وزیر خارجه پاکستان: عناصری برای تخریب فرایند صلح افغانستان تلاش می کنند

به گزارش سفر به مالزی، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که عناصری برای تخریب فرایند صلح افغانستان در حال تلاش هستند.

وزیر خارجه پاکستان: عناصری برای تخریب فرایند صلح افغانستان تلاش می کنند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: فرایند صلح افغانستان به مرحله بسیار مهمی رسیده بنابراین ما باید نسبت به عناصری که برای تخریب پیشرفت ها تلاش می کنند هوشیار باشیم.

داون نیوز نوشت که قریشی در این دیدار با تاکید بر ادامه حمایت های اسلام آباد از تلاش های صلح گفت: پاکستان برای کار کردن با ذینفعان منطقه ای و بین المللی برای حل پایدار، صلح آمیز و سیاسی بحران افغانستان متعهد باقی می ماند.

قریشی همچنین از آمادگی دولت افغانستان و طالبان برای شرکت در مذاکرات بین الافغانی استقبال کرد و گفت که این گفت وگوها راه را برای صلح پایدار در افغانستان هموار می کند.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که فرایند آزادی زندانیان بزودی تکمیل شود و از همه طرف های درگیر جنگ در افغانستان نیز خواست تا خشونت ها را کاهش دهند.

پیش از این نیز زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان در کابل سطح بالای خشونت ها و عدم تکمیل فرایند تبادل زندانیان را مهمترین موانع بر سر مذاکرات بین الافغانی خوانده و تاکید کرده بود که اسلام آباد طالبان را برای پایین نگه داشتن سطح خشونت ها ترغیب کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 601

به "وزیر خارجه پاکستان: عناصری برای تخریب فرایند صلح افغانستان تلاش می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: عناصری برای تخریب فرایند صلح افغانستان تلاش می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید