یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی از آبان به ایران آمدند

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، یک میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی از آبان به ایران آمدند.

یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی از آبان به ایران آمدند

علی اصغر شالبافیان در نشست خبری ستاد مرکزی سفرهای نوروزی که در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار گشت گفت: از آبان 1400 که موضوع صدور ویزا جهانگردان خارجی آغاز شد، بیش از یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی به ایران آمده اند.

وی گفت: اکنون اندازه شیوع بیماری کرونا کاهش پیدا کرد بخصوص بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر صدور ویزا جهانگردی، طبیعی بود که می بایست تمهیداتی انجام شود. از آنجا که بیماری کرونا قابل پیش ببینی نبود، باید اقدامات در راستای این انجام میشد که تلقی سفر نشود.

وی گفت: غیر از سطوح استانی سطوح شهرستانی نیز می بایست کار فعال کردن ستادهای نوروزی را انجام می دادند. همچنین استانداران شخصاً فعالیت ستادهای نوروزی را دنبال کردند. یکی از رویکردهایی که داشتیم، فعال کردن دهیاری هاست. رویکرد دوم بحث مرکزیت دادن به تصمیمات استانی است که همسو با تصمیمات ستاد ملی کرونا بود.

شالبافیان افزود: دو دستورالعمل از آبان به تأسیسات جهانگردی درباره چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت کارکنان ابلاغ شد که در آن چگونگی تزریق واکسن و نظایر آن را اعلام کردیم. همچنین بیان شد که تأسیسات جهانگردی ملزم هستند اطلاعات خود را مبنی بر اطمینان بخشی و سلامت کارکنان در سامانه جانا و ایران من تبیین کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1573

به "یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی از آبان به ایران آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون و 200 هزار جهانگرد خارجی از آبان به ایران آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید