بازار معاملات مسکن رو به بهبود است

به گزارش سفر به مالزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید: بازار معاملات مسکن رو به بهبود است و در نیمه دوم سال جاری شاهد رشد قیمت به میزان تورم خواهیم بود.

بازار معاملات مسکن رو به بهبود است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین حسام عقبایی، با بیان این که مسکن در نیمه دوم سال جاری با جهش قیمت همراه نخواهد شد، افزایش معاملات مسکن را منوط به کاهش نرخ سود بانکی، افزایش سقف تسهیلات بانکی و کاهش مدت بازپرداخت آن دانست.

وی گفت: سر رسید بانک ها در بخش تسهیلات تا انتها سال در حال افزایش است، که این مساله باعث تحریک تقاضا در بازار خواهد شد و در نهایت افزایش معاملات را در پی خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه نمود: دولت دوازدهم بر گذر از رکود و تحول در بازار مسکن تاکید می نماید، از این رو فراوری مسکن باید رونق یابد و برای ایجاد مسکن اجاره ای هم باید گام های موثری برداشته گردد. نمایندگان مجلس هم با این موضوع موافقند چرا که این دیدگاه به تعدیل قیمت، توازن عرضه و تقاضا و افزایش فراوری مسکن در کشور یاری می نماید.

عقبایی همچنین اضافه نمود: منابع تخصیص یافته برای افزایش تسهیلات بانکی در بسته تعدیل سیاست های پولی و بانکی باید به سمتی حرکت کند که مبلغ تسهیلات و مدت بازپرداخت آن افزایش یابد و سود تسهیلات کم گردد تا شاهد تحریک تقاضا در بازار مسکن باشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید نمود: عبور از رکود در بخش مسکن موجب تحریک 1300 شغل و 300 صنعت وابسته به ساختمان می گردد و می تواند در رشد اقتصاد کشور موثر باشد.

عقبایی درباره بازار معاملات مسکن در شهر تهران گفت: در شهریور ماه وضع معاملات مطلوب بود و در 18 روز اول شهریور 9 هزار و 962 قرارداد خرید و فروش و 9 هزار و 548 قرارداد اجاره ثبت شده است.

وی اضافه نمود: در همین مدت در سراسر کشور نیز 28 هزار و 473 قرارداد خرید و فروش و 31 هزار و 597 قرارداد اجاره صورت گرفته است که به این ترتیب باید گفت وضع معاملات رو به رشد است و پیش بینی می گردد در نیمه دوم سال جاری شاهد افزایش میزان معاملات مسکن باشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: با توجه به تغییر سیاست های پولی، بویژه کاهش سود بانکی، بخشی از پول ها به سوی بازار مسکن و خرید ملک راهنمایی خواهد شد.

عقبایی درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بها گفت: هم اکنون روزهای انتهای فصل اجاره را سپری می کنیم و شاهد اوج جابه جایی ها هستیم و اجاره نشین ها دغدغه این را دارند که کاهش سود بانکی از عوامل افزایش اجاره بها خواهد شد.

وی با رد این تصور گفت: ممکن است این موضوع اثر روانی داشته باشد اما به مردم اطمینان می دهم که بازار مسکن در حوزه اجاره تا انتها شهریور که فصل اجاره بهاست بی تلاطم ادامه خواهد داشت.

وی تاکید نمود: اتحادیه املاک، مشاوران و اصحاب رسانه باید با شفاف سازی این نگرانی مردم را به حداقل برسانند تا جلوی سوداگری و سودجویی ها گرفته گردد.

عقبایی بر فراوری مسکن استیجاری تاکید نمود و اضافه نمود: فراوری مسکن استیجاری باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد تا با حمایت مجلس، دهک های متوسط و ضعیف بتوانند از این واحدها استفاده نمایند و فرصت پس انداز داشته باشند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 153

به "بازار معاملات مسکن رو به بهبود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار معاملات مسکن رو به بهبود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید