پوتین: روسیه به همکاری با ایران ادامه می دهد

به گزارش سفر به مالزی، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با سفرای جدید خارجی در مسکو، از قصد تقویت همکاری ها با ایران در مبارزه با تررویسم سخن گفت، آمادگی مسکو برای مذاکرات برابر و همراه با احترام با آمریکا را اعلام کرد و فرانسه را یکی از شرکای اصلی روسیه نامید.

پوتین: روسیه به همکاری با ایران ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه در دیدار با سفرای جدید خارجی در مسکو گفت که کشورش قصد دارد همکاری های خود با ایران در مبارزه با تروریسم در جهان را تقویت کند و مشارکت دو کشور در چارچوب مذاکرات آستانه برای کمک به حل و فصل اوضاع در سوریه ادامه خواهد داشت.

پوتین در مراسم تودیع اعتبارنامه به سفیران خارجی در روسیه، از جمله سفرای ایران و آمریکا، گفت: ما قصد داریم همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران را در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی تقویت کنیم و هماهنگی اقدامات دو کشور در چارچوب مذاکرات آستانه، برای کمک به حل و فصل اوضاع در سوریه ادامه خواهد یافت.

لزوم گفتگو بین مسکو-واشنگتن بر اساس اصل عدم دخالت در امور داخلی

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که روابط فدراسیون روسیه و ایالات متحده باید براساس اصول برابری و عدم دخالت در امور یکدیگر باشد. به گفته وی، صلح و امنیت در کره زمین تا حدود زیادی به شرایط روابط مسکو-واشنگتن و ثبات و قابل پیش بینی بودن آن بستگی دارد.

پوتین اضافه نمود: ما اطمینان داریم که این روابط باید مبتنی بر اصول برابری، احترام به استقلال و حاکمیت و البته عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد. مسکو برای گفت وگوی پر محتوا و سازنده با واشنگتن در زمینه کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم و حل و فصل مسالمت آمیز بحران های منطقه ای آمادگی دارد و امیدوار است طرف آمریکایی نیز به این مسئله تمایل داشته باشد، چرا که کاملاً آشکار است که بازگشت همکاری های دو جانبه به یک کانال عادی و سازنده نه تنها به نفع روسیه و ایالات متحده، بلکه به نفع کل جهان است.

نقض توافقات در چارچوب کنترل تسلیحات جهان را در معرض خطر قرار داده است

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که بشریت به دلیل افزایش تعداد درگیری های منطقه ای و خطر تروریسم، از بین رفتن سیستم کنترل تسلیحات و شرایط ناپایدار اقتصاد جهانی در خط خطرناک قرار گرفته است.

وی یادآور شد: امسال هفتادو پنجمین سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم است. در ماه مه، ما در مسکو منتظر جشن های این پیروزی بزرگ هستیم، رهبران کشورهای بسکمک و هیئت های بلندپایه خارجی برای ادای احترام به میلیون ها نفر کشته، ادای احترام به جانبازان و نشان دادن تعهد به آرمان های صلح، آزادی و عدالت به اینجا خواهند آمد.

پوتین با اشاره به اینکه این آرمان ها توسط کشورهای پیروز به عنوان پایه و اساس نظم جهانی پس از جنگ در منشور سازمان ملل متحد به ثبت رسید، اضافه نمود: ولی متأسفانه، امروزه بشریت دوباره خود را در یک خط خطرناک پیدا کرده است: درگیری های منطقه ای در حال افزایش است، تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در حال رشد هستند، سیستم کنترل تسلیحات از بین رفته و اقتصاد جهانی در یک شرایط ناپایدار نگران کننده قرار گرفته است.

فرانسه، یکی از شرکای کلیدی روسیه در عرصه بین المللی است

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد روسیه و فرانسه در رابطه با مسائل مهم بین المللی، به ویژه در چارچوب گروه نرماندی برای حل بحران در اوکراین و همکاری در زمینه اوضاع سوریه و لیبی، همواره با یکدیگر در تماس هستند.

ولادیمیر پوتین گفت: فرانسه یکی از شرکای اصلی بین المللی روسیه است. ما با رئیس جمهور امانوئل ماکرون در تماس دائمی بوده و مرتباً با یکدیگر دیدار می کنیم و درباره موضوعاتی از قبیل حل و فصل اوضاع در لیبی، سوریه، خاورمیانه و به طور کلی برای حل بحران اوکراین در چارچوب گروه نرماندی گفتگو می کنیم.

وی یادآور شد که روسیه و فرانسه همچنین موافقت خود برای آغاز کار مشترک با موضوعات تضمین ثبات و امنیت در قاره اروپا را آغاز کردند. ضمن اینکه روابط اقتصادی بین روسیه و فرانسه از جمله در عرصه صنعت و انرژی در حال توسعه است.

در این مراسم 23 تن از سفیران خارجی تازه وارد به روسیه، از جمله سفرای ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین، ایران، عراق، استرالیا، آلمان، یونان و سوئد حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 298

به "پوتین: روسیه به همکاری با ایران ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه به همکاری با ایران ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید