31 رویداد گردشگری متقاضی ثبت در لیست رویدادهای گردشگری کشور هستند

به گزارش سفر به مالزی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، 31 رویداد گردشگری متقاضی ثبت در لیست رویدادهای گردشگری کشور هستند.

31 رویداد گردشگری متقاضی ثبت در لیست رویدادهای گردشگری کشور هستند

سید سجاد مختاری، رئیس اداره ترویج و رویدادهای دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: با عنایت به تکمیل مدارک و مستندات مربوطه، 31 رویداد گردشگری از جمله مراسم تعزیه نظنز، قالیشویان مشهد اردهال شهرستان نیاسر و نیز مراسم گلاب گیری قمصر کاشان بزودی در سامانه و تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت خواهند شد تا هموطنان بتوانند سفرهای داخلی هدفمندی را تجربه نمایند.

به گفته مختاری، با توجه به وجود رویدادهای گردشگری متنوع از جمله جشنواره های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی، موضوعات فرهنگی، نمایشگاه ها و غیره هر یک از برنامه های پیشنهادی استان ها باید از مراحل ثبت گذر نمایند.

رئیس اداره ترویج و رویدادهای دفتر توسعه گردشگری داخلی اضافه کرد: آنالیز اولیه رویداد، تایید و سطح بندی در دبیرخانه ثبت و نیز تصویب در شورای ثبت بخشی از فرآیندی است که یک رویداد استانی برای ورود به سامانه رویدادهای کشور طی خواهد نمود.

او ادامه داد: از زمان شروع به کار سامانه تقویم رویدادهای گردشگری کشور در بهمن سال گذشته تا به امروز بالغ بر 177 درخواست ثبت رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور از سراسر استانها در سامانه درج شده که از این تعداد 31 رویداد هم اکنون سطح بندی شده و در حال تکمیل نهایی مستندات جهت طرح در شورای ثبت هستند.

مختاری گفت: جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین یا کوچ، آیین سنتی خطبه خوانی خدام در شب شهادت علی بن موسی الرضا (ع)، جشنواره گلاب گیری قمصر کاشان، مراسم قالیشویان مشهد اردهال، جشنواره برفی دنا و غیره تنها بخشی از رویدادهای در حال ثبت در سامانه مورد نظر هستند.

لازم به ذکر است دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته به وسیله مهندس سید عزت الله ضرغامی به استانهای کشور ابلاغ شده و روند اجرایی شدن آن با رونمایی از سامانه ثبت رویدادها به آدرس events. mcth. ir در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شروع شد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1744

به "31 رویداد گردشگری متقاضی ثبت در لیست رویدادهای گردشگری کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 رویداد گردشگری متقاضی ثبت در لیست رویدادهای گردشگری کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید