تدارک برنامه های ویژه برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا

به گزارش سفر به مالزی، معاون گردشگری کشور با اشاره به آسیب های واردشده به صنعت گردشگری در دوران کرونا گفت: اعتقاد دارم که با همدلی و وحدت می توانیم از این بحران عبور کنیم و دوباره شاهد رونق صنعت گردشگری خواهیم بود.

تدارک برنامه های ویژه برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ولی تیموری صبح امروز سه شنبه 26 فروردین 99 در برنامه زنده تلویزیونی انتهای الوند که از شبکه دو سیما پخش شد، با تشریح مهم ترین برنامه های وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی برای جبران آسیب های واردشده به صنعت توریستی بعد از مهار کرونا، توضیح داد: برنامه های بسیار خوبی در این حوزه برای زمان بعد از مهار کرونا در نظر گرفته شده و مطمئن هستم که دوباره شاهد رونق صنعت توریستی و جبران آسیب ها خواهیم بود.

او در بخشی از صحبت های خود در این برنامه تلویزیونی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر این بیماری بر صنعت توریستی در جهان، اضافه نمود: این ویروس جابه جایی و ارتباط بین انسان ها را هدف قرار داده و بیشترین آسیب را صنعت توریستی از این ویروس در سطح جهانی دیده است و بعد از جنگ جهانی دوم چنین اتفاقی در حوزه توریستی نیفتاده بود.

شیوع کرونا در روزهای طلایی توریستی

معاون توریستی کشور اضافه نمود: این آسیب از این نظر سخت تر بود که ما در اوج سفر با این مشکل روبه رو شدیم. یعنی در زمان طلایی روزهای نوروز که ایام پررونق توریستی داخلی و خارجی ما بوده است، شاهد شیوع این ویروس بودیم.

او ادامه داد: در حوزه توریستی ما یک بخش قبل از کرونا را نیز داریم، واقعیت این است که نیمه دوم سال 98 با توجه به اتفاقات و حوادثی که روی داد چه در داخل و چه حوادث منطقه ای باعث شد تا صنعت توریستی آسیب هایی ببینید و در همین شرایط در آستانه نوروز با شیوع ویروس کرونا این آسیب ها بیشتر شد و بسیاری از تأسیسات توریستی در کشور آسیب هایی دیدند و این آسیب ها به این دلیل برای ما مهم است که صنعت توریستی در ایران یک صنعت نوپاست.

معاون توریستی کشور یادآور شد: این در حالی است که برنامه های مختلفی را در حوزه توریستی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی تدارک دیده بودیم که از آن جمله می توان به جذب توریست از چین همزمان با سال نوی چینی اشاره نمود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این برنامه ها متوقف گردد، اما به منظور جبران این خسارت ها و نیز بعد از مهار کرونا برنامه های بسیار خوبی برای رونق سفر و توریستی در کشور خواهیم داشت.

تصمیمات کمیته توریستی و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا

او همچنین به تشریح برنامه های کمیته توریستی و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا اشاره نمود و ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به عنوان عضو ثابت ستاد ملی مدیریت کرونا برنامه هایی را در این خصوص تدارک دیده است، مسئولیت کمیته توریستی و فضاهای ورزشی در این ستاد با این وزارتخانه است و در همین خصوص برنامه های مرتبط با ستاد ملی مدیریت کرونا به وسیله این کمیته پیگیری و اجرا می گردد که از آن جمله می توان به تهیه و ابلاغ دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اشاره نمود.

تیموری همچنین به اختصاص فضاهای هتلی به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا این موضوع بوده است که دستگاه ها از امکاناتی که در اختیاردارند برای یاری به مهار و درمان این بیماری یاری نمایند و ازآنجایی که این کار یک کار انسانی است و با توجه به ظرفیت های هتلی که در اختیار داشتیم این آمادگی را اعلام کردیم. در همین رابطه مقرر شد در تهران و بعضی از استان ها این ظرفیت ها در اختیار ستاد ملی مدیریت کرونا قرار گیرد.

بازگرداندن پول مسافران بدون دریافت جریمه

او همچنین به موضوع کنسل شدن تور و بلیت اشاره نمود و ادامه داد: شرایط بحرانی را می گذرانیم و برای این شرایط قوانینی از قبل بوده است، به عنوان مثال تأسیسات توریستی ما در این شرایط بدون جریمه پول هایی که دریافت شده است را برگرداندند، اما درخواست ما از مردم و توریستان این بود که به جای لغو سفر و دریافت پول خود سفر را به زمان دیگری موکول نمایند، بااین حال با همکاری بخش خصوصی و تأسیسات توریستی افرادی که درخواست لغو تور یا بلیت خریداری شده را داشتند، پیروز به دریافت وجه پرداختی خود بدون جریمه شدند.

معاون توریستی کشور در خاتمه صحبت های خود گفت: با رصد شرایط و آگاهی کامل از شرایط فعالان حوزه توریستی، برنامه های خوبی تهیه کردیم که این برنامه ها را در سطح دولت پیگیری می کنیم، این اطمینان را می دهم که با همدلی از این بحران عبور خواهیم کرد. برای دوران بعد از مهار کرونا برنامه های بسیار خوبی پیش بینی شده است و آسیب های واردشده به این صنعت جبران خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 441

به "تدارک برنامه های ویژه برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارک برنامه های ویژه برای رونق گردشگری بعد از مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید