935 هزار دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حدود 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل و 750 هزار دانش آموز تارک تحصیل در کشور وجود دارد.

935 هزار دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل

به گزارش ایسنا، محمدحسین حسینی در سلسله نشست های فقر چندبعدی و سیاست های فقرزدایی با عنوان فقر آموزشی در ایران که با همکاری دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت رفاه و مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی برگزار گردید، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش و پرورش ورود می نمایند گفت: ما هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزش و پرورش نداریم.

وی اضافه نمود: پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان همچون ظرفی است که اگر پر گردد می توان انتظار داشت توسعه و پیشرفت در دیگر بخش ها رقم بخورد. اگر تمایل داشته باشیم که کشور همیشه پویا و مترقی باشد راهش این است که همه بچه های ما در مدرسه باشند و همه آنها بیاموزند، وضعیتی شکل می گیرد که دانش آموزان ما مسئولیت پذیری، نوع دوستی و وطن دوستی ایرانی خواهند ساخت که آرزوی همه ماست.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر به هردلیلی بچه های ما مدرسه نیامدند و یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانش آموزانی با هزینه های هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعه بار ایجاد می گردد که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که می تواند سرچشمه بزه و فساد و غیره گردد.

حسینی با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام می دهیم یک مسئله پیچیده را بغرنج تر و پیچیده تر می کنیم گفت: اینکه بچه ها بیرون از مدرسه باشند و یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمه ناملایمات است. ضروری است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش و پرورش خوب نیست؛ 750 هزار تارک تحصیل و 185 هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانش آموز در مدرسه بسیار مهم است. بعلاوه ضروری است در زمینه کیفیت آموزش مطالبه گری گردد.

وی ادامه داد: تمام کوشش ما این است که حال آموزش و پرورش خوب گردد. برگزاری چنین جلساتی به ما امید می دهد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1589

به "935 هزار دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "935 هزار دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید