اگر با گوشی شیائومی خود مشکل دارید این راه چاره ها را امتحان کنید
به گزارش سفر به مالزی، کاربران گاهی هنگام استفاده از گوشی شیائومی خود با مشکلاتی روبرو می شوند که با دانستن بعضی راه حل ها می توانند آن ها را برطرف نمایند.
بسیاری از افرادی که از گوشی های شیائومی استفاده می نمایند معمولا بیشتر از برندهایی، چون اپل و سامسونگ، با مسائلی در زمینه های مختلف روبرو هستند.
اگر گوشی شیائومی دارید و به هر علتی در بعضی از موارد استفاده از آن به مشکل خورده اید می توانید از راه چاره هایی که در ادامه ذکر می گردد بهره ببرید.
مشکل خالی شدن سریع باتری
برای اینکه مشکل مربوط به باتری را حل کنید، یکی از راه چاره های زیر می تواند موثر باشد:
به تنظیمات بروید و در بخش باتری، روی گزینه Show full device usage کلیک کنید تا ببینید چقدر گوشی روشن بوده است. با این کار می توانید روی مصرف انرژی گوشی مدیریت کنید.
قابلیت روشنایی اتوماتیک را به وسیله تنظیمات غیرفعال کنید.
تنظیمات را باز نموده و در بخش اپلیکیشن ها، تیک گزینه Show Notification را برای یک سری از اپ های بلااستفاده بردارید تا با نمایش مکرر اعلانات، از شارژ باتری نکاهند.
وای فای، بلوتوث، GPS و یا هات اسپات را در زمان هایی که اصلا نیازی به آن ها ندارید خاموش کنید.
مدت زمان روشن ماندن اتوماتیک صفحه را به وسیله صفحه تنظیمات به 1 دقیقه یا کمتر کاهش دهید تا گوشی در زمان هایی که فراموش می کنید آن را قفل کنید به صورت اتوماتیک خاموش گردد.
چک کنید ببینید آیا آپدیتی برای گوشی شما منتشر شده یا خیر، چون گاهی اوقات آپدیت های نو با خود مصرف بهینه را هم در پی دارند.
گوشی را بیش از حد شارژ نکنید.
قابلیت Face Unlock یا همان بازگشایی به وسیله شناسایی چهره را غیرفعال کنید.
وارد تنظیمات شده و در بخش اپلیکیشن ها (Apps) و سپس مدیریت اپ ها (Manage Apps)، به صورت مجزا قابلیت AutoStart On Apps را برای اپ هایی که استفاده زیادی از آن ها ندارید غیرفعال کنید.
(خصوصا زمان هایی که گوشی نوی خریده اید) باتری را یک بار به صورت کامل تخلیه کنید به گونه ای که گوشی خاموش گردد، سپس آن را زیر شارژ قرار دهید و بگذارید تا 100٪ شارژ گردد. کمی به آن موقع بدهید و سپس گوشی را از زیر شارژ بکشید. این کار را دوبار انجام دهید، اما از دفعات بعد سعی کنید شارژ باتری را بین 30 تا 85٪ نگه دارید.
هنگ کردن نمایشگر و کار نکردن تاچ
این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نخست اینکه شاید گوشی را انداخته باشید. در این صورت ممکن است محصول به صورت سخت افزاری صدمه دیده باشد و اینکه نمایشگر هم گاهی اوقات از کار می افتد دقیقا به همین دلیل است. اگر مشکل همین باشد، باید حتما به مراکز تعمیراتی رفته و گوشی خود را تعمیر کنید. اما اگر گوشی آسیب ندیده و ناگهان چنین مسئله ای برایش پیش آمده، پیشنهاد می گردد قبل از مراجعه به مراکز تعمیراتی، مراحل زیر را دنبال کنید.
گوشی را یک بار ریستارت کنید.
اگر از برچسب محافظ استفاده می کنید، آن را جدا نموده و ببینید آیا باز هم این مشکل پیش می آید یا خیر.
گاهی اوقات اگر گوشی برچسب هم نداشته باشد ممکن است به کنش لمسی واکنشی نشان ندهد. در نتیجه اگر از برچسب محافظ استفاده نمی کنید، یکی روی گوشی نصب و نتیجه را ببینید.
اپ هایی که بعد از نصب آن ها مشکل یادشده به وجود آمده پاک کنید.
نگذارید گوشی خیلی داغ گردد.
گوشی را ویروس کشی کنید.
می توانید گوشی را در حالت Safe Mode اجرا کنید و ببینید آیا مشکل همچنان پابرجاست یا رفع می گردد. اگر رفع شد ایراد نرم افزاری است در غیر این صورت به احتمال خیلی زیاد سخت افزار درگیر است.
اپلیکیشن Display Tester را جهت آنالیز سلامت نمایشگر نصب و مراحل مختلف آن را دنبال کنید.
گوشی را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و ببینید آیا شرایط خوب می گردد یا خیر.
هنگ کردن گوشی در صفحه بوت
یکی از ایرادات غیر معمول و نه چندان پر بسامد گوشی های شیائومی این است که وقتی می خواهید آن ها را روشن کنید، روی صفحه بوت هنگ می نمایند و گوشی دیگر به صورت کامل روشن نمی گردد. این مشکل معمولا یا به علت وجود باگ و یا فعال شدن بوت لودر پیش می آید. اگر بوت لودر به شکل درست فعال نگردد، مشکل گیر کردن در صفحه بوت به وجود می آید و یک شخص متخصص و حرفه ای باید به شما یاری کند. اگر شما چنین کاری انجام نداده اید و گوشی بدون هیچ علت خاصی با چنین مسئله ای روبرو شده است می توانید کار های زیر را برای رفع آن انجام دهید.
کلید پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید تا گوشی خاموش گردد. حالا آن را مجددا روشن کنید.
گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید.
گوشی را به محض بوت شدن آپدیت کنید (در صورت وجود آپدیت).
پارتیشن کش گوشی را پاک کنید.
گوشی را هارد ریست کنید. برای هارد ریست کردن باید به صورت همزمان کلید کاهش صدا و پاور را فشار دهید. توجه داشته باشید اگر نمی خواهید اطلاعات تان پاک گردد، همواره یک نسخه پشتیبان از آن ها تهیه کنید.
به مراکز تعمیر گوشی شیائومی مراجعه کنید.
مشکل داغی بیش از حد گوشی های شیائومی
مشکل داغی بیش از حد لزوما ربطی به شرکت سازنده ندارد و معمولا به پردازنده مربوط است. البته یک شرکت با طراحی خنک نماینده خوب و حرفه ای می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کند، اما شیائومی در این زمینه کار خود را به خوبی انجام می دهد. البته شیائومی 12 و 12 پرو به خاطر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی در این زمینه ندارد و در نتیجه ممکن است با این مشکل روبرو شوید.
اجازه ندهید گوشی بیش از میزان شارژ گردد.
از شارژر اصلی شیائومی بهره ببرید.
گوشی را یک بار ریستارت کنید.
وای فای، GPS، بلوتوث و سرویس های مشابه را غیرفعال نموده و در هر حالت تست کنید ببینید آیا داغی رفع می گردد یا خیر.
تمام اپلیکیشن های غیر ضروری فعال در پس زمینه را ببندید.
ببینید آیا آپدیت نرم افزاری برای گوشی شما در دسترس هست یا خیر.
قاب پشتی گوشی را از آن جدا کنید.
با گوشی کمتر بازی کنید و ببینید آیا در حالت عادی هم داغ می گردد یا خیر.
اگر بعد از دریافت آپدیت اندروید چنین مسئله ای به وجود آمده، گوشی را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید.
اگر بعد از نصب یک اپلیکیشن خاص چنین مسئله ای به وجود آمده، آن اپلیکیشن را پاک کنید.
اگر مشکل داغی بیش از حد گوشی به میزان ای است که دستتان می سوزد، کاملا غیر طبیعی است و باید با شرکت گارانتی نماینده تماس بگیرید. اما اگر این داغ شدن هنگام انجام کار های سنگین نظیر بازی کردن به وجود می آید و در سایر زمان ها همه چیز عادی است، طبیعی است و نباید نگران باشید.
مشکل در اتصال به وای فای
مشکل اتصال به وای فای هم یکی از مسائل رایج گوشی های شیائومی است. برای مثال یا شبکه وای فای پیدا نمی گردد، یا در صورت پیدا شدن به آن متصل نمی گردد و یا در صورت اتصال، دائما قطع یا وصل می گردد. برای حل این مشکل مراحل زیر را انجام دهید.
گوشی را یک بار ریستارت کنید.
مودم خود را ریستارت کنید.
شبکه را فراموش نموده و مجددا به آن وصل شوید.
با سرویس دهنده اینترنت تماس گرفته و مشکل را با کارشناسان آن در میان بگذارید.
تنظیمات شبکه را به صورت کلی ریست کنید.
به تنظیمات وای فای بروید و با فشردن گزینه View More (مشاهده بیشتر)، IP را از حالت DHCP روی Static قرار دهید و ببینید آیا شرایط بهتر می گردد یا خیر. این برای زمانی است که گوشی به وای فای وصل می گردد، اما اتصال پایدار نیست و قطع و وصل می گردد.
توجه داشته باشید اگر وای فای و بلوتوث هر دو از کار افتاده باشند، معمولا مشکل سخت افزاری است و باید نزد متخصص بروید. اما اگر مشکل فقط یکی از آن هاست، پیشنهاد می گردد فلش کردن گوشی یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را بعد از طی کردن موارد بالا امتحان کنید.
اگر هم مشکل مربوط به شبکه اینترنت باشد و نت همراه شما هم قطع شده، کافی است علاوه بر مراحل بالا، کار های زیر را هم انجام دهید.
سیم کارت را از گوشی خارج و دوباره وارد کنید.
گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید تا اپ های شخص ثالث مزاحمتی ایجاد ننمایند.
وارد تنظیمات شده و در بخش
Network & Internet (شبکه و اینترنت) و سپس Mobile Network (شبکه موبایل)، روی سربرگ Advanced (پیشرفته) کلیک کنید.
گزینه Automatically select network (انتخاب اتوماتیک شبکه) را فعال کنید.
حالت رومینگ را غیر فعال کنید.
مشکل بلوتوث
اگر بلوتوث گوشی شما عملکرد پایدار و خوبی ندارد یا کار نمی نماید، مراحل زیر را دنبال کنید.
یک بار بلوتوث را خاموش و روشن کنید.
گوشی را روی حالت هواپیما قرار داده و از روی آن بردارید و ببینید شرایط چه تغییری می نماید.
گوشی را ریستارت کنید.
گوشی را Unpair و سپس مجددا در پی دستگاه نو باشید.
به تنظیمات رفته و در بخش اپلیکیشن و اپ های سیستمی، حافظه کش بلوتوث را پاک کنید.
چک کنید ببینید آیا دستگاهی که قصد دارید آن را به گوشی خود متصل کنید اصلا با دستگاه شما سازگار هست یا خیر.
سعی کنید گوشی خود را به یک محصول بلوتوثی دیگر نظیر گوشی یا گجت هوشمند متصل کنید و ببینید آیا باز هم مشکل وجود دارد یا خیر.
تنظیمات شبکه را ریست کنید.
در قسمت گزینه های توسعه دهنده (Developer Options) گزینه Bluetooth A2DP Hardware Offload را غیرفعال کنید. (وارد تنظیمات شوید و روی Build Number یا همان شماره ساخت، 7 بار ضربه بزنید تا گزینه های توسعه دهنده فعال گردد).
گوشی را در صورت وجود آپدیت، بروزرسانی کنید.
اگر وای فای هم همزمان با مشکل روبرو شده است، پیشنهاد می گردد گوشی را نزد یک متخصص ببرید.
منبع: فرادید