وام کرونایی زنان سرپرست خانوار افزایش یافت

به گزارش سفر به مالزی، میرزایی از افزایش وام کرونایی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

وام کرونایی زنان سرپرست خانوار افزایش یافت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره آخرین جزئیات از پرداخت وام یک میلیونی کرونا اظهار کرد: فقط کسانی که در فهرست یارانه بگیران هستند می توانند وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه باید با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است کد ملی سرپرست خانوار به کد 6369 ارسال شود، اضافه کرد: این به معنای آن است که من متقاضی دریافت این وام هستم و شما می توانید اقساط این وام را از یارانه من کسر کنید.

میرزایی درباره علت ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان دولت شرح داد: ازدحام مردم به دلیل رایگان شدن سیم کارت بود، اما اپراتور ها از دیروز سیم کارت ها را به صورت رایگان و آنلاین به فروش رساندند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با بیان اینکه مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شد و تا یکشنبه هفته آینده فرصت باقی است، گفت: افرادی که تا 31 فروردین ماه ثبت نام خود را انجام دهند، 4 اردیبهشت ماه وام یک میلیون تومانی را دریافت می کنند و افرادی که تا یکشنبه 7 اردیبهشت ماه ثبت نام کنند تا 11 اردیبهشت وام خود را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بعد از ارسال کد ملی هیچ کار دیگری لازم نیست افراد انجام دهند و ما بعد از دریافت پیامک از آن ها احراز هویت می کنیم و کد ملی و شماره تلفن را مطابقت می دهیم و پرداخت وام انجام می شود.

میرزایی گفت: بنابر آنچه که در دولت مصوب شد، 4 میلیون خانوار جزء اقشار خاص محسوب می شوند که یکی از این گروه ها زنان سرپرست خانوار هستند، این افراد اگر تعداد خانواده شان یک نفره باشد یک میلیون تومان وام دریافت می کنند و اگر تعداد اعضای خانواده شان 2 تا 3 نفره باشد 500 هزار تومان بیشتر و اگر 4 نفره یا بیشتر باشند 1 میلیون اضافه تر می گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حتما سیم کارت باید به نام سرپرست خانوار شود؟ گفت: 2.5 میلیون سرپرست خانوار سیم کارت به نامشان نیست که از این تعداد 70 درصد در شهر ها و 30 درصد در روستا ها هستند.

میرزایی گفت: وقتی نظام بانکی متعهد به پرداخت وام است و باید بازپرداخت این تسهیلات صورت گیرد، لذا به یک برگ و یا سند قانونی نیاز است که من وام را به افراد پرداخت کردم و نیاز است که اقساط پرداخت شود، بنابراین دو راه وجود دارد؛ یک راه این است که به بانک ها مراجعه کنند و اسناد ارائه دهند و راه دیگر آن است که به صورت غیر حضوری این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا ادامه داد: یکی از راه های احراز هویت افراد به صورت غیر حضوری است که در شرایطی فعلی لازم است سیم کارت به نام فرد باشد و سرویس های ما بتوانند کد ملی سرپرست خانوار را با شماره ای که به نام خود اوست تطبیق دهند.

میرزایی درباره مشمولان بسته معیشتی که وام یک میلیونی را دریافت می کنند، گفت: افرادی که تا این لحظه جزء لیست دریافت کنندگان بسته معیشتی بودند حتماً در لیست یارانه بگیران نیز قرار داشتند، پس وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شناسایی افرادی که درآمد ثابت، شغل، خودرو، مسکن نداشتند و از لحاظ شاخص های مالی در پایین ترین دهک قرار داشتند برای دریافت بسته معیشتی کرونا با رقم 200 تا 600 هزار تومان صورت گرفت و لیست آن ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار داده شد و آن ها نیز در حال پرداخت این بسته معیشتی به این افراد هستند.

میرزایی شرح داد: درست است که ما شماره حساب سرپرستان خانوار ها را در اختیار داشتیم و هر ماه یارانه به حساب آن ها واریز می شد، اما برخی از سرپرستان خانوار متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی نبودند، پس ما نمی توانستیم بدون اجازه سرپرستان خانوار وام را واریز کنیم و اقساط را از حساب آن ها کسر کنیم و پس افراد باید اعلام کنند که ما وام را می خواهیم یا نمی خواهیم.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اضافه کرد: متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی پس از پذیرش شرایط باید با سیم کارتی که به نام خود سرپرست خانوار است اعلام کنند که شرایط را می پذیرند تا وام را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سیم کارت مانند یک حساب بانکی و متعلق به خود فرد است، گفت: شهروندان برای دریافت سیم کارت از مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 457

به "وام کرونایی زنان سرپرست خانوار افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام کرونایی زنان سرپرست خانوار افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید