هند 233 شهروند خود را از ایران خارج کرد

به گزارش سفر به مالزی، کشتی ای ان اس شاردول متعلق به نیروی دریایی هند، روز سه شنبه بندر عباس را به مقصد پوربندر در ایالت گجرات ترک کرد.

هند 233 شهروند خود را از ایران خارج کرد

بنابر گزارش خبرگزاری ای ان آی، این کشتی 233 شهروند هندی که به دلیل وقوع کرونا و همچنین بسته شدن پرواز های بین المللی از سوی دولت هند گرفتار شده بودند را از ایران خارج کرد.

دولت هند بر اساس بخشی از طرح موسوم به سامودرا سدو عملیات بازگرداندن شهروندان خود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور های خارجی گرفتار شده اند را آغاز کرده است.

نیروی دریایی هند در کشور های دیگر نیز عملیات های مشابه انجام داده است. دو کشتی این نیرو روز یکشنبه بیش از 2 هزار و 874 شهروند هندی را از دو کشور مالدیو و سریلانکا خارج کرد.

با توجه به داده های وزارت امور خارجه هند، تا به امروز 107 هزار شهروند هندی از کشور های خارجی به هند منتقل شده اند. بیش از 340 هزار نفر هندی در کشور های مختلف در طرح موسوم به سامودرا سدو دولت هند ثبت نام کرده و خواهان بازگشت به کشور خود شده اند.

دولت هند حدود دو ماه پیش و پس از اعلام قرنطینه سراسری به منظور مقابله با کرونا، تمام پرواز های بین المللی به این کشور را متوقف کرد. این اقدام هزاران شهروند هندی که در خارج از این کشور به سر می بردند را گرفتار کرد. این پرواز ها همچنان از سر گرفته نشده اند، اما پرواز های ویژه برای بازگرداندن متقاضیان هندی در حال انجام است.

هند هم اکنون با ثبت بیش از 266 هزار مورد ابتلا به کرونا، در جایگاه ششم جهان از نظر تعداد آمار ابتلا به این بیمار واقع شده است.

منبع: میزان

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 574

به "هند 233 شهروند خود را از ایران خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند 233 شهروند خود را از ایران خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید