تولد نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی؛ ماحصل استفاده ریاض از سلاح های ممنوعه در یمن

به گزارش سفر به مالزی، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی سلاح های ممنوعه استفاده شده از طریق ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن را عامل تولد نوزادان یمنی همراه با ناهنجاری های مادرزادی دانست.

تولد نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی؛ ماحصل استفاده ریاض از سلاح های ممنوعه در یمن

به نقل از شبکه خبری المیادین، عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی گفت که تولد نوزادان یمنی همراه با ناهنجاری های مادرزادی به ویژه در استان حدیده ناشی از سلاح های ممنوعه ای است که ائتلاف متجاوز عربی عمدا از آنها استفاده کرده است.

وی ائتلاف آمریکایی ـ سعودی را مسئول اخلاقی و قانونی تراژدی بچه ها و نوزادان یمنی دانست.

بن حبتور این اظهارات را در جریان دیدار با حمید المزجاجی، وزیر کشور دولت نجات ملی مطرح نمود و المزجاجی وی را ظهور دو مشکل بهداشتی و زیست محیطی در استان حدیده مطلع کرد که شامل توسعه ناهنجاری های مادرزادی جنین و نوزادان متولد این استان می شود.

نخست وزیر یمن در ادامه از وزارتخانه های بهداشت و آب و محیط زیست یمن خواست که جوانب مختلف مشکل بهداشتی و زیست محیطی مذکور در منطقه ها مختلف حدیده را بررسی کرده و تیم ها و کمیته های فوق العاده ویژه را برای اتخاذ تدابیر لازم به حدیده اعزام کنند.

حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، تخریب زیرساخت های یمن، شیوع بیماری ها از جمله وبا و قحطی در برخی از منطقه ها این کشور شده است و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می کند. ضمن اینکه نزدیک به 80 درصد مردم این کشور به همه انواع کمک های بشردوستانه و حمایتی نیاز دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1389

به "تولد نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی؛ ماحصل استفاده ریاض از سلاح های ممنوعه در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی؛ ماحصل استفاده ریاض از سلاح های ممنوعه در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید