلیس کرمانشاه ادامه داد: با افزایش گشت های هدفمند در ایام نوروز شاهد کاهش سرقت در بیشتر حوزه ها بودیم از جمله اینکه در این مدت سرقت مغازه 35 درصد، احشام 15 درصد، اماکن خصوصی 9 درصد و خودرو و موتورسیکلت نیز به ترتیب 8 و 6 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین با اشاره به کاهش 5 درصدی سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، یادآور شد: با این حال شاهد رشد سرقت منزل و قاپ زنی بودیم که باید با یاری خود مردم زمینه ای فراهم کنیم تا در این خصوص هم شاهد فرایند کاهشی باشیم.

سردار جاویدان در عین حال از دستگیری 662 دزد در ایام نوروز 1400 اطلاع داد و گفت: این تعداد دستگیری نسبت به نوروز سال گذشته که 505 نفر دستگیری داشتیم، 31 درصد رشد نشان می دهد.

خدمت به مردم هدف اصلی پلیس است

این مقام انتظامی در بخش دیگری خدمت به مردم و ایجاد فضایی امن و بدور از دلهره را هدف اصلی پلیس دانست و گفت: ایجاد امنیت پایدار در جامعه و مبارزه قاطعانه با مجرمان جزو دیگر هدف هایی است که توسط همکاران ما دنبال می گردد.

وی کوشش برای جلب رضایت مردم، خوش رفتاری و برخورد شایسته با آنها را از دیگر برنامه های در دستور کار پلیس در سال جدید دانست و اضافه نمود: انجام درست وظایف و امیدبخشی به مرد، پلیس را به طراز انقلاب اسلامی و آنچه که مد نظر رهبر معظم انقلاب واقع شده است، نزدیک می نماید.

سردار جاویدان تاکید نمود: داشتن نگاه اعتقادی به کار و کوشش در راه رضای خداوند و برای مردم می تواند چهره پلیس را محبوب تر از قبل کند و ان شالله همه ما کوشش خواهیم کرد شرایط متفاوتی را نسبت به سال های قبل رقم بزنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از کوشش های مجموعه مدیران و کارکنان انتظامی استان در ایام نوروز که باعث کاهش معضلات اجتماعی نظیر سرقت شد نیز قدردانی کرد و گفت: بعضی از آنها حتی زمان استراحت قانونی خود هم در محل کار حضور داشتند که جای تقدیر ویژه دارد.

وی در انتها بر تسریع در جمع آوری معتادان متجاهر سطح شهرهای استان از جمله کرمانشاه تاکید نمود و یادآور شد: وجود آنها چهره شهرهای ما را زشت می نماید و ضروری است سایر دستگاه نیز برای جمع آوری آنها به یاری پلیس آمده و شرایط نگهداری این افراد را فراهم نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1069

به "خبرنگاران سرقت های نوروزی در کرمانشاه سه درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرقت های نوروزی در کرمانشاه سه درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید