کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا رونمایی می گردد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، به همت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، نشست رونمایی و آنالیز کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا فردا یکشنبه 9 خردادماه برگزار می گردد.

کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا رونمایی می گردد

این مراسم با حضور فرهنگ رجایی استاد دانشگاه کارلتون و مترجم این اثر، حمیرا مشیرزاده استاد دانشگاه تهران، محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، غلامعلی چگنی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می گردد.

دبیری نشست هم برعهده کیهان برزگر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. نشست یادشده فردا یکشنبه 9 خردادماه از ساعت 18:30 تا 20 در فضای مجازی به آدرس https://online.meetingyar.com/ipis برگزار می گردد.

یادآور می گردد، کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا تألیف هدلی بال استاد دانشگاه آکسفورد با ترجمه فرهنگ رجایی استاد ایرانی دانشگاه کارلتون کانادا به همت مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با قیمت یکصد هزار تومان ترجمه و منتشر شد.

هدلی بال(1985- 1932) نظریه پرداز روابط بین الملل است که در سال 1977 کتاب حاضر یعنی جامعه بی سر، نظم در سیاست دنیا را تألیف کرد که به گمان فرهنگ رجایی، مترجم این اثر از کتاب های ماندگار در حوزه روابط بین الملل به شمار می رود. کتاب به مقولات ماندگار در روابط بین المللل اختصاص دارد و مهمتر از آن نویسنده هم حرفهای ماندگاری در کتاب زده است و هم با روش استواری این بصیرت ها را ارائه داده است.

ترجمه حاضر براساس ویراست چهارم از کتاب هدلی بال اجرا شده است که در سال 2012 نشر و تا به حال(2020) چندین بار تجدید چاپ شده است. هدلی بال در کتاب جامعه بی سر، به سامان آن بخش از زندگی جمعی در دوران معاصر علاقه مند است که به سیاست دنیا و روابط بین الملل معروف است. مهمترین و مسلط ترین سازوکار آن در حال حاضر نظام دولت ها یا نهاد مورد علاقه بال جامعه بین الملل است. به گمان مترجم این اثر براساس فهم درست وی از این بخش از زندگی جمعی، جامعه بین الملل نتیجه و برآمده منطقی از بینش و نگرش انسان حضوری مسلط در دنیا معاصر است که صحنه بازیگری و دنیاداری تمدن برآمده از این بینش هم هست.

نکته متناقض نما این است که مهمترین ویژگی تمدن برآمده از دنیا بینی انسان حضوری یا تجدد، بی سری یا نبود آقابالاسر پیشینی است و از این رو، مؤلف، تجمع بین الملل ملت ها را جامعه بی سر می خواند و کتاب حاضر را نیز با همین عنوان نشر داده است که به گمان فرهنگ رجایی، حالا در زمره کتاب های ماندگار میراث بشری شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1174

به "کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب جامعه بی سر؛ نظم در سیاست دنیا رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید