آخرین ملاقات ترامپ با رهبران دنیا؛ ترامپ در نشست گروه 20 حضور پیدا می نماید

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - کاخ سفید در حالی خبر شرکت رئیس جمهوری آمریکا در نشست مجازی گروه 20 را اظهار داشت که رهبران جهانی در سراسر جهان با ویروس کرونا درگیر هستند.

آخرین ملاقات ترامپ با رهبران دنیا؛ ترامپ در نشست گروه 20 حضور پیدا می نماید

به گزارش ایسنا از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا قرار است امروز (شنبه) و یکشنبه در نشست گروه 20 که به صورت مجازی برگزار می گردد، شرکت کند. این نشست گروه 20 با حضور اقتصادهای پیشروی دنیای و اتحادیه اروپا در امسال میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد. سلمان، پادشاه عربستان ریاست این نشست مجازی را برعهده دارد که قرار بود در اصل در ریاض برگزار گردد.

ترامپ در حالی در این نشست حاضر می شود که از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر امتناع نموده و کمپینش به دنبال تغییر نتایج انتخابات است. ترامپ از انتخابات سوم نوامبر کمتر در انظار عمومی ظاهر شده و مهمترین اظهارنظرش تمرکز بر کوشش های دولت درباره واکسن کرونا بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در محوطه کاخ سفید گفت که دولتش حامی تعطیلی سراسری به منظور ریشه کنی و گسترش کرونا ویروس نبوده؛ صحبت هایی که به نظر می رسد انتقاد از هرگونه اقدامی در راستای ایجاد محدودیت توسط دولت جو بایدن باشد.

بایدن روز پنجشنبه قول داد تا برای کنترل کووید-19 تعطیلی سراسری را محقق نکند و گفت: من به دنبال تعطیلی اقتصاد در کشور نیستم. من به دنبال از بین بردن ویروس هستم.

حضور ترامپ در نشست مجازی گروه 20 در حالی برگزار می گردد که ویروس کرونا در سراسر دنیا رخنه نموده و بیش از 57 میلیون مورد ابتلا در سراسر دنیا و نزدیک به 1.37 میلیون مرگ گزارش شده است.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، در آمریکا، بیش از 11.9 میلیون مورد ابتلا در امسال میلادی گزارش شده و بیش از 254 هزار تن نیز جان خود را از دست دادند.

وقتی که رهبران دنیا در نشست تله کنفرانس اضطراری گروه 2020 در اوایل امسال میلادی شرکت کردند به آنالیز واکنش دنیای به این ویروس پرداختند و در آن موقع تعداد مبتلایان در دنیا 500 هزار نفر و تعداد مرگ ها زیر 20 هزار مورد بود.

افزایش تعداد موارد ابتلا در آمریکا باعث شد تا نیویورک سیتی حضور در مدارس متوقف کند و به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اجازه دهد تا درباره سفر در دوران مراسم شکرگذاری هشدار دهد.

نشست گروه 20 که امروز و فردا برگزار می گردد یکی از آخرین مراسمی است که ترامپ در آن با سایر رهبران دنیا پیش از ترک کاخ سفید در ژانویه حاضر می گردد. رهبران تعدادی از کشورهای متحد آمریکا به بایدن تبریک گفته و با وی در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر تلفنی تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 840

به "آخرین ملاقات ترامپ با رهبران دنیا؛ ترامپ در نشست گروه 20 حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ملاقات ترامپ با رهبران دنیا؛ ترامپ در نشست گروه 20 حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید