تشکیل کمیته ای فراحزبی در کنگره برای بررسی صلاحیت جسمی ترامپ

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا)- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت کمیته ای 16نفره برای بررسی صلاحیت جسمی رئیس جمهور این کشور پس از ابتلا به ویروس کرونا تشکیل خواهد شد.

تشکیل کمیته ای فراحزبی در کنگره برای بررسی صلاحیت جسمی ترامپ

به گزارش العالم، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت کمیته ای فراحزبی برای معاینه و بررسی صلاحیت جسمی رئیس جمهور این کشور تشکیل خواهد شد.

پلوسی در نشستی خبری گفت این کمیته 16 نفره با استناد به بند 25 قانون اساسی شکل خواهد گرفت تا شرایط دونالد ترامپ پس از ابتلا به ویروس کرونا را بررسی کند.

رئیس مجلس نمایندگان تأکید کرد ترامپ می تواند طبق قانون انجام آزمایشات پزشکی برای بررسی صلاحیت سکان داری کاخ سفید را رد کند بنابراین جهت سختی در پیش خواهد بود.

پلوسی گفت با توجه به داروهایی که ترامپ برای درمان بیماری کووید-19 مصرف می کند، ممکن است دچار عوارض روحی شده یا قدرت تمرکز و تصمیم گیری کافی نداشته باشد.

وی تأکید کرد این اقدام به هیچ عنوان ارتباطی با انتخابات ندارد و مردم می خواهند از شرایط رئیس جمهور مطلع شوند و این حق را دارند.

جیمی راسکین نماینده دموکرات نیز در این نشست خبری توضیح داد این کمیته از 8 متخصص در زمینه علوم پزشکی و 8 مقام ارشد سابق در امور اجرایی کشور تشکیل می شود.

طبق بند 25 قانون اساسی آمریکا درصورتی که رئیس جمهور قادر به واگذار کردن قدرت و مسئولیت های دفتر خود نباشد معاون وی می تواند جایگزین او شود.

شرط استفاده از این بند از قانون اساسی آمریکا این است که معاون رئیس جمهور یا اکثریت وزرای اجرایی یا دیگر نهادهای آمریکا از جمله کنگره، گواهی ناتوانی رئیس جمهور را به رئیس مجلس نمایندگان تحویل دهند.

این بند از قانون اساسی به کنگره اجازه می دهد قانونی را تصویب کند که منتج به تشکیل یک هیأت برای امضای اعلامیه مربوط به انتقال قدرت می شود و پلوسی ممکن است بتواند رضایت جمهوری خواهان سنا را نیز در این جهت جلب کند اما بعید به نظر می رسد نهایتاً مایک پنس معاون ترامپ به امضای آن راضی شود.

ترامپ امروز (پنجشنبه) در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، احساس می کند حالش خوب است و به هیچ وجه ناقل بیماری نیست.

رئیس جمهور 74 ساله آمریکا گفت هنوز بسیار جوان است و قلب بسیار سالمی دارد و به دیابت مبتلا نشده و تنها چند کیلو اضافه وزن دارد.

این درحالی است که تنها چند روز از مثبت شدن نتیجه تست کرونای ترامپ می گذرد و به گفته خودش همچنان تحت درمان و در حال مصرف داروهای استروئیدی است

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 777

به "تشکیل کمیته ای فراحزبی در کنگره برای بررسی صلاحیت جسمی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای فراحزبی در کنگره برای بررسی صلاحیت جسمی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید