9 راه حل ساده برای برطرف مشکل دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی

به گزارش سفر به مالزی، آیا به تازگی با خرید گوشی وارد دنیای اندروید شده اید اما گوشی شما پیامک دریافت نمی کند؟ در این مطلب نحوه برطرف مشکل دریافت پیامک را شرح می دهیم.

9 راه حل ساده برای برطرف مشکل دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی

اگر تلفن اندرویدی شما دیگر پیغام های متنی را دریافت نمی نماید، ممکن است رمز یک با مصرف و سایر متون مهم را از دست دهید. بنابراین، مهم است که این مسئله را به سرعت حل کنید. من به شدت توصیه می کنم به وسیله مراحل عیب یابی زیر برای دریافت پیغام دوباره اقدام کنید.

1. پوشه هرزنامه و مسدود شده خود را آنالیز کنید

ممکن است تعجب کنید که چرا عدم دریافت پیغامک در گوشی های اندرویدی اتفاق افتاده است؛ محتمل است آنها در یک پوشه مخفی جداگانه مسدود می شوند. برنامه SMS شما می تواند به طور اتوماتیک تمام پیغام های متنی فرستنده هایی را که مسدود نموده اید یا پیغام هایی که به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می شوند را (اگر محافظت از هرزنامه را فعال نموده اید) به پوشه هرزنامه ارسال کند.

با فرض اینکه برنامه پیغام رسانی ترجیحی شماست، می توانید پیغام های مسدود شده خود را با ضربه زدن روی تصویر یا متن نمایه خود در بالا سمت راست و انتخاب Spam & blocked مشاهده کنید.

اگر از Truecaller یا هر برنامه اندروید دیگر برای ارسال پیغام کوتاه استفاده می کنید، مراحلی که باید دنبال کنید ممکن است متفاوت باشد.

اگر پیغامی را از یک مخاطب خاص دریافت نمی کنید، ممکن است شماره او را مسدود نموده باشید. پیغام رسان Google پیغام های مخاطبین مسدود شده را در پوشه هرزنامه ذخیره نمی نماید. در چنین مواردی، ابتدا مخاطبین را باز کنید تا بتوانید دفعه بعد پیغام متنی را دریافت کنید.

2. فضای ذخیره سازی را پاک کنید

گوشی های هوشمند مدرن فضای معمولا زیادی را برای ذخیره سازی در اختیار دارند. بنابراین ممکن است این مورد واقعا مسئله مهمی نباشد. با این حال، اگر فایل های رسانه ای را ذخیره کنید و ذخیره سازی تلفن خود را پر نموده اید، دستگاه شما هیچ پیغام تازهی را دریافت نخواهد کرد. اگر ایراد مشکل دریافت پیغامک مربوط به این ماجرا باشد، تلفن اندروید به شما اطلاع می دهد که پیغام ها تا زمانی که فضای ذخیره سازی وجود نداشته باشد ارسال یا دریافت نمی شوند.

تنها راهکار برای رفع مشکل دریافت پیغامک این است که فضای ذخیره سازی اندروید خود را با رفتن به بخش Settings Storage پاک کنید. شما می توانید تجزیه و تحلیل استفاده از ذخیره سازی دستگاه خود را در اینجا مشاهده کنید. یک دسته را برای بازرسی و پاک کردن موارد غیر ضروری انتخاب کنید. پاک کردن فایل های رسانه ای آغاز خوبی است (پس از پشتیبان گیری از داده های خود) چون این دسته از اطلاعات، اغلب فضای زیادی را اشغال می نمایند.

اگر برنامه ها بیشترین فضای ذخیره سازی را اشغال می نمایند، شما می توانید دیتای مربوط به ذخیره سازی آنها را حذف کنید یا برنامه هایی را که نیازی به آنها ندارید به طور کامل حذف کنید. این اقدام باید فضای ذخیره سازی قابل توجهی را برای دریافت و ذخیره پیغام های متنی دوباره ایجاد کند.

3. مطمئن شوید که حالت هواپیما فعال نیست

حالت هواپیما (Airplane Mode) به طور اتوماتیک داده های تلفن همراه شما را خاموش می نماید، به این معنی که شما نمی توانید پیغام های متنی را ارسال یا دریافت کنید. این مورد ممکن است در ابتدا واضح به نظر برسد، اما مطمئن شوید که آنالیز کنید که آیا حالت هواپیما در دستگاه شما فعال است یا خیر.

به طور معمول، هنگامی که حالت هواپیما فعال است، یک آیکن هواپیما در نوار شرایط تلفن اندروید شما در بالا نمایش داده می گردد.

بعلاوه شما می توانید رفع مشکل دریافت پیغامک را با کشیدن از بالای صفحه نمایش خود برای مشاهده منوی تنظیمات سریع آنالیز کنید. اگر نمی توانید دکمه حالت هواپیما را ببینید، دوباره از بالا به پایین بکشید و روی نماد هواپیما ضربه بزنید تا در صورت فعال شدن، آن را غیرفعال کنید.

اگر منوی تنظیمات سریع خود را سفارشی نموده اید و دکمه حالت هواپیما را حذف نموده اید، شما می توانید با رفتن به مسیر Settings Network & Internet به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

4. اتصال شبکه خود را آنالیز کنید

اگر حالت هواپیما فعال نباشد، ممکن است همچنان پیغامی را دریافت نکنید چون اتصال شبکه شما ضعیف است یا در دسترس نیست. تلفن های اندرویدی به طور معمول شرایط شبکه شما را با استفاده از نمادهای مختلف نوار شرایط اندروید نمایش می دهند.

یکی از راه های تایید شرایط شبکه، تایید نماد موجود در نوار شرایط است. اگر نشانگر سیگنال وجود ندارد یا فقط یک نوار نمایش داده می گردد، به احتمال زیاد با شبکه تلفن همراه خود مشکل دارید.

شما می توانید با فعال کردن حالت هواپیما و غیرفعال کردن آن پس از چند ثانیه، این مشکل را رفع کنید. گزینه دیگر این است که دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید چون بیشتر مسائل تلفن هوشمند را می توان صرفا با راه اندازی مجدد رفع کرد. اگر جواب نداد، راهکار بعدی را امتحان کنید.

5. تنظیمات شبکه خود را ریست یا بازنشانی کنید

گزینه دیگری که می توانید آنالیز کنید، تنظیم مجدد یا همان ریست تنظیمات شبکه است. این رویه می تواند به حل مسائل غیر منتظره شبکه ای که ممکن است با آن روبه رو شوید یاری کند. تنظیم مجدد تنظیمات شبکه شما ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما واقعا این طور نیست.

بر خلاف ریست تلفن اندروید، این اقدام بر داده های شما تاثیر منفی نمی گذارد. این مورد فقط تنظیمات مربوط به شبکه (بلوتوث، Wi-Fi و تلفن همراه) را به حالت اولیه خود بازگرداند. برای بازنشانی تنظیمات شبکه، این مراحل را دنبال کنید:

1. تنظیمات گوشی خود را باز نموده و به System بروید.

2. روی Reset Options ضربه زده و سپس Reset Mobile Network Settings را انتخاب کنید.

3. روی Reset Settings ضربه بزنید. احتمالا از شما خواسته می گردد رمز عبور گوشی خود را وارد نموده تا ادامه بدهید.

4. در نهایت روی Reset Settings ضربه بزنید.

اگر شما صاحب گوشی سامسونگ هستید، شما باید به مسیر Settings General management رفته و سپس گزینه Reset را پیدا کنید. شما بعلاوه می توانید از نوار جست وجو در بخش بالای Settings این مورد را به آسانی پیدا کنید.

6. خاموش کردن iMessage (اگر به تازگی از آیفون به اندروید کوچ نموده اید)

اگر اخیرا از iOS به اندروید مهاجرت نموده اید، باید iMessage را خاموش کنید. از آنجا که iMessage به طور رسمی در اندروید در دسترس نیست، شما باید از یک آیفون برای غیرفعال کردن سرویس بهره ببرید. گوگل می گوید غیرفعال کردن iMessage مهم است به این علت که اگر فعال گردد، می تواند باعث گردد پیغام های SMS شما به آیفون شما ارسال گردد.

برای غیرفعال کردن iMessage روی آیفون خود، باید به مسیر Settings Messages رفته و دکمه مربوط به iMessage را خاموش کنید.

اگر دیگر به آیفون خود دسترسی ندارید، می توانید از پورتال سلف سرویس اپل برای لغو ثبت نام شماره تلفن خود از iMessage بهره ببرید.

7. غیرفعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی

حالت صرفه جویی در انرژی یا صرفه جویی در باتری به طور معمول برای بهبود عمر باتری بیش از هر چیز بهینه شده است. در باطن، این ویژگی صرفه جویی در انرژی تعداد فرآیندهای پس زمینه در حال انجام در دستگاه شما را محدود می نماید.

به همین علت، بعضی از برنامه ها ممکن است به درستی کار ننمایند. به عنوان مثال، بعضی از اعلان های برنامه ممکن است با تاخیر روبرو شوند. مطمئن شوید که حالت صرفه جویی در انرژی را غیرفعال کنید؛ به این علت که برنامه پیغام رسانی شما ممکن است یکی از برنامه های دچار آسیب باشد.

8. برنامه پیغام رسانی خود را به روز کنید

اگر هنوز نمی توانید پیغام های متنی را در تلفن خود دریافت کنید، وقت آن رسیده که برنامه پیغام رسانی خود را دوباره آنالیز کنید چون ممکن است اشکالات روی آن تاثیر بگذارند. توسعه دهندگان برنامه برای رفع اشکال ها و اطمینان از این موضوع که همه چیز به خوبی کار می نماید، به روز رسانی هایی را منتشر می نمایند.

می توانید از پلی استور برای آنالیز به روزرسانی های برنامه بهره ببرید. روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و Manage apps & device Update available را انتخاب کنید. همه برنامه هایی را خواهید دید که به روزرسانی های تازه در دسترس هستند. دکمه Update را در کنار برنامه پیغام رسانی خود فشار دهید تا آخرین نسخه آن نصب گردد.

9. گوشی اندروید خود را به روز کنید

اگر هیچ یک از روش های بالا کار نکرد، به روز رسانی تلفن اندرویدی شما ممکن است ترفند جادویی باشد که مشکل شما را حل می نماید. مانند به روزرسانی های برنامه، به روزرسانی های سیستم اغلب با رفع اشکال های نرم افزار موجود ارسال می شوند.

به روزرسانی ممکن است شامل رفع ناتوانی تلفن شما در دریافت پیغام های متنی باشد. به همین علت، همواره مطمئن شوید که به محض عرضه نسخه های تازه اندروید، گوشی شما به روز می گردد.

شما می توانید به روز رسانی نرم افزار را با رفتن به مسیر Settings System Software update System update و سپس ضربه زدن روی Check for update آنالیز کنید. البته بدیهی است که برای آنالیز به روز رسانی باید حتما اتصال اینترنت داشته باشید.

همان طور که می بینید، چندین عامل می تواند مشکل دریافت پیغامک را رقم زند اما با مرور اصلاحات مختلفی که در خصوص آن صحبت کردیم، باید بتوانید دوباره پیغامک را دریافت کنید. اگر هنوز بد شانس هستید، وقت آن رسیده که برای یاری با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1403 بروزرسانی: 24 خرداد 1403 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1816

به "9 راه حل ساده برای برطرف مشکل دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه حل ساده برای برطرف مشکل دریافت پیامک در گوشی های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید