از این نوع هوس غذایی به شدت نگران شوید!

به گزارش سفر به مالزی، میل و هوس غذایی تنها برای زنان باردار اتفاق نمی افتد، در بعضی موارد هوس غذایی نشانه بیماری است که ما از آن کاملا بی خبر هستیم.

از این نوع هوس غذایی به شدت نگران شوید!

میل به غذا در افراد مختلف فرق دارد. ممکن است شما یک لحظه دل تان بخواهد که غذای مضر بخورید و لحظه دیگر دوست داشته باشید که میوه و سبزیجات مصرف کنید. این موضوع بستگی به شرایط و حالت شما دارد، اما به طور کل میل به غذا در برخی از افراد نشان دهنده این است که آن ها در معرض آلزایمر قرار گرفته اند.

تکراری بودن هوس غذایی علامت خوبی نیست

میل به یک غذای یکسان در مدت زمان طولانی می تواند از علائم اولیه آلزایمر باشد. مطالعه ای در سال 2015 نشان می دهد که تغییراتی در عادات غذایی افراد مبتلا به آلزایمر ایجاد می گردد. آن ها ممکن است در یک دوره زمانی طولانی فقط میل به یک غذا داشته باشند که دلیل آن هم تغییرات مغزی و ذهنی آن ها است که لوب پیشین که پشت پیشانی و گوششان قرار گرفته تحت تاثیر قرار می گیرد و عملکرد آن متفاوت می گردد و ممکن است رفتار های عجیب و غریب از فرد سر بزند. تغییر در اشتها هم ممکن است در افراد آلزایمری اتفاق بیفتد و ترجیحات آن ها در انتخاب غذا متفاوت گردد.

تغییر در اشتها هم می تواند علامت اولیه آلزایمر باشد

همه چیز فقط وابسته به آن چیزی که می خورید نیست. بلکه اندازه غذایی که مصرف می کنید هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افرادی که در معرض آلزایمر هستند، به یک باره اندازه اشتهای شان تغییر می نماید و ممکن است اشتهای آن ها خیلی کم یا خیلی زیاد گردد و این می تواند یکی از علائم اولیه ابتلا به آلزایمر باشد که معمولا شبیه به علائم افسردگی هم هست.

تغییر در ترکیبات غذایی هم اهمیت بسیار زیادی دارد

اگر متوجه شدید که به یک باره به غذا هایی میل پیدا کردید که قبلا آن ها را دوست نداشتید، اما امروزه دوست دارید که هر چه بیشتر از آن ها بهره ببرید، بدانید که در معرض آلزایمر قرار گرفته اید؛ مخصوصاً غذا های شیرین و شکلاتی و غذا هایی که طعم خیلی قوی دارند و داخل آن ها موادی مثل سس زیاد استفاده شده است، بیشتر از بقیه این خطر را در شما نشان می دهد.

مشکل بلع هم می تواند از علائم آلزایمر باشد

وقتی که آلزایمر پیشرفت می نماید، علائم بیماری هم با آن تشدید می شوند و این موضوع در افراد آلزایمری دیده شده است. مشکل بلع هم می تواند یکی از مسائل فرد هنگام ابتلا به آلزایمر باشد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1689

به "از این نوع هوس غذایی به شدت نگران شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این نوع هوس غذایی به شدت نگران شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید