60 میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

به گزارش سفر به مالزی، رییس اتاق ایران و امارات متحده عربی می گوید با وجود شیوع کرونا، اکسپو دوبی برنامه ریزی گسترده ای برای حضور بازدیدکنندگان انجام داده و بناست 60 میلیون دوز واکسن برای آن ها در نظر گرفته گردد.

60 میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

به گزارش ایسنا، فرشید فرزانگان در نشست تشریح برنامه های ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی، اظهار کرد: امروز صنعت نمایشگاهی در جهان، بخش بسیار مهمی برای اقتصاد ملی و بین المللی به تعداد می رود و در طول سال چند میلیون نفر با سرمایه گذاری گسترده در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در جهان بیش از 32 هزار نمایشگاه بین المللی داریم، شرح داد: براورد ها نشان می دهد که بیش از 4.5 میلیون شرکت در طول سال، در این نمایشگاه ها شرکت می نمایند و تنها از این طریق، 3.2 میلیون شغل به شکل مستقیم ایجاد شده و در صورت عبور از بحران کرونا، می توان پیش بینی کرد که این ارقام در سال های آینده افزایش یابد.

رییس اتاق ایران و امارات ادامه داد: در حال حاضر اندازه سرمایه گذاری انجام شده در صنعت نمایشگاهی، 137 میلیارد دلار تخمین زده می گردد، اما سود حاصل از این محل، 325 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

فرزانگان با تاکید بر اینکه اکسپو دوبی، چیزی فراتر از یک نمایشگاه، فرهنگ ملی کشور ها ارائه می نماید، شرح داد: نخستین اکسپو در سال 1851 در لندن برگزار گردید و پس از آن، بسیاری از شهر های عظیم جهان در سال های مختلف میزبان این رویداد بوده اند و این بار دوبی اکسپو2020 را برگزار خواهد نمود.

وی اضافه نمود: امروز پس از المپیک و جام جهانی، اکسپو عظیمترین رویداد بین المللی به تعداد می رود که فرهنگ ملل در آن عرضه شده و کوشش می گردد برای مسائل جهانی، راه حل هایی کلان با حضور تمامی کشور ها ارائه گردد. ایران در اکسپو های اخیر حضوری پررنگ داشته و در دوبی هم بخش مربوط به ایران یکی از مهم ترین غرفه ها خواهد بود.

رییس اتاق ایران و امارات با بیان اینکه پیش بینی می گردد بین 25 تا 40 میلیون بازدیدنماینده در اکسپو حاضر شوند، شرح داد: این رویداد از مهر ماه 1400 تا فروردین 1401 برگزار می گردد. دوبی برای برگزاری این رویداد 42 میلیارد دلار هزینه نموده و با وجود کرونا، کوشش شده شرایط برای حضور بازدیدنمایندگانی از 190 کشور جهان فراهم گردد. بعلاوه 60 میلیون دوز واکسن برای بازدیدنمایندگان در اکسپو عرضه خواهد شد.

فرازنگان درباره بخش ایران در اکسپو هم گفت: غرفه ایران با حدود 9 میلیون دلار هزینه ساخته می گردد. کوشش شده که در این بخش نشانه هایی از فرهنگ و تاریخ ایران به نمایش گذاشته گردد و شرکت های ایرانی با امکان تبلیغ محصولات و زیرساخت های خود، برای همکاری با شرکت های بین المللی جهان آمادگی لازم را پیدا نمایند. بخش ایران در مرداد ماه رسما تحویل خواهد شد و با حضور مقامات وزارت صمت، فعالان بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی، بخش ما قطعا یکی از مهم ترین و برترین بخش ها در میان تمام کشور های شرکت نماینده در اکسپو خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1257

به "60 میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید