ترس از کرونا عامل افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - یک متخصص مغز و اعصاب از افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در اثر ترس از ابتلا به کرونا خبر داد.

ترس از کرونا عامل افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی

به گزارش ایسنا، مصطفی عزیزی اظهار کرد: سکته مغزی می تواند هر فردی را در هر زمان و مکانی گرفتار کند، متأسفانه امروزه طبق آمار ارائه شده، از هر چهار نفر یک نفر دچار سکته مغزی می شود.

وی ادامه داد: باید به این نکته مهم و حائز اهمیت توجه شود که در صورت انجام دریافت مراقبت های لازم در افراد تقریباً تمام سکته های مغزی قابل پیشگیری و کنترل است.

نظری با اشاره به شیوع کرونا در جامعه، گفت: این روزها پاندمی کرونا نه تنها پای بر گلوی بشریت گذاشته و بی شمار در حال قربانی دریافت است، باعث اختلال در خدمت رسانی به دیگر بیماران نیز گشته است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: در شرایط کرونا و اقبال کم بیماران دیگر برای بستری شدن، به خصوص بیماران با درمان سکته مغزی و همچنین احساس ترس از ابتلا به کووید 19 در بیماران باعث افزایش مرگ و میر و عوارض سکته مغزی در جامعه شده است.

وی ادامه داد: با این شرایط باید صدای سکته مغزی در جامعه را بلندتر بشنویم و با جدی دریافت این موضوع در خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی شرایط بهتری فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 989

به "ترس از کرونا عامل افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از کرونا عامل افزایش مرگ ناشی از سکته مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید