وزیرخارجه چین: عقب نشینی شتاب زده آمریکا از افغانستان، فرایند صلح را منحرف می نماید

به گزارش سفر به مالزی، وزیر امور خارجه چین در تماسی با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود گفت: خروج شتاب زده سربازان آمریکایی از افغانستان، به طور منفی بر فرایند صلح درون افغانی و ثبات منطقه ای تأثیر گذاشته است.

وزیرخارجه چین: عقب نشینی شتاب زده آمریکا از افغانستان، فرایند صلح را منحرف می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین در بیانیه رسمی به نقل از وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور نوشت: وانگ یی یادآور شد عقب نشینی شتاب زده نیروهای آمریکایی از افغانستان، در حال حاضر ضربه جدی به فرایند صلح در افغانستان زده، ضمن آنکه بر ثبات منطقه ای هم تأثیر منفی گذاشته است. تحت این شرایط، چین انتظار دارد سازمان ملل نقش خود را ایفا نماید و سازمان همکاری شانگهای (SCO) نیز باید از نزدیک بر شرایط نظارت کند. کشورهای همسایه افغانستان باید روابط خود را تقویت نمایند، به کوشش ها ملحق شوند و اقدام هماهنگ شده انجام دهند.

دیپلمات ارشد چین همچنین از کوشش های پاکستان و نقش تأثیرگذار این کشور در فرایند صلح افغانستان قدردانی کرد و خواهان تقویت همکاری دوجانبه در این مسئله شد.

تماس تلفنی بین وزاری خارجه چین و پاکستان، اواخر روز شنبه و قبل از هفتادمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین چین و پاکستان رخ داد.

درگیری نظامی بین دولت افغانستان و طالبان با وجود مذاکرات جاری صلح، ادامه پیدا نموده است. این درگیری در بحبوحه عقب نشینی سربازان خارجی به رهبری آمریکا اتفاق می افتد که انتظار می رود تا 11 سپتامبر تکمیل گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1139

به "وزیرخارجه چین: عقب نشینی شتاب زده آمریکا از افغانستان، فرایند صلح را منحرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرخارجه چین: عقب نشینی شتاب زده آمریکا از افغانستان، فرایند صلح را منحرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید