سفری ماجراجویانه به کوه های آلپ و جاهای دیدنی بی نظیرش

به گزارش سفر به مالزی، کوه های آلپ یکی از بزرگ ترین مکان های گردشگری جهان است و فرصت لذت بردن از طبیعت بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهد، اما این تمام مزیت های این رشته کوه پهناور و زیبا نیست. در این رشته کوه شما فرصت تجربه هایی مانند ماجراجویی در این کوهستان، ورزش مفرح اسکی، اسنوبرد، دوچرخه سواری، کوهنوردی و انواع ورزش های آبی را دارید.

سفری ماجراجویانه به کوه های آلپ و جاهای دیدنی بی نظیرش

بعلاوه یک مکان عالی برای چند روز زندگی به دور از هوای آلوده و شهر های پر هیاهو و تجربه زندگی در ارتفاعات و در دمای بسیار پایین باعث می گردد تا شما به یک آرامش خاص و مثال زدنی دست پیدا کنید در ادامه با مجله خبرنگاران همراه شوید تا شما را با کو ه های آلپ بیشتر آشنا کنیم.

با کوه های آلپ بیشتر آشنا شوید

رشته کوه آلپ در قسمت مرکزی قاره اروپا واقع شده است و قسمتی از چند کشور دنیا را در برمی گیرد مانند اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، اسلوونی و لیختن اشتاین که نشان از بزرگی این رشته کوه است . بلندترین قله رشته کوه آلپ مون بلان است و ارتفاع آن به 4810 متر می رسد. این قله در کشور های ایتالیا، سوئیس و فرانسه واقع شده است . اما مون بلان تنها قله مرتفع کوه های آلپ نیست، بلکه قله مونته روزا با ارتفاع 4633 متر واقع در کشور های ایتالیا و سوئیس و وایسهورن با ارتفاع 4506 متر در کشور سوئیس نیز از قله های بلند کوهستان آلپ است.

کوه های آلپ در تمامی این کشور های ذکر شده مکان های مناسب برای سرگرمی و گردشگری را داراست که در ادامه برای شما شرح داده می گردد تا اگر شما قصد سفر به هر نقطه از این رشته کوه را دارید با جاذبه های آن به خوبی آشنا باشید.

سفر به کوه های آلپ در کشور فراسنه Chamonix

حتما برای شما هم می تواند جالب باشد که در کوه های آلپ سوار یک جعبه شیشه ای به دیدنی طبیعتی به رنگ سفید نشسته و همان طور که درحال حرکت در آسمان هستید از این منطقه رویایی لذت ببرید. اگر ساکن کشور فرانسه هستنید یا به این کشور زیبا سفر کردید، حتما از این منطقه بکر دیدن کنیدو از تلکابین های آن بهره ببرید تا تمام نقاط این منطقه را از بالا دیدن کنید.

منطقه ها کشور سوئیس از دیگر جاذبه های دیدنی کوه های آلپ

کشور سوئیس بیشتر از کشورهای دیگر از منطقه ها زیبا و جاذبه های دیدنی کوه های آلپ برخوردار است که ما شما را با سه منطقه بکر آن بیشتر آشنا می کنیم .

روستای Graubunden

روستای گرابوندن در کشور سوئیس یکی از جاذبه های کوه های آلپ بوده که هوای بسیار پاکی دارد . طبیعت زیبا آن هر اسنانی را مجاب می نمایند برای یک بار هم که شده به این روستا زیبا سفر کند، بعلاوه یکی از ویژگی های مهم روستای گرابوندن این است که این مکان در سوئیس برترین جا برای ورزش شاد و انرژی بخش اسکی است . گرابوندن طولانی ترین راستا اسکی روی برف را در کوه های آلپ دارد که می توانید از این ورزش لذت ببرید.

کوه های آلپ و دره Lauterbrunnrn

در دل کوه های آلپ سوئیس یکی از زیباترین و رویایی ترین منطقه ها طبیعی اروپا واقع شده است . شاهکار خداوند در این دامنه را فقط با دیدن آن می توان حس کرد؛ منطقه ای به نام لاوتربرانن. این مکان شگفت انگیز به خاطر داشتن دره های عمیق، چشمه های پر آب و آبشار های زیبا و بلند درک درستی از بهشت را به گردشگران می دهد. دره لاوتربرانن به دره آبشار نیز معروف است، زیرا 72 آبشار پرخروش در میان آن قرار گرفته. می توان با اطمینان کامل گفت که زیباترین دره دنیا این دره طبیعی است .

منطقه ای در سوئیس با نام Bernese Oberland

از جاذبه های طبیعی و گردشگردی سوئیس هرچی بگوییم کم گفته ایم، برنیز ابرلند از دیگر منطقه ها بسیار زیبای این کشور است . سرزمینی با دریاچه های خیره نماینده و کوه های پر از برف که انگار شما به یک تابلو نقاشی روی دیوار سفر نموده اید تا مکانی روی این کره خاکی، در دل کوه های آلپ یک بهشت گمشده جای گرفته است. پیاده روی دوچرخه سواری و قایق رانی در دل این طبیعت مجذوب کننده می تواند تا حد بسیار زیادی لذت بخش باشد.

منطقه ای در دل کوه های آلپ در کشور اتریش به نام Gastein

این رشته کوه زیبا در کشور اتریش نیز سهمی از زیبایی های خداوند دارد و از جاذبه کوه های آلپ در این کشور می توان از شهر گستین نام برد. این شهر زیبا در دامنه این رشته کوه واقع شده است و دارای طبیعت مثال زدنی است. از دلایل مهم که این مکان را تبدیل به یک مکان گردشگری نموده است، آب های معدنی و گرمی است که در منطقه وجود دارد. این آب ها از پایین کوه می گردد و از نظر خواص درمانی دارای خاصیت های بسیار زیادی است از این رو این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری به این منطقه سفر نمایند. اما جدا از این آب این شهر دارای یک هوایی مطلوب و پر از درختان بلند و زیبا است که شما می توانید در این منطقه یکی دو روزی به ماجراجویی های خود بردازید.

جاذبه های کوه های آلپ در کشور ایتالیا

ایتالیا و جاده The Stelvio Pass

در دل رشته کوه آلپ یکی از قدیمی ترین جاده های اروپا قرار گرفته که معروفیت بسیار زیادی دارد. نام این جاده ویوپارس است و در سال 1820 میلادی اتریشی ها این جاده را در کشور ایتالیا احداث کردن. این جاده یکی از مجذوب کننده ترین نقاط کوه های آلپ است.

دریاچه Maggiore

یکی از زیباترین و دیدنی ترین مکان ها در کشور ایتالیا قطعا دریاچه ماگیوره است که منظره ای بسیار زیبا برای گرشگران طبیعت دوست به وجود آروده است. طبیعت بکر و آب وهوای این منطقه باعث شده که مکانی بسیار مناسب برای یک پیک نیک چند ساعتی باشد. در این منطقه در ماه های تابستان فستیوال های مختلفی برگزار می گردد که شما می توانید در آن ها شرکت کنید و از آن لذت ببرید. بعلاوه ورزش دوچرخه سورای یکی از فعالیت های سرگرم نمایند این منطقه رویایی و دل انگیز است.

پارک ملی Gran Paradiso

پارک ملی گرن پارادیسو در قسمت شمال غرب کوه های آلپ در ایتالیا واقع شده است و گردشگرانی که علاقه به ورزش کوه نوردی دارند این منطقه می تواند بسیار مناسب باشد. این کوه شگفت انگیز از منظره بسیاری زیبا ای برخوردار است که دیدنی آن برای هر فردی می تواند لذت بخش باشد. در بخش دامنه این کوه یک دریاچه بسیار رویایی وجود دارد که فضا را برای شما به شکل فیلم های هالیوودی می نماید. این منطقه از نظر حیات وحش نیز غنی است و دارای حیواناتی مانند بز کوهی، عقاب و سایر حیوانات است.

کلام آخر

تقریبا هر ایرانی با شنیدن کوه های آلپ صحنه هایی از کارتن دوست داشتنی بچه های کوهستان آلپ را در فکر خود تداعی می کند و دوست دارد برای یک بارهم که شده این منطقه رویایی بچگانه خود را از نزدیک ببیند. این رشته کوه همان طور که ذکر شد بسیار بزرگ و زیبا است و شما در هر منطقه از آن که بروید با زیبایی ها و ویژگی های متفاوتی روبه رو می شوید. اگر شما تجربه سفر به کوه های آلپ را داشته اید حتما تجربیات خود را با مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید و از زیبایی های این سفر برای ما بگویید.

منبع: علی بابا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1550

به "سفری ماجراجویانه به کوه های آلپ و جاهای دیدنی بی نظیرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری ماجراجویانه به کوه های آلپ و جاهای دیدنی بی نظیرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید