گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد

به گزارش سفر به مالزی، گوگل از ویژگی مشابه ایردراپ اپل برای دستگاه های اندروید رونمایی نموده که به کاربران اجازه می دهد اطلاعات را حتی در حالت آفلاین به دستگاه های دیگر منتقل نمایند.

گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد

گوگل پس از ماه ها انتظار از ابزار جدید خود به نام نیربای شر(Nearby Share) رونمایی کرد. این قابلیت در اصل نسخه مشابه ویژگی ایردراپ اپل برای دستگاه های اندروید است.

ویژگی مذکور از امروز برای بعضی موبایل های پیکسل و سامسونگ عرضه می گردد. همچنین گوگل اعلام نموده با شرکای خود همکاری می نماید تا طی هفته های آینده ویژگی مذکور را در موبایل های اندروید بیشتری عرضه کند.

ویژگی نیربای شر به کاربران اجازه می دهد فایل و اطلاعات را برای افرادی که در فاصله فیزیکی کمی از آنها قرار دارند ، بفرستند یا از آنها دریافت نمایند. برای این منظور از پروتکل های مختلفی استفاده می گردد.

برای این منظور فهرستی از دستگاه هایی که نزدیک فرد وجود دارد، نمایش داده می گردد. در مرحله بعد کاربر دریافت نماینده اطلاعات را انتخاب می نماید. درمقابل برای فرد دریافت نماینده نیز نوتیفیکیشنی برای دریافت یا رد اطلاعات نیز ارسال می گردد. سپس سیستم بهترین پروتکل برای انتقال فایل(بلوتوث، بلوتوث با انرژی کم، WebRTC) را برای ارسال انتخاب می نماید. به عبارت دیگر فرد حتی در حالت آفلاین می تواند اطلاعات را جابه جا کند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 656

به "گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل ویژگی مشابه ایردراپ عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید